30.5 C
Thessaloniki

Διεύθυνση Οικονομικής Διαχείρισης

Αρμοδιότητες Διεύθυνσης Οικονομικής Διαχείρισης

Επιχειρησιακός ρόλος της Διεύθυνσης είναι η αποτελεσματική διαχείριση και ο συντονισμός όλων των δραστηριοτήτων που σχετίζονται με την εκτέλεση του προϋπολογισμού και την έγκριση των δεσμεύσεων, η επεξεργασία όλων των λογαριασμών και παραστατικών για πληρωμή, η επεξεργασία της μισθοδοσίας, η ανάθεση δημόσιων συμβάσεων προμηθειών υλικών και υπηρεσιών, η τήρηση και διαχείριση αποθηκών, η λογιστική απεικόνιση των οικονομικών πράξεων και η εκπλήρωση των φορολογικών υποχρεώσεων του Δήμου.

Τα Τμήματα που απαρτίζουν τη Διεύθυνση είναι:

TMHMATA

  • Τμήμα Προϋπολογισμού

    1. Καταρτίζει το προσχέδιο ετήσιου προϋπολογισμού και το σχέδιο προϋπολογισμού υποχρεωτικών αναμορφώσεων, αναμορφώσεων εγγραφών νέων κωδικών εσόδων – εξόδων και χορήγησης συμπληρωματικών και έκτακτων πιστώσεων και τα υποβάλλει στα αρμόδια προς έγκριση όργανα του Δήμου.
    2. Καταρτίζει και τροποποιεί το Ολοκληρωμένο Πλαίσιο Δράσης και τον πίνακα στοχοθεσίας οικονομικών αποτελεσμάτων και τα υποβάλλει στα αρμόδια προς έγκριση όργανα του Δήμου.
    3. Καταρτίζει το Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα Δημοσιονομικής Στρατηγικής (ΜΠΔΣ) του Δήμου και ελέγχει τις αναλήψεις εντός των ανωτάτων ορίων δαπανών των στόχων του ΜΠΔΣ.
    4. Παρακολουθεί την εκτέλεση του Προϋπολογισμού. Ελέγχει σε μηνιαία βάση την ισχύουσα στοχοθεσία και ενημερώνει τους πολιτικούς και υπηρεσιακούς Προϊστα- μένους. Καταρτίζει και υποβάλλει την τριμηνιαία έκθεση εκτέλεσης Προϋπολογισμού στα αρμόδια προς έγκριση όργανα του Δήμου.
    5. Ελέγχει τα τεκμηριωμένα αιτήματα έγκρισης και ανάληψης υποχρέωσης δαπάνης, εκδίδει την σχετική απόφαση και την καταχωρεί στο Μητρώο Δεσμεύσεων. Εκδίδει τις ανακλητικές αποφάσεις έγκρισης και ανάληψης υποχρέωσης και ανατροπών δεσμεύσεων πιστώσεων προηγούμενου έτους.
    6. Μεριμνά για την υποβολή, ανάρτηση και δημοσίευση προϋπολογισμού, αναμορφώσεων και στοιχείων εκτέλεσης προϋπολογισμού στους φορείς στην ιστοσελίδα του Δήμου και τις βάσεις δεδομένων σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις
  • Τμήμα Λογιστηρίου

    Αρμοδιότητες του Τμήματος είναι, κυρίως:

    1. Τηρεί το διπλογραφικό λογιστικό σύστημα, ανα- πτύσσει τους κωδικούς αριθμούς Γενικής Λογιστικής και τους συνδέει με τους κωδικούς Προϋπολογισμού και Αναλυτικής Λογιστικής.
    2. Τηρεί το σύστημα λογιστικής απεικόνισης των οι- κονομικών πράξεων και συντάσσει τις οικονομικές κα- ταστάσεις. Υποβάλλει τις οικονομικές καταστάσεις στα αρμόδια προς έγκριση όργανα του Δήμου και έχει την ευθύνη για τις προβλεπόμενες δημοσιεύσεις τους.
    3. Μεριμνά για την τήρηση των διαδικασιών ορισμού ορκωτών λογιστών για τον έλεγχο των οικονομικών κα- ταστάσεων. Συνεργάζεται με τους ορκωτούς λογιστές παρέχοντας τις απαραίτητες πληροφορίες και βοήθεια για την ολοκλήρωση των διαδικασιών ελέγχου των οι- κονομικών καταστάσεων.
    4. Είναι αρμόδιο για την διαδικασία λήψης νέου δανεί- ου και την παρακολούθηση αποπληρωμής των υφιστά- μενων δανείων του Δήμου.
    5. Παρακολουθεί και ενημερώνει το Μητρώο Πάγιων Περιουσιακών Στοιχείων.
    6. Έχει τη φοροτεχνική ευθύνη σε συνεργασία με την αρμόδια Δ.Ο.Υ. για την διεκπεραίωση και την ορθή τή- ρηση των προβλεπόμενων φορολογικών υποχρεώσεων.
    7. Τηρεί το ηλεκτρονικό περιουσιολόγιο του Δήμου και υποβάλλει τις δηλώσεις για εισαγωγές, μεταβολές, διαγραφές ακινήτων και έκδοση πιστοποιητικών ΕΝΦΙΑ.
    8. Συντάσσει και αποστέλλει την ετήσια Φορολογική Δήλωση του Δήμου.
    9. Εκδίδει τα φορολογικά παραστατικά και τηρεί αρχεία των ηλεκτρονικών τιμολογίων που εκδίδονται από άλλες Διευθύνσεις του Δήμου.
    10. Αναπτύσσει και παρακολουθεί το σύστημα κοστο- λόγησης και μεριμνά για τη συσχέτιση του με τους λογα- ριασμούς της Δημόσιας και Γενικής Λογιστικής.
    11. Ενημερώνει και καθοδηγεί τις Διευθύνσεις του Δήμου για τήρηση των λογιστικών διαδικασιών και την εκπλήρωση των φορολογικών υποχρεώσεων
  • Τμήμα Ελέγχου και Πιστοποίησης Δαπανών

    Αρμοδιότητες του Τμήματος είναι, κυρίως:

    1. Καταχωρεί τα παραστατικά δαπανών και μισθοδοσίας, ελέγχει την νομιμότητα και κανονικότητα της δαπάνης και την πληρότητα των δικαιολογητικών του φακέλου δαπάνης.
    2. Διενεργεί την εκκαθάριση των δαπανών, εκδίδει τα χρηματικά εντάλματα για την πληρωμή τους, μεριμνά για την ανάρτηση τους και την τήρηση ημερολογίου και καθολικού εκδιδόμενων χρηματικών ενταλμάτων.
    3. Διαβιβάζει στο Δημοτικό Ταμία τα πρωτότυπα χρηματικά εντάλματα με πλήρη σειρά νόμιμων δικαιολογητικών.
    4. Εκδίδει το χρηματικό ένταλμα Πάγιας Προκαταβολής, ελέγχει τις αποδόσεις των χρηματικών ενταλμάτων προπληρωμής και μεριμνά για την έκδοση τους.
    5. Ενημερώνει τα στοιχεία μητρώου δαπανών και συντάσσει την μηνιαία έκθεση ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεων.
  • Τμήμα Μισθοδοσίας

    Αρμοδιότητες του Τμήματος είναι, κυρίως:

    1. Μεριμνά για την εκκαθάριση και την έκδοση μισθολογικών καταστάσεων, για την καταβολή της μισθοδοσίας και λοιπών αποζημιώσεων του προσωπικού του Δήμου και των αιρετών οργάνων.
    2. Εκδίδει τις ετήσιες βεβαιώσεις αποδοχών για την εφορία, τα μηνιαία εκκαθαριστικά σημειώματα και υποβάλλει στο τέλος του έτους στην οικεία Δ.Ο.Υ. οριστική δήλωση Φόρου Μισθωτών Υπηρεσιών (Φ.Μ.Υ.).
    3. Μεριμνά για την εφαρμογή δικαστικών αποφάσεων που επηρεάζουν τη μισθοδοσία των υπαλλήλων.
    4. Αποστέλλει Αναλυτικές Περιοδικές Δηλώσεις (ΑΠΔ) στους ασφαλιστικούς φορείς.
    5. Παρέχει στοιχεία πρόβλεψης σε όλες τις υπηρεσίες του Δήμου για θέματα κόστους μισθοδοσίας και στοιχεία μισθοδοσίας όπου απαιτείται.
    6. Εκδίδει βεβαιώσεις αποδοχών και πράξεις περικοπής μισθοδοσίας.
    7. Μεριμνά για την εφαρμογή των υποχρεώσεων που απορρέουν από τις οδηγίες της Ενιαίας Αρχής Πληρωμών για θέματα κρατήσεων.
  • Τμήμα Προμηθειών

    Αρμοδιότητες του Τμήματος είναι, κυρίως:

    1. Σχεδιάζει και εισηγείται τον ετήσιο Προγραμματισμό Προμηθειών Υλικών και Υπηρεσιών σύμφωνα με τις ισχύουσες κάθε φορά διατάξεις περί Δημόσιων Συμβάσεων.
    2. Συγκεντρώνει το σύνολο των αιτημάτων των Υπηρεσιών του Δήμου για προμήθειες υλικών και υπηρεσιών και προχωρά στην ομαδοποίηση των ειδών προκειμένου να δρομολογεί τη διενέργεια ενιαίων διαδικασιών ανάθεσης.
    3. Συντάσσει σχέδια όρων διακήρυξης και εισηγείται στο αρμόδιο όργανο την κατάρτιση όρων διακήρυξης για προμήθεια υλικών και υπηρεσιών, τον ορισμό Επιτροπών Διενέργειας και Αξιολόγησης και τον ορισμό Επιτροπών Παραλαβής.
    4. Μεριμνά για την διαχείριση πάσης φύσεως ένδικων μέσων κατά Αποφάσεων αναφορικά με τις δημόσιες συμβάσεις προμηθειών υλικών και υπηρεσιών.
    5. Αποστέλλει για προσυμβατικό έλεγχο στο Ελεγκτικό Συνέδριο φάκελο συμβάσεων.
    6. Μεριμνά για τις κατά νόμο υποχρεωτικές δημοσιεύσεις και τις αναρτήσεις σε ΕΣΗΔΗΣ, ΚΗΜΔΗΣ και ΔΙΑΥΓΕΙΑ.
    7. Διενεργεί την διαδικασία απευθείας αναθέσεων για προμήθεια υλικών και υπηρεσιών, πλην ειδικών αναθέσεων, οι οποίες, λόγω εξειδικευμένων απαιτήσεων, μπορούν να διενεργούνται από τις αρμόδιες υπηρεσίες.
    8. Προβαίνει σε έλεγχο εγκυρότητας των εγγυητικών επιστολών καλής εκτέλεσης των συμβάσεων προμηθειών υλικών και υπηρεσιών και τις αποστέλλει στο Τμήμα Ταμείου για φύλαξη. Μεριμνά για την αποδέσμευση των εγγυητικών επιστολών καλής εκτέλεσης των ενιαίων διαγωνισμών.
    9. Συντάσσει τα συμφωνητικά για προμήθεια υλικών και υπηρεσιών και τα κοινοποιεί στις υπηρεσίες που είναι αρμόδιες για την εκτέλεση τους.
    10. Αποστέλλει φάκελο με όλα τα δικαιολογητικά σύναψης σύμβασης στο Τμήμα Ελέγχου και Πιστοποίησης Δαπανών.
  • Τμήμα Αποθηκών και Διαχείρισης Υλικών

    Αρμοδιότητες του Τμήματος είναι, κυρίως:

    1. Είναι αρμόδιο για την τήρηση της αρχής της ενιαίας και αποκλειστικής διαχείρισης των υλικών.
    2. Συντάσσει τον Κανονισμό λειτουργίας αποθηκών και είναι υπεύθυνο για την τήρησή του.
    3. Διενεργεί την ετήσια απογραφή όλων των υλικών που φυλάσσονται στις φυσικές μηχανογραφημένες αποθήκες που διαχειρίζεται.
    4. Συγκεντρώνει τα χρησιμοποιημένα αναλώσιμα για ανακύκλωση. Διενεργεί τις διαδικασίες για την εκποίηση των υλικών για το σύνολο των Διευθύνσεων του Δήμου. Διενεργεί τις διαδικασίες για την καταστροφή των παλαιών ή άχρηστων υλικών που διαχειρίζεται.
    5. Παραλαμβάνει από την Ελληνική Αστυνομία και φυλάσσει τα απολεσθέντα αντικείμενα σύμφωνα με το άρθρο 1091 του Αστικού Κώδικα.
    6. Είναι αρμόδιο για την εκτέλεση και παρακολούθη- ση των συμβάσεων των υλικών που διαχειρίζεται στις αποθήκες του. Αποστέλλει δελτία παραγγελίας στους προμηθευτές, παραλαμβάνει και καταχωρεί τα αντίστοι- χα ηλεκτρονικά παραστατικά.
    7. Τηρεί αποθήκη αναλωσίμων εκτυπωτών, οπτικών μέσων και μηχανογραφικού χαρτιού και αποθήκη γραφικής ύλης και μεριμνά για την εύρυθμη λειτουργία τους και την τήρηση των απαραίτητων για τον σκοπό αυτό φυσικών και ψηφιακών βιβλίων, στοιχείων κ.λπ.
    8. Παραλαμβάνει τα υλικά που εισάγονται στις αποθήκες από την αρμόδια επιτροπή παραλαβής και συντάσσει τα αντίστοιχα δελτία εισαγωγής. Συντάσσει δελτία εξαγωγής κατά την παράδοση των υλικών στις διάφορες Υπηρεσίες.
    9. Παρακολουθεί τη διακίνηση των υλικών και όποτε κρίνεται σκόπιμο ενημερώνει τις αρμόδιες Υπηρεσίες έτσι ώστε αυτές να προβαίνουν στην απαραίτητη διαδικασία ανανέωσης των αποθεμάτων μέσω προμήθειας καθώς και τα στατιστικά κατανάλωσης των υλικών με σκοπό τον προσδιορισμό των ετήσιων αναγκών και ενημερώνει σχετικά το Τμήμα Προκηρύξεων και Δημοπρασιών

    Στο Τμήμα Αποθηκών υπάγονται:

    στ1) Αποθήκη Καυσίμων και Λιπαντικών

    στ2) Αποθήκη Ανταλλακτικών και Μηχανολογικού Εξοπλισμού

    στ3) Αποθήκη Υλικών Καθαριότητας

    στ4) Αποθήκη Υλικών Τεχνικών Υπηρεσιών

    στ5) Αποθήκη Δομικών Υλικών

    στ6) Αποθήκη Υλικών Πρασίνου

    στ7) Αποθήκη Κοιμητηρίων

  • Τμήμα Διοικητικής Υποστήριξης

    Αρμοδιότητες του Τμήματος είναι, κυρίως:

    1. Παρέχει διοικητική και γραμματειακή υποστήριξη στον Προϊστάμενο Διεύθυνσης.
    2. Μεριμνά για τον συντονισμό, την διεκπεραίωση και την παρακολούθηση των θεμάτων της Διεύθυνσης.
    3. Τηρεί τα κοινόχρηστα αρχεία και συντονίζει την διάθεση του συνόλου των ανοικτών δεδομένων της Διεύθυνσης.

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

Βασ. Γεωργίου Α’ 1, ΤΚ 54640 Θεσσαλονίκη
3ος όροφος

Τηλ: 231331-7777

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ