Αρμοδιότητες του Τμήματος είναι, κυρίως:
- Οργανώνει και υποστηρίζει διοικητικά την ορκωμοσία του Δημάρχου και του Δημοτικού Συμβουλίου, τις διαδικασίες για την πρώτη συγκρότησή του μετά από κάθε εκλογική διαδικασία, την κατά νόμο εκλογή του Προεδρείου και των μελών της Δημοτικής Επιτροπής, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία.
- Οργανώνει και υποστηρίζει διοικητικά τις Συνεδριάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου, τηρεί πρακτικά, καθαρογράφει και αναρτά τις Αποφάσεις Δημοτικού Συμβουλίου στην διαδικτυακή πύλη του Δήμου Θεσσαλονίκης και όπου προβλέπεται από την εκάστοτε νομοθεσία.
- Τηρεί αρχείο Επιτροπών και εκπροσώπων του Δήμου σε διαφόρους φορείς και όργανα που συγκροτούνται από το Δημοτικό Συμβούλιο.
- Μεριμνά για την ψηφιοποίηση των αποφάσεων και πρακτικών του ιστορικού αρχείου του Δημοτικού Συμβουλίου. Αρχειοθετεί, καταλογογραφεί και τεκμηριώνει το αρχείο των Συνεδριάσεων. Φροντίζει για την πρόσβαση και διάχυση του περιεχομένου των συνεδριάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου και την οικονομική, τεχνική και διοικητική λειτουργία του ιστορικού αρχείου.