12.7 C
Thessaloniki
Αρχική Θέλω από τον Δήμο Ο Δήμος Γενική Διεύθυνση Διεύθυνση Προστασίας Τρίτης Ηλικίας

Διεύθυνση Προστασίας Τρίτης Ηλικίας

Είναι αρμόδια για τον σχεδιασμό και την εφαρμογή πολιτικών μέριμνας για την προστασία και προαγωγή υγείας για την τρίτη ηλικία, με την λήψη κατάλληλων μέτρων και την οργάνωση των σχετικών δραστηριοτήτων.

Είναι αρμόδια για τον σχεδιασμό στρατηγικών και την εφαρμογή πολιτικών και δράσεων ενεργού γήρανσης και την αποτροπή του κοινωνικού αποκλεισμού. Υλοποιεί εθνικά, ευρωπαϊκά και κάθε είδους προγράμματα καθώς και προγραμματικές συμβάσεις που αφορούν την τρίτη ηλικία

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

Βασ. Όλγας 148, ΤΚ 54645 Θεσσαλονίκη

 

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ

TMHMATA

  • Τμήμα Σχεδιασμού και εφαρμογής προγραμμάτων Κοινωνικής Μέριμνας

    Έχει ως αρμοδιότητες:

    1. Τον σχεδιασμό, εισήγηση και μέριμνα για την εφαρμογή κοινωνικών πολιτικών και την εφαρμογή προγραμμάτων κοινωνικής πρόνοιας που σχεδιάζει ή αναλαμβάνει η Διεύθυνση για την στήριξη ηλικιωμένων ατόμων. Την συμμετοχή σε δράσεις που αποσκοπούν στην υποστήριξη και κοινωνική φροντίδα της τρίτης ηλικίας,
    2. την έρευνα για συμμετοχή σε προγράμματα Εθνικά ή Ευρωπαϊκά και δράσεις για την αντιμετώπιση των σύγχρονων κοινωνικών αναγκών και προκλήσεων των ηλικιωμένων,
    3. την Παρακολούθηση υλοποίησης προγραμματικών συμβάσεων και συνεργασιών με άλλους φορείς,
    4. τον σχεδιασμό, εισήγηση και μέριμνα για δράσεις που στοχεύουν στην υποστήριξη και φροντίδα της υγείας των ηλικιωμένων με την ίδρυση και λειτουργία εγκαταστάσεων για την παροχή υπηρεσιών υγείας,
    5. την μέριμνα για την προώθηση και ανάπτυξη του εθελοντισμού και της κοινωνικής αλληλεγγύης με τη δημιουργία τοπικών δικτύων κοινωνικής αλληλεγγύης και ομάδων εθελοντών,
    6. την οργάνωση, παρακολούθηση και αξιολόγηση της δικτύωσης τοπικών φορέων κοινωνικής φροντίδας,
    7. την υλοποίηση χρηματοδοτούμενων προγραμμάτων
  • Τμήμα Ανοικτής Προστασίας Ηλικιωμένων

    Έχει ως αρμοδιότητες:

    1. Την πρόληψη βιολογικών, ψυχολογικών και κοινωνικών προβλημάτων των ηλικιωμένων και την προς αυτούς παροχή ιατροκοινωνικής προστασίας,
    2. την διαφώτιση και συνεργασία του ευρύτερου κοινού και των ειδικών δημόσιων ή ιδιωτικών φορέων σχετικά με τα προβλήματα και τις ανάγκες των ηλικιωμένων,
    3. την εφαρμογή εξωϊδρυματικής προστασίας υπερηλίκων,
    4. την εφαρμογή πολιτικών που στοχεύουν στη μέριμνα και υποστήριξη ηλικιωμένων ατόμων με την παροχή υπηρεσιών υγείας, πρόνοιας, ψυχολογικής υποστήριξης και φροντίδας και συμμετοχή σε δράσεις και προγράμματα τρίτων με αντίστοιχο σκοπό,
    5. την αποτελεσματική λειτουργία των Παραρτημάτων του Κ.Α.Π.Η., με την εφαρμογή γενικών και ειδικών προγραμμάτων φροντίδας ατόμων της τρίτης ηλικίας, πολιτιστικές εκδηλώσεις, κατασκηνώσεις, λουτροθεραπεία, εξορμήσεις κ.λπ.,
    6. την παροχή πληροφόρησης στους πολίτες για τα ΚΑΠΗ και την μέριμνα για την ευαισθητοποίηση της κοινότητας σε θέματα κοινωνικής αλληλεγγύης και κοινωνικής συνοχής,
    7. την υποδοχή, ενημέρωση, συμβουλή και παροχή κοινωνικής υποστήριξης στους ηλικιωμένους και στις οικογένειές τους,
    8. την αρμοδιότητα για την εφαρμογή των προγραμματικών συμβάσεων και συνεργασιών με άλλους φορείς. Το Τμήμα αποτελείται από τα εξής γραφεία:

    α) Γραφείο Ανοικτής Προστασίας Ηλικιωμένων Α’ Δημοτικής Κοινότητας.

    β) Γραφείο Ανοικτής Προστασίας Ηλικιωμένων Β’ Δημοτικής Κοινότητας.

    γ) Γραφείο Ανοικτής Προστασίας Ηλικιωμένων Γ’ Δημοτικής Κοινότητας.

    δ) Γραφείο Ανοικτής Προστασίας Ηλικιωμένων Δ’ Δημοτικής Κοινότητας.

    ε) Γραφείο Ανοικτής Προστασίας Ηλικιωμένων Ε’ Δημοτικής Κοινότητας.

    στ) Γραφείο Ανοικτής Προστασίας Ηλικιωμένων Δημοτικής Ενότητας Τριανδρίας

  • Τμήμα Διοικητικής Υποστήριξης

    Έχει ως αρμοδιότητες:

    1. Την παροχή διοικητικής και γραμματειακής υποστήριξης στον Προϊστάμενο της Διεύθυνσης,
    2. την μέριμνα για την έκδοση, αρχειοθέτηση και διακίνηση πράξεων και λοιπών εγγράφων της Διεύθυνσης και του Τμήματος κατ’ εφαρμογή του Κανονισμού Ηλεκτρονικής Διαχείρισης Εγγράφων (Κ.Η.Δ.Ε.) και των ισχυουσών διατάξεων,
    3. την μέριμνα για τον συντονισμό, την διεκπεραίωση και την παρακολούθηση των οικονομικών θεμάτων-οικονομικής διαδικασίας, των ζητημάτων προσωπικού, της χορήγησης στατιστικών, απολογιστικών και λοιπών στοιχείων όλων των Τμημάτων της Διεύθυνσης σε συνεργασία με τους Προϊσταμένους των Τμημάτων,
    4. την διενέργεια ανάρτησης των πράξεων του Τμήματος, σύμφωνα με τις σχετικές διατάξεις, στο Πρόγραμμα «Διαύγεια» και στο Κεντρικό Ηλεκτρονικό Μητρώο Δημοσίων Συμβάσεων «ΚΗΜΔΗΣ»,
    5. την τήρηση αρχείου αποφάσεων συγκρότησης επιτροπών διαγωνισμών, στις οποίες περιλαμβάνονται υπάλληλοι των Τμημάτων της Διεύθυνσης και μέριμνα για την σύνταξη του ετήσιου καταλόγου υπόχρεων υπαλλήλων των Τμημάτων της Διεύθυνσης σε Δήλωση Περιουσιακής Κατάστασης (ΠΟΘΕΝ ΕΣΧΕΣ), τηρώντας σχετικό αρχείο,
    6. καταμέτρηση, καταγραφή και αξιολόγηση σε ετήσια βάση του αρχειακού υλικού του συνόλου των εγγράφων, πληροφοριών και δεδομένων του Τμήματος Διοικητικής Υποστήριξης της Διεύθυνσης και συντονισμός της καταγραφή και της διάθεσης του συνόλου των ανοικτών δεδομένων όλων των Τμημάτων της Διεύθυνσης,
    7. κατάρτιση και τήρηση επικαιροποιημένου καταλόγου χρηστών και δικαιωμάτων πρόσβασης στα μηχανογραφικά συστήματα λειτουργίας του Δήμου για το σύνολο των υπαλλήλων της Διεύθυνσης,
    8. διενέργεια θεωρήσεων μετά από εξουσιοδότηση υπογραφής από τον Δήμαρχο,
    9. συγκέντρωση των αναγκαίων ποσοτήτων για την προμήθεια όλων των ειδών και υλικών που χρειάζονται για την λειτουργία κάθε Παραρτήματος της Διεύθυνσης σε ετήσια βάση, ομαδοποίησή τους, προώθησή τους στην αρμόδια Διεύθυνση και παρακολούθηση της έγκαιρης προμήθειας,
    10. μέριμνα για την σύνταξη μελετών και ενδεικτικού προϋπολογισμού για προμήθειες ειδών και εκτελέσεις εργασιών για τις ανάγκες τις Διεύθυνσης, σε συνεργασία με άλλες υπηρεσίες εφόσον αυτό κριθεί απαραίτητο και αποστολή στο αρμόδιο για την διενέργεια διαγωνισμών ή αναθέσεων, Τμήμα,
    11. υποστήριξη της Διεύθυνσης διοικητικά σε θέματα δωρεών και υλοποίησης χρηματοδοτούμενων προγραμμάτων σε συνεργασία με τα υπόλοιπα Τμήματα.