Συνέντευξη Τύπου σχετικά με διαδικαστικά θέματα ενόψει των επερχόμενων εκλογών

21 Μαΐου 2019 - 15:20

Συνέντευξη Τύπου σχετικά με διαδικαστικά θέματα που αφορούν στην ομαλή διεξαγωγή των επερχόμενων εκλογών, πραγματοποιήθηκε σήμερα, Τρίτη 21 Μαΐου 2019, στο Δημαρχείο Θεσσαλονίκης.

Στη διάρκεια της συνέντευξης δόθηκαν διευκρινίσεις για θέματα εκλογικής διαδικασίας και καθαριότητας της πόλης, καθώς και για το ειδικό πρόγραμμα λειτουργίας των Υπηρεσιών του Δήμου για τη διευκόλυνση των ψηφοφόρων.

Ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Γιάννης Μπουτάρης, αναφέρθηκε στις αυξημένες ανάγκες που καλείται να εξυπηρετήσει ο Δήμος Θεσσαλονίκης λόγω εκλογών. Συγκεκριμένα, έκανε λόγο για τον όγκο του χαρτιού που θα συγκεντρωθεί στα εκλογικά τμήματα (ψηφοδέλτια κ.ά.), γεγονός που απαιτεί αυξημένη δραστηριότητα από πλευράς Δήμου Θεσσαλονίκης για την εξασφάλιση της καθαριότητας, σημειώνοντας ότι δυστυχώς δεν έχει ακόμη τελεσφορήσει η προκήρυξη 3Κ για την πρόσληψη προσωπικού καθαριότητας αορίστου χρόνου. Αναφέρθηκε ακόμη στα φυλλάδια και τις αφίσες των υποψηφίων, για τα οποία θύμισε ότι υπάρχει σχετική απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου που διασφαλίζει το πολιτισμένο κλίμα κατά την προεκλογική περίοδο αλλά και κατά την εκλογική διαδικασία. «Η πόλη έχει ήδη γεμίσει με φυλλάδια και αφίσες με αποτέλεσμα να υπάρχει ρύπανση. Οι υπηρεσίες του Δήμου θα καταβάλουν κάθε δυνατή προσπάθεια να επανέλθει η  πόλη στους κανονικούς της ρυθμούς μετά το πέρας των εκλογών».

Ο Γενικός Γραμματέας, Θωμάς Ψαρράς αναφέρθηκε σε διαδικαστικά ζητήματα της εκλογικής διαδικασίας, ενημερώνοντας ότι οι δημοτικές υπηρεσίες που σχετίζονται με τη διενέργεια των εκλογών θα παραμείνουν ανοιχτές και το Σαββατοκύριακο ενόψει της εκλογικής διαδικασίας για την εξυπηρέτηση των πολιτών. [Αναλυτικές πληροφορίες για το πρόγραμμα λειτουργίας των υπηρεσιών του Δήμου Θεσσαλονίκης για την εξυπηρέτηση των ψηφοφόρων  εδώ ]

Όπως είπε χαρακτηριστικά ο ίδιος, «οι εκλογές αυτές έχουν ένα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό. Γίνονται με τον ‘’Κλεισθένη’’, με το σύστημα της απλής αναλογικής, ενώ διεξάγονται παράλληλα Ευρωεκλογές, Περιφερειακές, Δημοτικές και Κοινοτικές εκλογές. Πρώτη φορά υπάρχουν 950 εκλογικά τμήματα στον Δήμο Θεσσαλονίκης, με αποτέλεσμα να υπάρχει ενδεχόμενη αλλαγή του εκλογικού κέντρου, στο οποίο μέχρι πρότινος ψήφιζε ο πολίτης».

Όπως τόνισε, οι ψηφοφόροι θα πρέπει να μάθουν πού ψηφίζουν μέσω της σχετικής εφαρμογής του Υπουργείου Εσωτερικών για να αποφύγουν την ταλαιπωρία τους. Αναφερόμενος στους ετεροδημότες, ο Θωμάς Ψαρράς ενημέρωσε ότι δεν ψηφίζουν πλέον στο σχολικό συγκρότημα του Ευκλείδη, και θα πρέπει και αυτοί να αναζητήσουν το εκλογικό τμήμα στο οποίο ψηφίζουν μέσω της σχετικής εφαρμογής του ΥΠΕΣ. Σημείωσε ακόμη ότι θα υπάρχουν δύο εκλογικά τμήματα με τον ίδιο αριθμό και τα διακριτικά Α και Β. Στο Α ο πολίτης θα ψηφίζει για Ευρωεκλογές και για Περιφερειακές εκλογές και στο Β για Δημοτικές και Κοινοτικές. Ο ψηφοφόρος που θα ολοκληρώνει το εκλογικό του δικαίωμα από το πρώτο τμήμα, θα πρέπει να αναζητά και το δεύτερο.

Στην περίπτωση που το όνομα του ψηφοφόρου δεν εμφανίζεται στους εκλογικούς καταλόγους, ο Γενικός Γραμματέας του Δήμου Θεσσαλονίκης, εξήγησε ότι ο πολίτης θα πρέπει να προσέλθει στο Δημοτολόγιο του Δήμου για να πάρει ένα πιστοποιητικό εγγραφής, με το οποίο θα πηγαίνει στη συνέχεια στο εκλογικό τμήμα για να ψηφίσει.

Στην περίπτωση που κάποιος είναι διπλοεγγεγραμμένος, με καθοδήγηση του δικαστικού αντιπροσώπου θα υπογράψει μία υπεύθυνη δήλωση ότι θα ψηφίσει στο συγκεκριμένο εκλογικό τμήμα. Αυτές οι υπεύθυνες δηλώσεις συγκεντρώνονται κατόπιν στο υπουργείο Εσωτερικών, όπου γίνεται ο απαραίτητος έλεγχος.

Τέλος, όσον αφορά στις αυτοδιοικητικές εκλογές, ο ψηφοφόρος ψηφίζει εκεί που είναι εγγεγραμμένος –δεν μπορεί να ψηφίσει στον τόπο διαμονής του, εάν δεν έχει κάνει ήδη τη σχετική αίτηση για μεταδημότευση. «Εάν έχει κάνει αίτηση για να ψηφίσει στις ευρωεκλογές, τότε θα είναι εγγεγραμμένος στους εκλογικούς καταλόγους του τόπου διαμονής του» κατέληξε ο κ. Ψαρράς.

Ο Εντεταλμένος Σύμβουλος για θέματα καθαριότητας, Λάζαρος Ζαχαριάδης, τόνισε ότι οι πολλαπλές εκλογές της 26ης Μαΐου 2019, βρίσκουν τη Διεύθυνση Ανακύκλωσης και Διαχείρισης Αστικών Απορριμμάτων του Δήμου με το μικρότερο αριθμό εργαζομένων της τελευταίας οκταετίας, σημειώνοντας ότι από το καλοκαίρι του 2018 η Διεύθυνση λειτουργεί με 300 εργαζόμενους λιγότερους, απασχολώντας σήμερα 1185 άτομα, έναντι 1500 που θα έπρεπε να απασχολούνται βάσει των αναγκών που είχαν καταγραφεί το 2013.

Όπως εξήγησε «οι πολλαπλές κάλπες της 26ης Μαΐου 2019, δημιουργούν και αυξημένες ανάγκες καθαριότητας. Ενώ στις προηγούμενες εκλογές, για κάθε εκλογικό τμήμα χρειαζόταν ένας σάκος για τα ψηφοδέλτια, τώρα μόνο για τις δημοτικές εκλογές απαιτούνται δύο σάκοι. Έτσι, συνολικά θα απασχοληθούν 198 εργαζόμενοι, εκ των οποίων οι 144 με την ειδικότητα του εργάτη καθαριότητας και οι 54 με την ειδικότητα του οδηγού. Επομένως, θα επιδεινωθεί η κατάσταση  καθαριότητας της πόλης, καθώς οι παραπάνω εργαζόμενοι, που σήμερα είναι επιφορτισμένοι με την καθημερινή αποκομιδή των απορριμμάτων, θα κληθούν να εξυπηρετήσουν τις ανάγκες που προκύπτουν από τη διεξαγωγή της εκλογικής αναμέτρησης, δίνοντας παράλληλα ιδιαίτερη προσοχή στην αποκομιδή των ψηφοδελτίων από τα παραβάν».

Ο ίδιος απηύθυνε έκκληση για συνεργασία στους πολίτες, παρακινώντας τους να διατηρούν τα απορρίμματά τους στους χώρους τους και να μην τα κατεβάζουν στους κάδους από την Πέμπτη 24/05 και έπειτα, καθώς η αποκομιδή τόσο των απορριμμάτων όσο και των ανακυκλώσιμων θα διεξάγεται με δυσκολία. Διευκρίνισε, πάντως, ότι οι υπάλληλοι του Δήμου θα κάνουν το καλύτερο δυνατό, ώστε να αποκαταστήσουν την κανονικότητα στην πόλη γνωστοποιώντας ότι οι άδειες πέραν της εκλογικής έχουν ανασταλεί. «Κάνουμε το καλύτερο δυνατό και σε επίπεδο εργαζομένων και σε επίπεδο σχεδιασμού» πρόσθεσε ο κ. Ζαχαριάδης.

Φωτογραφίες από τη συνέντευξη Τύπου εδώ

X