«Είμαστε εδώ για να ακούμε τους πολίτες, είμαστε εδώ για να λέμε αλήθειες. Δεν είμαστε εδώ για να γυρνάμε στο παρελθόν, να πολιτικοποιούμε τα προβλήματα της πόλης, να ιδεολογικοποιούμε τις λύσεις της. Θέλουμε να βρούμε τις βέλτιστες, εφαρμόσιμες λύσεις. Και να επιβλέπουμε την υλοποίηση τους» τόνισε ο Κ. Ζέρβας και συμπλήρωσε «δεν μπορούμε να κλείνουμε τα μάτια στην πραγματικότητα». Με αυτά τα λόγια άρχισε την τοποθέτησή του στην Ειδική Συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου σχετικά με τις εξελίξεις στον ΟΑΣΘ.
«Προφανώς το πρόβλημα δεν γεννήθηκε χθες. Είναι διαχρονικό, εντάθηκε όμως τα προηγούμενα χρόνια, έφτασε σε πρωτόγνωρα τριτοκοσμικά επίπεδα. Αυτό εγώ ως δήμαρχος δεν μπορώ να το δεχτώ» ανέφερε χαρακτηριστικά καταδεικνύοντας τη βαρύτητα του ζητήματος.
Παραθέτοντας ορισμένα ενδεικτικά στοιχεία της κατάστασης που επικρατεί σήμερα ενημέρωσε το σώμα πως λείπουν σήμερα από τον ΟΑΣΘ τουλάχιστον 170 λεωφορεία για την πλήρη υλοποίηση του μεταφορικού έργου καθώς συνολικά απαιτούνται περίπου 520 λεωφορεία,
«Δεν θέλω να σταθώ στις ευθύνες. Είναι διαχρονικές. Ούτε για το πάρτι του παρελθόντος, ούτε για τον ξαφνικό θάνατο του Οργανισμού το 2016, τον αφανισμό των μικρομετόχων, την κυκλοφορία υπερεικοσαετών οχημάτων. Δεν θέλω να σταθώ σε παλαιότερες υποσχέσεις αρμόδιων υπουργών. Η πόλη τις έχει χιλιο-ακούσει και έχουν κριθεί. Ο καιρός επίσης που η πόλη παρέλυε επί ημέρες, με απεργίες και δεν ίδρωνε το αυτί κανενός ανήκουν στο παρελθόν» ανέφερε χαρακτηριστικά. «Θυμάμαι λίγα χρόνια πριν, την πόλη χωρίς αστικά επί ημέρες – χωρίς να εξετάζω το δίκαιο ή το άδικο των αιτημάτων – και δεν ασχολούνταν πραγματικά κανείς. Ούτε μονόστηλο στις εφημερίδες πανελλαδικής εμβέλειας, ούτε ένα ρεπορτάζ στα εθνικά τηλεοπτικά δίκτυα. Τι σήμαινε αυτό; Αυτό σήμαινε ότι η Θεσσαλονίκη σαν θέμα ήταν εκτός ενδιαφέροντος. Η δεύτερη μεγαλύτερη πόλη στην Ελλάδα αντιμετωπίζονταν ως μία χώρα εξωτική που οι ‘’ιθαγενείς’’ της δεν είχαν πρόβλημα να τη διασχίσουν και περπατώντας εν ανάγκη, για να μετακινηθούν».
Συνεχίζοντας αναφέρθηκε στις πρωτοβουλίες που μπορεί να πάρει ο Δήμος Θεσσαλονίκης απαριθμώντας ορισμένες που ήδη υλοποιούνται. «Μπορούμε να συμβάλουμε στην καλύτερη κίνηση των αστικών λεωφορείων στους δρόμους της πόλης. Σε συνεργασία με την Τροχαία και με τη νέα στρατηγική της Δημοτικής Αστυνομίας το πράττουμε ήδη. Μπορούμε να αλλάξουμε όλες τις στάσεις του ΟΑΣΘ. Από μνημεία κακογουστιάς και πεδίο καθημερινού βανδαλισμού, προσανατολιζόμαστε σε στάσεις που θα κοσμούν το αστικό περιβάλλον, θα διακρίνονται για την αντοχή των υλικών τους, τη σχεδιαστική τους αρτιότητα και την χρηστική τους διάσταση. Να καθαρίσουμε τις λεωφοριολωρίδες. Να εξετάσουμε το διεθνές παράδειγμα. Να βρούμε και να μεταφέρουμε στην πόλη μας καλές πρακτικές, βέλτιστες πρακτικές πόλεων που τα έχουν καταφέρει. Να αξιοποιήσουμε όλες τις τεχνολογικές εφαρμογές που μπορούν να βελτιώσουν τις αστικές συγκοινωνίες.
Υποστήριξε πως ο Δήμος θα στηρίξει οποιαδήποτε μεταβατική λύση αρκεί αυτή να υλοποιηθεί άμεσα. «Είτε πρόκειται για τη συμβολή των ΚΤΕΛ, είτε για την αγορά μεταχειρισμένων οχημάτων, με τη μέθοδο leasing – ο,τιδήποτε μπορεί αυτή τη στιγμή να προσθέσει 100 με 150 οχήματα στο στόλο είναι ευπρόσδεκτο» υπογράμμισε.
Στη συνέχεια αναφέρθηκε στον ΟΣΕΘ, τον οργανισμό που είναι επιφορτισμένος να σχεδιάζει και να εποπτεύει τη λειτουργία του συγκοινωνιακού έργου.
Απευθυνόμενος στον Γεν. Γραμματέα του Υπουργείου Μεταφορών κ. Σταθόπουλο και στην ηγεσία των Οργανισμών, ζήτησε να μεταφέρουν και αυτοί με τη σειρά τους στην πολιτική ηγεσία τη ζοφερή πραγματικότητα και αναγνώρισε πως γίνονται σοβαρές προσπάθειες για την υπέρβαση του αδιεξόδου
«Οι άνθρωποι της Τοπικής Αυτοδιοίκησης είμαστε εδώ για να είμαστε μέρος της λύσης του προβλήματος» υποστήριξε και συμπλήρωσε «Θα συμμετέχουμε σε όποια βιώσιμη λύση αλλά και θα επιβλέπουμε κάθε αβελτηρία, καθυστέρηση, αδιαφορία στο νούμερο ένα πρόβλημα της πόλης μας».
Από την πλευρά του ο κ. Σταθόπουλος παρουσίασε το ολοκληρωμένο χρονοδιάγραμμα με τη δέσμευση του πρωθυπουργού για τις συγκοινωνίες της πόλης, το οποίο προβλέπει: 120 λεωφορεία περισσότερα στις αρχές του 2020 και ακόμη 140 μέχρι το φθινόπωρο του 2020, όπως και επιμήκυνση της ζωής του ΟΑΣΘ μέχρι το 2022 με τα αναγκαία 500 οχήματα για την πόλη.