30.5 C
Thessaloniki

Διεύθυνση Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης

Αρμοδιότητα της Διεύθυνσης αποτελεί η εκπόνηση του Επιχειρησιακού Προγράμματος, μετά την έγκριση της προτεινόμενης στρατηγικής και του προγράμματος υλοποίησης της, για την υλοποίηση του οράματος και της αποστολής της Διοίκησης του Δήμου, με βέλτιστη εκμετάλλευση των προσφερόμενων πόρων, ο προγραμματισμός και η υλοποίηση δράσεων/ έργων, στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος.

Η Διεύθυνση παρακολουθεί τη χρηματοδότηση δράσεων/έργων και εφαρμόζει το πρόγραμμα ποιότητας για την υποστήριξη των δράσεων που επιλέγονται με την βέλτιστη υλοποίηση συγκεκριμένων διαδικασιών. Επιπλέον, είναι αρμόδια για την ανάπτυξη, εγκατάσταση, λειτουργία και συντήρηση των συστημάτων Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών του Δήμου.

 

Κοινωνία της Πληροφορίας

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

Βασ. Γεωργίου A’  1, ΤΚ 54640 Θεσσαλονίκη
4ος όροφος

Τηλ: 231331-7822, 231331-7847, 231331-7148, 231331-7850, 231331-7852

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ

TMHMATA

  • Τμήμα Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και Διοικητικής Υποστήριξης

    Με τον όρο ηλεκτρονική διακυβέρνηση (e-government) χαρακτηρίζεται γενικά η εισαγωγή των τεχνολογιών της πληροφορικής και των υπολογιστών στη δημόσια διοίκηση και οι νέες διοικητικές πρακτικές, τις οποίες οι τεχνολογίες αυτές εισήγαγαν.
    Ο σκοπός και η αποστολή του τμήματος Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης του Δήμου Θεσσαλονίκης μέσω των αρμοδιοτήτων που περιγράφονται στον Ο.Ε.Υ. είναι:

    1. Διαχειρίζεται τη Διαδικτυακή Πύλη του Δήμου και παραλαμβάνει, ελέγχει και αποδίδει κωδικούς πρόσβασης πιστοποιημένων χρηστών της ιστοσελίδας του Δήμου.
    2. Μεριμνά για την εναρμόνιση με το ισχύον θεσμικό πλαίσιο (Εθνικό και Κοινοτικό) που αφορά την παροχή υπηρεσιών Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης σε Κεντρικό, Περιφερειακό και Τοπικό επίπεδο και υποστηρίζει τις διαδικασίες εφαρμογής τους στον Δήμο Θεσσαλονίκης
    3. Μελετά και εφαρμόζει διαδικασίες, κανόνες και πρότυπα με σκοπό την επίτευξη διαλειτουργικότητας σε Θεσμικό, Οργανωσιακό, Σημασιολογικό και Τεχνικό επίπεδο, σε όλο το εύρος των οργανωτικών δομών του Δήμου Θεσσαλονίκης, αλλά και μεταξύ του Δήμου Θεσσαλονίκης και των υπολοίπων φορέων της Δημόσιας Διοίκησης.
    4. Παρέχει συμβουλευτικό έργο στα όργανα Διοίκησης, τις Υπηρεσίες και τα Νομικά Πρόσωπα του Δήμου Θεσσαλονίκης, σε ότι αφορά την ψηφιακή σύγκλιση και την εφαρμογή υπηρεσιών Τ.Π.Ε. και σε συνεργασία με τα υπόλοιπα τμήματα της Δ/νσης Πληροφορικής & Επιχειρησιακού Σχεδιασμού, διαμορφώνει την στρατηγική και τους επιχειρησιακούς στόχους σε αυτόν τον τομέα.
    5. Έχοντας ως οδηγό το Ευρωπαϊκό Ψηφιακό Θεματολόγιο, μελετά, σχεδιάζει και εισηγείται δράσεις που αφορούν την Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση και την Ψηφιακή Σύγκλιση και συμμετέχει στη σχεδίαση και υλοποίηση των έργων που προκύπτουν από αυτές με βασικό άξονα την προώθηση των ηλεκτρονικών συναλλαγών με τον πολίτη και τις επιχειρήσεις.
    6. Μεριμνά για τον συνεχή εναρμονισμό του δικτυακού τόπου και της υποδομής ηλεκτρονικής αλληλογραφίας του Δήμου Θεσσαλονίκης με τα Εθνικά Πλαίσια Πιστοποίησης Δημόσιων Διαδικτυακών Τόπων και Ψηφιακής Αυθεντικοποίησης, με στόχο την διαρκή βελτιστοποίηση των παρεχόμενων υπηρεσιών από τον Δήμο Θεσσαλονίκης προς τα επίπεδα Κυβέρνησης-προς-Κυβέρνηση (G2G), Κυβέρνησης-προς-πολίτες (G2C) και Κυβέρνησης-προς-επιχειρήσεις (G2B).
    7. Μεριμνά για την υλοποίηση διαδικτυακών εφαρμογών, οι οποίες θα έχουν ως επίκεντρο τον πολίτη και στόχο να αποτελέσουν ενιαίο χώρο διαλόγου (δημιουργία forums, on-line δημοσκοπήσεων κτλ.) με τον Δήμο Θεσσαλονίκης, συμβάλλοντας έτσι στην περαιτέρω ενεργοποίηση των πολιτών μέσα στα πλαίσια της κοινωνικής δράσης.
    8. Αναπτύσσει εφαρμογές ηλεκτρονικής διακυβέρνησης σε δράσεις και θέματα ολικής ποιότητας και εκσυγχρονισμού των Υπηρεσιών του Δήμου σε συνεργασία με το Τμήμα Διαχείρισης Ποιότητας Υπηρεσιών .
    9. Υποστηρίζει τις Υπηρεσίες του Δήμου στην οργάνωση και διεξαγωγή ερευνών (σύνταξη ερωτηματολογίου κ.α.), που κρίνονται απαραίτητες για την υλοποίηση του σκοπού/αποστολής του Τμήματος.

    Το Διοικητικής Υποστήριξης της Δ/νσης έχει την αρμοδιότητα να:
    διεκπεραιώνει την αλληλογραφία της Δ/νσης, τηρεί το πρωτόκολλο, υποβάλλει στοιχεία απολογισμού και στατιστικά στοιχεία της Δ/νσης, επιμελείται τις εισηγήσεις, τα αιτήματα ανάληψης υποχρέωσης και όλες τις διοικητικές πράξεις απαραίτητες για την εύρυθμη λειτουργία της Δ/νσης. Επίσης εκδίδει το ημερήσιο παρουσιολόγιο και απουσιολόγιο, διαχειρίζεται τις άδειες των εργαζομένων, τις βεβαιώσεις απεργιών και στάσεων απεργιών των υπαλλήλων, προωθεί τα τιμολόγια των προμηθευτών στις αρμόδιες υπηρεσίες, συγκεντρώνει τους λογαριασμούς των παρόχων Τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών και τα προωθεί στις αρμόδιες υπηρεσίες, συντάσσει έγγραφα και απαντητικές επιστολές τις Δ/νσης και παρέχει διοικητική υποστήριξη στον Προϊστάμενο της Δ/νσης.

     

  • Τμήμα Διαχείρισης Δικτύων, Επικοινωνιών και Ασφάλειας

    Αρμοδιότητες του τμήματος είναι κυρίως:

    1. Υλοποιεί τις δράσεις για την ασφάλεια των πληροφο- ριακών συστημάτων και των δεδομένων του Δήμου και την προστασία τους από όλους τους πιθανούς κινδύνους. Διαχειρίζεται τη πρόσβαση των υπαλλήλων σ’ αυτά
    2. Διαχειρίζεται το Δίκτυο, ενεργώντας για το σχεδια- σμό, εγκατάσταση και διαχείριση των δικτυακών υπο- δομών του Δήμου, συμπεριλαμβανομένων των τοπικών δικτύων (LAN), των δικτύων ευρείας περιοχής (WAN) και των ασύρματων δικτύων (Wi-Fi) και εξασφαλίζει την ορθή λειτουργία και τη διαθεσιμότητα των δικτυακών υπηρεσιών.
    3. Διαχειρίζεται τα Κεντρικά Υπολογιστικά Συστήμα- τα, ενεργώντας για τη διαχείριση, σχεδιασμό, προμή- θεια, λειτουργία, επέκταση και ανάπτυξη των κεντρικών υποδομών Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνίας σύμφωνα με τις εξελίξεις της τεχνολογίας.
    4. Διαχειρίζεται τα συστήματα τηλεπικοινωνιών και τηλεφωνίας. Μεριμνά για τη συνεχή και αξιόπιστη επι- κοινωνία εντός και εκτός του Δήμου. Υποστηρίζει τις σχετικές τεχνολογίες και συστήματα επικοινωνίας.
    5. Διαχειρίζεται δεδομένα, φροντίζοντας για την ακε- ραιότητα και την διαθεσιμότητά τους, καθώς και τη λήψη αντίγραφων ασφαλείας και την αποκατάστασή τους σε περίπτωση απώλειας ή καταστροφής.
    6. Διαχειρίζεται τις υπηρεσίες Cloud του Δήμου, σε συνεργασία με την Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης (ΓΓΠΣ&ΨΔ)
  • Τμήμα Υποστήριξης και Λειτουργίας Πληροφοριακών Συστημάτων

    Αρμοδιότητες του Τμήματος είναι, κυρίως:

    1. Διαχειρίζεται τα Πληροφοριακά Συστήματα, με την υλοποίηση και συντήρηση πληροφοριακών συστημά- των, την συντήρηση και διαχείριση των βάσεων δεδομέ- νων που χρησιμοποιούνται από το Δήμο, το σχεδιασμό και τη διαχείριση της υποδομής καταλόγου και υπηρε- σίας ελέγχου ταυτότητας και ασφάλειας.
    2. Υποστηρίζει το Λογισμικό και τις Εφαρμογές, με την εγκατάσταση, παραμετροποίηση και συντήρηση των λογισμικών εφαρμογών που χρησιμοποιούνται, όπως Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Οικονομικών Υπηρεσιών (ΟΠΣΟΥ), Σύστημα Ηλεκτρονικής Διακίνη- σης Εγγράφων (ΣΗΔΕ), Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Εξυπηρέτησης του Πολίτη (ΟΠΣΕΠ) κ.λπ., και τη διενέργεια τακτικών ενημερώσεων και αναβαθμίσεων στα πληροφοριακά συστήματα και τις υποδομές για τη διασφάλιση της καλύτερης δυνατής απόδοσης και της ασφάλειας.
    3. Διαχειρίζεται Η/Υ και περιφερειακό εξοπλισμό, με την εγκατάσταση, παραμετροποίηση και διαχείριση του περιφερειακού εξοπλισμού.
    4. Υποστηρίζει τους εσωτερικούς χρήστες, με την παροχή τεχνικής υποστήριξης στους υπαλλήλους του Δήμου, για τη χρήση των πληροφοριακών συστημάτων και των ψηφιακών εργαλείων.
    5. Αναπτύσσει και εφαρμόζει πολιτικές και διαδικασίες για τη χρήση των πληροφοριακών συστημάτων.
    6. Αναλαμβάνει και διαχειρίζεται Έργα Πληροφορι- κής, που σχετίζονται με την ανάπτυξη νέων πληροφο- ριακών συστημάτων ή την αναβάθμιση και υποστήριξη υφιστάμενων συστημάτων, συμπεριλαμβανομένου του συντονισμού των σχετικών δραστηριοτήτων με άλλες υπηρεσίες.
  • Τμήμα Γεωχωρικών Πληροφοριών

    Αρμοδιότητες του Τμήματος είναι, κυρίως:

    1. Σχεδιάζει και υλοποιεί ή αναθέτει και επιβλέπει τη δημιουργία και συντήρηση ηλεκτρονικών ή/και διαδι- κτυακών υπηρεσιών, μέσω Γεωγραφικών Συστημάτων Πληροφοριών προς τους πολίτες (ηλεκτρονική διακυ- βέρνηση/e_Gov).
    2. Εξασφαλίζει τη διαθεσιμότητα των εφαρμογών και υπηρεσιών, με τεχνικές και διοικητικές ενέργειες, σε πο- λίτες, Υπηρεσίες και Φορείς.
    3. Παρέχει τη διάχυση πληροφορίας ποικίλων μορφών, ακόμη και μη γεωγραφικών (tabulardata).
    4. Προβαίνει στη δημιουργία χαρτών και χαρτογρα- φικών συνθέσεων για όλες τις υπηρεσίες του Δήμου και προχωρά στην επεξεργασία και ανάλυση γεωγραφικών δεδομένων και φαινομένων.
    5. Σχεδιάζει και υλοποιεί ή αναθέτει και επιβλέπει την επικαιροποίηση, εισαγωγή, δημιουργία, συντήρηση και διασφάλιση των γεωγραφικών πληροφοριών και εφαρμογών με σκοπό την εναρμόνιση της συνολικής γεωγραφικής πληροφοριακής υποδομής του Δήμου με τις εθνικές απαιτήσεις.
    6. Συγκεντρώνει πρωτογενή στοιχεία από τις υπηρε- σίες του Δήμου, τα οποία επιδέχονται γεωαναφοράς και επεξεργάζεται τις σχετικές εφαρμογές, με σκοπό την καλύτερη εξυπηρέτηση του συναλλασσόμενου κοινού, την τεκμηρίωση των προτάσεων των υπηρεσιών, την ψηφιοποίηση των σχετικών αρχείων και τη διαφάνεια στη διαχείριση των δεδομένων.

    Για περισσότερες πληροφορίες, κάντε κλικ ΕΔΩ.