10.2 C
Thessaloniki
ΔημοσιεύσειςΘέλω να ενημερωθώΔελτία τύπουΣυνέντευξη Τύπου - «Μετρό και Αστική Ανάπτυξη: Ο άξονας της οδού Εγνατίας»

Συνέντευξη Τύπου – «Μετρό και Αστική Ανάπτυξη: Ο άξονας της οδού Εγνατίας»

Το τριήμερο διεθνές εργαστήριο με θέμα «Μετρό και Αστική Ανάπτυξη: Ο άξονας της οδού Εγνατίας» αποτέλεσε το αντικείμενο συνέντευξης Τύπου που πραγματοποιήθηκε σήμερα, 6 Ιουνίου 2018.

Το εργαστήριο που υλοποιείται στο πλαίσιο της συμμετοχής του Δήμου  Θεσσαλονίκης στο δίκτυο των 100 Ανθεκτικών πόλεων, θα διεξαχθεί από τις 11 έως τις 13 Ιουνίου 2018, στο Δημαρχείο.

Ο Δήμαρχος, Γιάννης Μπουτάρης, υπογράμμισε τη συμβολή της οδού Εγνατίας στην εμπορική και ιστορική υπόσταση της πόλης και σημείωσε: «Η Εγνατία ως εμπορικός άξονας έχει δεινοπαθήσει τα τελευταία χρόνια, ενώ πολλά κτήριά της έχουν εγκαταλειφθεί. Με αφορμή το εν εξελίξει έργο του Μετρό, σκεφτήκαμε να θέσουμε το ζήτημα της ανάπλασής της, μέσω του Δικτύου 100 Ανθεκτικών Πόλεων. Η οδός αυτή που διαθέτει ιστορικά, διατηρητέα κτήρια και αρχαιολογικού ενδιαφέροντος κτίσματα και ευρήματα, πρέπει να αναπλαστεί και αναβαθμιστεί μέσω καινοτόμων προτάσεων στις περιοχές όπως η Βενιζέλου, η Πλατεία Αριστοτέλους, το Καπάνι, η Καμάρα,  προκειμένου να αναδειχθεί το ιστορικό πρόσωπο της πόλης».

Αναφερόμενος στο σχεδιασμό ενός αρχαιολογικού περιπάτου, με αφορμή τον σταθμό της Βενιζέλου (στη διαδρομή Βενιζέλου-Πλατεία Διοικητηρίου-περιοχή γύρω από τον Άγιο Δημήτριο-Αχειροποίητος-Αρχαία Ρωμαϊκή Αγορά-Πλατεία Άθωνος-Αριστοτέλους-Καπάνι-Σταθμός Βενιζέλου), ο Γιάννης Μπουτάρης  σχολίασε: «Είναι ένα όραμα το οποίο πρέπει να μελετήσουμε και να εκτιμήσουμε τις δυνατότητες ανάπτυξής του σε εμπορικές και άλλες δραστηριότητες της πόλης, καθώς και τα οφέλη που προσδίδει». Τέλος, όσον αφορά στο κυκλοφοριακό ζήτημα της πόλης, ο ίδιος εκτίμησε ότι το Μετρό θα επιλύσει μόνο το 15% του προβλήματος.

Ο Αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων και Περιβάλλοντος, Θανάσης Παππάς, από την πλευρά του μιλώντας σχετικά με τη διοργάνωση του εργαστηρίου, τόνισε: «Το εργαστήριο αυτό, καθώς και οι ιδέες-προτάσεις που θα προκύψουν, αποτελούν σημαντική ευκαιρία ώστε να διαμορφώσουμε μια συνολική άποψη για την ανάπτυξη της οδού Εγνατίας, προκειμένου στη συνέχεια να την εντάξουμε στο Τεχνικό Πρόγραμμα του Δήμου Θεσσαλονίκης για το 2019».

Ο ίδιος έδωσε έμφαση σε πέντε βασικά σημεία του άξονα της οδού Εγνατίας, στα οποία θα πρέπει να δοθεί έμφαση: «Το πρώτο είναι ο Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός, ο οποίος θα πρέπει να υπάρξει πρόβλεψη ώστε να μεταβληθεί σε κέντρο μεταφορών κομβικής σημασίας, μετά και την ανάπτυξη του κέντρου εμπορικών δραστηριοτήτων που σχεδιάζει η ΓΑΙΑΟΣΕ. Δεύτερον, πρέπει να δούμε με όρους ευρωπαϊκής λογικής την ανάπτυξη και τον ανασχεδιασμό του κόμβου της Πλατείας Δημοκρατίας, που είναι πολύ ουσιαστικός για το κυκλοφοριακό. Τρίτον, η περιοχή της Αχειροποιήτου, η οποία θα πρέπει να μελετηθεί και το έχουμε ήδη ζητήσει από τους μελετητές του δήμου. Τέταρτον, η ίδια η Εγνατία μπορεί να αποτελέσει ένα νέο βουλεβάρτο, με φυσιογνωμία διαφορετική ως προς την αναγέννηση του ιστορικού εμπορικού κέντρου και πέμπτον, είναι σημαντικό να δούμε πώς μπορούν να αναδειχθούν τα κελύφη των κτηρίων που βρίσκονται κατά μήκος της οδού, κτηρίων που είναι ιστορικού ενδιαφέροντος».

Σε ό,τι αφορά το κυκλοφοριακό, ο Θανάσης Παππάς επισήμανε ότι στα τέλη Ιουνίου αναμένονται οι πρώτες βασικές διαπιστώσεις από τη Μελέτη Κυκλοφοριακών Ρυθμίσεων για το ιστορικό – εμπορικό κέντρο της Θεσσαλονίκης, από τις οποίες μπορούν να ληφθούν πολύτιμες κατευθύνσεις.

Ο Αντιδήμαρχος Αστικής Ανθεκτικότητας και Αναπτυξιακών Προγραμμάτων, Γιώργος Δημαρέλος επισήμανε: «Θεωρούμε ότι το έργο αναδιάταξης της οδού Εγνατίας θα πρέπει να αποτελέσει έργο πρώτης προτεραιότητας για την Θεσσαλονίκη. Αυτό το εργαστήριο, με αντικείμενο την αναδιάταξη – αναδιαμόρφωση της οδού Εγνατίας από το Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό έως το Πανεπιστήμιο, είναι μια αρχή για να ανοίξουμε τη συζήτηση με τη συμμετοχή και άλλων φορέων της πόλης. Οι προτάσεις θα συγκεντρωθούν και θα υπάρξει μια βάση, ένας καμβάς πάνω στον οποίο πρέπει να δουλέψουμε και να προχωρήσουμε στη συνέχεια ένα βήμα παραπάνω, με βάση και τα χρηματοδοτικά εργαλεία που προσφέρονται για την ωρίμανση αυτών των προτάσεων».

Όπως τόνισε ακόμη ο ίδιος, οι θεματικές ενότητες στις οποίες χωρίζεται το εργαστήριο είναι το κυκλοφοριακό, η  αξιοποίηση του πολιτιστικού αποθέματος, οι χρήσεις γης, η κλιματική αλλαγή, οι νέες τεχνολογίες και η καινοτομία.

Εκ μέρους του Δικτύου των 100 Ανθεκτικών Πόλεων, η Διευθύντρια Ευρώπης και Μέσης Ανατολής, Κωνσταντίνα Καρύδη, σε μήνυμα που έστειλε με αφορμή τη σημερινή συνέντευξη Τύπου, αναφέρει: «Η Θεσσαλονίκη με τόλμη ανοίγει σήμερα μια διαρκή συζήτηση για την ανάπτυξη της οδού Εγνατίας μετά την ολοκλήρωση των έργων κατασκευής του Μετρό. Μια σημαντική επένδυση από μόνη της για την πόλη. Με αυτόν τον τρόπο προχωρεί αισθητά ένας βασικός πυλώνας της στρατηγικής για την ανθεκτικότητα -Θεσσαλονίκη 2030- και διασφαλίζει ότι μια σημαντική εργασία στον τομέα των υποδομών θα κάνει τη στροφή προς μια επένδυση ανθεκτικότητας. Η δράση αυτή θα επηρεάσει άμεσα εκατομμύρια πολίτες και είμαστε υπερήφανοι που υποστηρίζουμε την πόλη να κάνει αυτό το βήμα».

Στο εργαστήριο θα συμμετάσχουν, μεταξύ άλλων, εκπρόσωποι από ιδιωτικούς, δημόσιους, ακαδημαϊκούς και μη κερδοσκοπικούς τομείς της Θεσσαλονίκης και του εξωτερικού, όπως οι: AT Osborne, Frog, Wood, Arup, British Council, Cisco, Siemens, GIB, Αττικό Μετρό, ΟΣΕΘ, Ινστιτούτο Βιώσιμης Κινητικότητας του ΕΚΕΤΑ, Επαγγελματικό Επιμελητήριο, Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο, Τεχνικό Επιμελητήριο, Εφορία Αρχαιοτήτων, ΑΠΘ, ΓΑΙΟΣΕ, CBR Ellis, Διαχειριστική Αρχή, Μητροπολιτική Αναπτυξιακή Θεσσαλονίκης Μητροπολιτική Ενότητα Θεσσαλονίκης και υπηρεσίες του Δήμου Θεσσαλονίκης.

Η στρατηγική του Δήμου για την αστική ανθεκτικότητα εδώ.

Πληροφορίες για το Δίκτυο των 100 Ανθεκτικών Πόλεων εδώ.

Φωτογραφίες από τη συνέντευξη Τύπου εδώ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ