3.8 C
Thessaloniki
ΔημοσιεύσειςΘέλω να ενημερωθώΔελτία τύπουΕφ’ όλης της ύλης τοποθέτηση του Δημάρχου Κ. Ζέρβα από το βήμα...

Εφ’ όλης της ύλης τοποθέτηση του Δημάρχου Κ. Ζέρβα από το βήμα του Δημοτικού Συμβουλίου Θεσσαλονίκης

«Όλο το καλοκαίρι ο Δήμος Θεσσαλονίκης δεν έκανε διακοπές», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνος Ζέρβας, παρουσιάζοντας από το βήμα του Δημοτικού Συμβουλίου το πλέγμα δράσεων και πρωτοβουλιών που προωθήθηκαν αυτό το διάστημα σε ένα ευρύ πεδίο, το οποίο καλύπτει από τα δημοτικά έργα μέχρι τον σχεδιασμό έπειτα από την κυβερνητική απόφαση για ακύρωση της 85ης ΔΕΘ.

Αναφερόμενος στο ζήτημα της πανδημίας και των αυξημένων κρουσμάτων που καταγράφονται το τελευταίο διάστημα, ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης απηύθυνε κάλεσμα στους πολίτες να τηρούν τα μέτρα, να χρησιμοποιούν μάσκες όπου ορίζει ο νόμος και να επιδεικνύουν υπευθυνότητα.

«Η δική μας ευθύνη είναι στους ελέγχους τήρησης των μέτρων, στην καλή προετοιμασία και στη διαφύλαξη της λειτουργίας του Δήμου, ο οποίος είναι ένας από τους μεγαλύτερους εργοδότες στη Βόρεια Ελλάδα», σημείωσε ο κ. Ζέρβας, εκφράζοντας την πεποίθηση ότι οι Θεσσαλονικείς «μπορούμε να τα καταφέρουμε ξανά, όπως την άνοιξη, γιατί έχουμε τη συλλογική ευφυΐα και υψηλό αίσθημα αλληλεγγύης».

Έρχονται τα πρώτα λεωφορεία από τη Λειψία

Στην κεντρική τοποθέτησή του από το βήμα του Δημοτικού Συμβουλίου, ο Κωνσταντίνος Ζέρβας έκανε γνωστό ότι μέσα στο επόμενο διάστημα ξεκινά η τμηματική παραλαβή των συνολικά 50 λεωφορείων που αγοράζει ο Δήμος Θεσσαλονίκης από τη Λειψία.

«Ενισχύουμε στην πράξη τις αστικές συγκοινωνίες. Εκεί που άλλοι τόσα χρόνια απλά διαπίστωναν το πρόβλημα, ερχόμαστε εμείς και δίνουμε μια ανάσα», τόνισε ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης, υπογραμμίζοντας ότι πρόκειται για λεωφορεία που βρίσκονται σε εξαιρετικά καλή κατάσταση και τα οποία αγοράστηκαν σε εξαιρετικά συμφέρουσα τιμή.

«Τα οχήματα κόστισαν στον Δήμο μας 550.000 ευρώ συν το ΦΠΑ, που θα αποδοθεί στο Ελληνικό Δημόσιο. Ούτε σεντ παραπάνω», σημείωσε ο κ. Ζέρβας, εξηγώντας ότι τα υπόλοιπα έξοδα (μεταφορά, ταξινόμηση, κλπ) τα έχει αναλάβει ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης με βάση το χρησιδάνειο που υπογράφτηκε μεταξύ Δήμου και ΟΑΣΘ.

Τα πρώτα πέντε λεωφορεία αναμένεται να έλθουν στη Θεσσαλονίκη μέσα στις πρώτες μέρες του ερχόμενου μήνα.

Παρεμβάσεις σε 100 δρόμους

Ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης γνωστοποίησε ακόμη ότι προγραμματίζονται παρεμβάσεις στο οδόστρωμα σε περίπου 100 δρόμους της πόλης αλλά και παρεμβάσεις στις γειτονιές, στο πλαίσιο της στρατηγικής για βελτίωση της καθημερινότητας του πολίτη και πραγματική αναβάθμιση του αστικού περιβάλλοντος.

Ο κ. Ζέρβας αναφέρθηκε στα έργα που εξελίχθηκαν το περασμένο Σαββατοκύριακο στη Μητροπόλεως και μάλιστα με τη χρήση μιας πρωτοποριακής μεθόδου, κάνοντας γνωστό ότι τις επόμενες ημέρες θα επανατοποθετηθούν στην οδό τα πασσαλάκια, τα οποία απομακρύνθηκαν για τις ανάγκες των έργων ασφαλτόστρωσης.

«Το έχω δηλώσει και το επαναλαμβάνω και σήμερα ότι τα πασσαλάκια αφαιρέθηκαν και θα αφαιρεθούν μόνον εκεί όπου διαπιστώνεται ότι δημιουργούν περισσότερα προβλήματα από αυτά που επιλύουν. Από τα περίπου 2.000 πασσαλάκια που τοποθετήθηκαν από την προηγούμενη διοίκηση η δική μας έχει αφαιρέσει περίπου 150», σχολίασε ο κ. Ζέρβας.

Προτεραιότητα το νέο δίκτυο ποδηλατοδρόμων

Ο Κωνσταντίνος Ζέρβας υπεραμύνθηκε της πολιτικής του Δήμου Θεσσαλονίκης να δημιουργήσει ένα εκτεταμένο δίκτυο ποδηλατοδρόμων, ενισχύοντας τη βιώσιμη μετακίνηση ιδιαίτερα εν τω μέσω της πανδημικής κρίσης.

«Χρειάζεται η πόλη ένα σύγχρονο και ασφαλές δίκτυο ποδηλατοδρόμων; Ναι το χρειάζεται. Ήταν το δίκτυο του 2009 ένα επαρκές δίκτυο; Όχι, ήταν αποσπασματικό και δεν ήταν καλά συντηρημένο. Πρέπει ή όχι να ενισχύσουμε την εναλλακτική μετακίνηση εν μέσω πανδημίας, με κακές αστικές συγκοινωνίες και κίνδυνο συνωστισμού; Πρέπει ή όχι να νοιαστούμε για τους συμπολίτες μας, τους νέους, τους φοιτητές που δεν είναι κάτοχοι Ι.Χ; Πρέπει να νοιαστούμε ως Δήμος για το πώς όλοι αυτοί θα πάνε στις δουλειές τους, στις σπουδές τους και στις υποχρεώσεις τους ή μας ενδιαφέρει μόνον ένα μοντέλο μη βιώσιμης μετακίνησης; Εγώ και η Διοίκησή μας πιστεύουμε ότι ναι, πρέπει ο Δήμος να νοιάζεται για τους πάντες», είπε χαρακτηριστικά ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης, τονίζοντας:

«Αναγνωρίζω ότι ειδικά στην αρχή πολλοί ξεβολεύονται, υπάρχουν δυσκολίες. Έτσι γίνεται σε κάθε αλλαγή. Είμαστε δίπλα σε όλους τους δημότες και στους επιχειρηματίες. Ακούμε τα παράπονα, παρεμβαίνουμε και δίνουμε λύσεις. Δημιουργούμε θέσεις φορτοεκφόρτωσης, νέους υπαίθριους χώρους στάθμευσης, βελτιώνουμε τη σήμανση και με ενημερωτικές καμπάνιες είμαστε αποφασισμένοι να στηρίξουμε την ποδηλατοκίνηση».

Σχέδιο ανάκαμψης μετά την ακύρωση της ΔΕΘ

«Οι εξελίξεις δείχνουν πως θα απαιτηθεί ένα άμεσο σχέδιο ανάκαμψης, καθώς το πλήγμα στην οικονομία διαφαίνεται ισχυρό», σχολίασε ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης, μιλώντας για την επόμενη μέρα έπειτα από την απόφαση ακύρωσης της φετινής Δ.Ε.Θ λόγω των επιδημιολογικών δεδομένων.

Ο κ. Ζέρβας αναφέρθηκε στη διευρυμένη σύσκεψη των φορέων της πόλης, την οποία συγκάλεσε, με αφορμή τις συζητήσεις για το πολιτικο-οικονομικό forum που θα διοργανωθεί αντί της Δ.Ε.Θ.

«To Thessaloniki Helexpo Forum που αποφασίστηκε τελικά συνιστά μια μοναδική ευκαιρία ουσιαστικής διαβούλευσης για το μέλλον της πόλης, που δεν πρέπει να χαθεί», σημείωσε ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης, τονίζοντας ότι βασικοί άξονες ενός σοβαρού σχεδίου ανάκαμψης πρέπει να είναι μεταξύ άλλων η δημιουργία ολοκληρωμένων αστικών συγκοινωνιών, η στήριξη της επιχειρηματικότητας, μια ολοκληρωμένη στρατηγική διαχείρισης των επιπτώσεων της πανδημίας στον πολιτισμό της πόλης, ο ψηφιακός μετασχηματισμός, η κυκλική οικονομία αλλά και η ανακύκλωση και η πράσινη ενέργεια.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ