24 C
Thessaloniki

Διεύθυνση Μητρώου Πολιτών

  • Αρμοδιότητες
  • Στοιχεία Επικοινωνίας
  • Ανακοινώσεις
  • Εγκύκλιοι Τμήματος Γενικού Πρωτοκόλλου
  • Τμήματα

Επιχειρησιακός ρόλος της Διεύθυνσης είναι:

  1. η τήρηση των διαδικασιών και αρχείων που αφορούν τη δημοτική κατάσταση, την καταγραφή των ληξιαρχικών γεγονότων στην περιοχή του Δήμου, την έκδοση πιστοποιητικών με στοιχεία που προκύπτουν από τα αρχεία της Δημοτικής Κατάστασης και του Ληξιαρχείου.
  2. η οργάνωση και υλοποίηση διαδικασιών που εξασφαλίζουν κανόνες διαφάνειας στις σχέσεις του Δήμου προς τρίτους.
  3. η διαχείριση αιτημάτων που άπτονται της καθημερινότητας του πολίτη

Τα Τμήματα που απαρτίζουν τη Διεύθυνση, είναι τα εξής:

α) Τμήμα Ληξιαρχείου

β) Τμήμα Δημοτολογίου

γ) Τμήμα Διαφάνειας, Πρωτοκόλλου και Επικοινωνίας με τον Πολίτη

γ1) Γραφείο Επικοινωνίας με τους πολίτες.

Διεύθυνση Μητρώου Πολιτών

  • Βασ. Γεωργίου Α΄ 1, Τ.Κ. 54636 Θεσσαλονίκη
    1ος όροφος
  • 231331-7770 / 231331-7771
  • info@thessaloniki.gr
  • Τμήμα Ληξιαρχείου

    ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
    Λεωφ. Βασιλέως Γεωργίου Α’ 1, ΤΚ. 546 36
    1ος όροφος Γραφεία 116Γ, 117Γ, 118Γ, 120Γ και 122Γ
    τηλ. 2313 317420, 2313 317413, 2313 317504, 2313 317515

    Αρμοδιότητες

    Αρμοδιότητες του Τμήματος είναι, κυρίως:

    1. Παραλαμβάνει αιτήσεις για την άσκηση των αρμοδιοτήτων του Ληξιαρχείου από τους πολίτες, τα Κ.Ε.Π. και τις δημόσιες υπηρεσίες και παρέχει στους πολίτες σύγχρονες ψηφιακές υπηρεσίες.
    2. Εφαρμόζει τις κείμενες διατάξεις του Ληξιαρχικού Νόμου 344/1976 και καταχωρεί στο πληροφοριακό σύστημα «Μητρώο Πολιτών» τα ληξιαρχικά γεγονότα που λαμβάνουν χώρα στα διοικητικά όρια του Δήμου.
    3. Καταχωρεί και οριστικοποιεί στο Πληροφοριακό Σύστημα «Μητρώο Πολιτών» και επισημειώνει στα αντίστοιχα χειρόγραφα Ληξιαρχικά Βιβλία βαπτίσεις/ονοματοδοσίες/μεταβολές/διορθώσεις επί των καταχωρημένων Ληξιαρχικών Πράξεων.
      1. Ενημερώνει τον Εισαγγελέα για κάθε περίπτωση ληξιαρχικού γεγονότος ή κατάστασης, η οποία δύναται να θεωρηθεί ως παράνομη πράξη.
      2. Χορηγεί αντίγραφα και πολύγλωσσα τυποποιημένα έντυπα των Ληξιαρχικών Πράξεων στους πολίτες.
      3. Τηρεί και διαφυλάττει στο διηνεκές τα Ληξιαρχικά Βιβλία και προβαίνει στην περιοδική εκκαθάριση των φυσικών αρχείων των δικαιολογητικών, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις.
      4. Διεκπεραιώνει διοικητικά θέματα του Τμήματος και καταμετρά, καταγράφει και αξιολογεί σε ετήσια βάση το αρχειακό υλικό των συνόλων εγγράφων, πληροφοριών και δεδομένων του Τμήματος και μεριμνά για την ανοικτή τους διάθεση, για περαιτέρω αξιοποίηση και χρήση.
  • Τμήμα Δημοτολογίου

    ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

    Βασ. Γεωργίου Α΄ 1, Τ.Κ. 54636, Θεσσαλονίκη,
    1ος όροφος, Γραφεία 123 Γ’, 124 Δ’, 126 Δ’, 127 Δ’,
    Τηλ. 231331-7424, 231331-7442, 231331-7383,
    231331-7428, 231331-7438, 231331-7409, 231331-7738

    Αρμοδιότητες

    Αρμοδιότητες του Τμήματος είναι, κυρίως:

    1. Παραλαμβάνει αιτήσεις για την άσκηση αρμοδιοτήτων δημοτολογίου από τους πολίτες, τα Κ.Ε.Π., τις δημόσιες υπηρεσίες και τις Προξενικές Αρχές και παρέχει στους πολίτες σύγχρονες ψηφιακές υπηρεσίες δημοτολογίου.
    2. Εφαρμόζει τις ισχύουσες διατάξεις για το Δημοτολόγιο, καταχωρεί στο Πληροφοριακό Σύστημα «Μητρώο Πολιτών» το σύνολο των αστικών μεταβολών των δημοτών του Δήμου.
    3. Διενεργεί συμπληρώσεις στοιχείων δημοτών στο Πληροφοριακό Σύστημα «Μητρώο Πολιτών» για τα οποία δεν απαιτείται η έκδοση απόφασης Δημάρχου (Χ.Α.Δ.).
    4. Επιμελείται την έκδοση των πιστοποιητικών και βεβαιώσεων δημοτολογίου που ορίζει η κείμενη νομοθεσία και συμπληρώνει τα κοινοτικά έντυπα Ε401.
    5. Εκδίδει και χορηγεί πιστοποιητικά και βεβαιώσεις δημοτολογίου σε δικηγόρους και συμβολαιογράφους για λογαριασμό των εντολέων τους.
    6. Ενημερώνει τον εισαγγελέα πρωτοδικών για κάθε περίπτωση δημοτολογικού γεγονότος ή κατάστασης, η οποία δύναται να θεωρηθεί ως παράνομη πράξη.
    7. Διεκπεραιώνει αιτήματα αλλαγής επωνύμου των δημοτών, πρόσληψης πατρωνύμου και μητρωνύμου παιδιών που γεννήθηκαν χωρίς γάμο των γονέων τους ή είναι αγνώστων γονέων, εξελληνίζει το ονοματεπώνυμο Ελλήνων εξωτερικού, ομογενών και παλιννοστούντων ομογενών που αποκτούν την ελληνική ιθαγένεια.
    8. Προβαίνει στη σύνταξη και αναθεώρηση ανά δίμηνο των εκλογικών καταλόγων δημοτών – ετεροδημοτών και Ευρωπαίων πολιτών, χορηγεί πιστοποιητικά παραληφθέντων εκλογέων, διευκολύνει τους εκλογείς για την εύρεση του εκλογικού τους τμήματος και μεριμνά για την μεταβολή του εκλογικού διαμερίσματος των δημοτών κατόπιν αιτήσεώς τους.
    9. Παρέχει στοιχεία σε πολίτες και υπηρεσίες από τα τηρούμενα στο διηνεκές βιβλία Μητρώου Αρρένων με την έκδοση Βεβαιώσεων Μητρώου Αρρένων και άλλων διοικητικών εγγράφων.
    10. Εφαρμόζει τις ισχύουσες διατάξεις για την έκδοση αδειών πολιτικού γάμου Ελλήνων και αλλοδαπών, τηρεί το ετήσιο ημερολόγιο τέλεσης πολιτικών γάμων στο Δήμο Θεσσαλονίκης, συντάσσει την δήλωση τέλεσης πολιτικού γάμου και την πράξη προσδιορισμού επωνύμου των τέκνων των μελλονύμφων.
    11. Τηρεί και διαφυλάττει τα φυσικά αρχεία του Τμήματος Δημοτολογίου και προβαίνει στην περιοδική εκκαθάρισή τους σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις.

    12. Διεκπεραιώνει διοικητικά θέματα του Τμήματος και καταμετρά, καταγράφει και αξιολογεί σε ετήσια βάση το αρχειακό υλικό των συνόλων εγγράφων, πληροφοριών και δεδομένων του Τμήματος και μεριμνά για την ανοικτή τους διάθεση, για περαιτέρω αξιοποίηση και χρήση.

  • Τμήμα Διαφάνειας, Πρωτοκόλλου και Επικοινωνίας με τον Πολίτη

    ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
    Λεωφ. Βασιλέως Γεωργίου Α’ 1, ΤΚ. 546 36
    1ος όροφος Γραφείο 102Α
    τηλ. 2313 317770, 2313 317771

    Αρμοδιότητες του Τμήματος είναι, κυρίως:

    1. Φροντίζει για την επικαιροποίηση των πληροφοριών που παρέχουν οι υπηρεσίες του Δήμου στους πολίτες και αφορούν τις αρμοδιότητες, κανονισμούς και διαδικασίες

    τους, στην διαδικτυακή πύλη του Δήμου.

    1. Αναρτά στη Διαδικτυακή Πύλη του Δήμου πληροφορίες για δραστηριότητες των Υπηρεσιών του Δήμου που αφορούν στους τομείς εκτέλεσης έργων, προμήθειας υλικών και υπηρεσιών, πρόσληψης προσωπικού με κάθε σχέση εργασίας, παροχής υπηρεσιών του Δήμου προς τους πολίτες, περιουσιακής κατάστασης των αιρετών του Δήμου.
    2. Διαχειρίζεται και ελέγχει την διαδικτυακή εφαρμογή υποβολής αιτημάτων πολιτών «Βελτιώνω την πόλη μου», παρακολουθεί την ανταπόκριση των υπηρεσιών στα καταχωρούμενα αιτήματα και εξάγει στατιστικά και απολογιστικά στοιχεία ανά εξάμηνο.
    3. Διενεργεί την ανάρτηση των πράξεων του Τμήματος και σε περίπτωση κωλύματος όλων των Υπηρεσιών του Δήμου, σύμφωνα με τις σχετικές διατάξεις, στο Πρόγραμμα «Διαύγεια» και στο Κεντρικό Ηλεκτρονικό Μητρώο Δημοσίων Συμβάσεων «ΚΗΜΔΗΣ».
    4. Μεριμνά και διαχειρίζεται την υλοποίηση του δειγματοληπτικού ελέγχου φωτοαντιγράφων δημοσίων εγγράφων, όπως ορίζει η ισχύουσα Νομοθεσία, για το σύνολο των Υπηρεσιών του Δήμου.
    5. Οργανώνει την ορθή υλοποίηση του Καταλόγου Υπόχρεων σε Δήλωση Περιουσιακής Κατάστασης (ΔΠΚ) και Δήλωση Οικονομικών Συμφερόντων (ΔΟΣ) από τους αρμόδιους συντάκτες τους και επιμελείται την ενιαιοποίηση και την υποβολή του τελικού καταλόγου, όπως κάθε φορά ορίζει η Νομοθεσία.
    6. Οργανώνει την ορθή υλοποίηση από το Δήμο του συνόλου των Ανοικτών Δεδομένων και επιμελείται την ενιαιοποίηση και την υποβολή του τελικού καταλόγου, όπως κάθε φορά ορίζει η Νομοθεσία.
    7. Μεριμνά για την παραλαβή, την ηλεκτρονική διαχείριση και διαβίβαση στις αρμόδιες Υπηρεσίες όλων των εισερχομένων εγγράφων μέσω Συστήματος Ηλεκτρονικής Διαχείρισης Εγγράφων (Σ.Η.Δ.Ε.).
    8. Διεκπεραιώνει την πάσης φύσεως αλληλογραφία του Δήμου.
    9. Τηρεί και διαφυλάττει τα φυσικά αρχεία του Τμήματος και προβαίνει στην περιοδική εκκαθάρισή τους, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις.
    10. Διαχειρίζεται το Τηλεφωνικό Κέντρο.
    11. Διεκπεραιώνει διοικητικά θέματα του Τμήματος και καταμετρά, καταγράφει και αξιολογεί σε ετήσια βάση το αρχειακό υλικό των συνόλων εγγράφων, πληροφοριών

    και δεδομένων του Τμήματος και μεριμνά για την ανοικτή τους διάθεση, για περαιτέρω αξιοποίηση και χρήση.

    1. Μεριμνά για την λειτουργία του φωτοτυπικού κέντρου.
    2. Τηρεί το Εμπιστευτικό Πρωτόκολλο του Δήμου.
    3. Παρέχει διοικητική και γραμματειακή υποστήριξη στον Προϊστάμενο Διεύθυνσης.
    4. Μεριμνά για τον συντονισμό, την διεκπεραίωση και την παρακολούθηση των θεμάτων της Διεύθυνσης.
    5. Συντονίζει την διάθεση του συνόλου των ανοικτών δεδομένων της Διεύθυνσης.

     

    γ1) Γραφείο Επικοινωνίας με τους Πολίτες

    Αρμοδιότητες του Γραφείου είναι, κυρίως:

    Διαχειρίζεται το Κέντρο Επικοινωνίας (Call Center) με τους πολίτες, υποδέχεται, καταχωρεί στην εφαρμογή «Βελτιώνω την πόλη μου» και διανέμει κατ’ αρμοδιότητα τα αιτήματα των πολιτών, συγκεντρώνει τις απαντήσεις των αρμοδίων υπηρεσιών και ενημερώνει τους πολίτες για την πορεία ή την ικανοποίηση των αιτημάτων τους.