Σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 102-112 του Ν.4961/2022 (Α΄146) , από 16/9/2002 και εφεξής, όλες οι αιτήσεις για πιστοποίηση αναπηρίας υποβάλλoνται στα ΚΕΠΑ μέσω του gov.gr είτε από τον ίδιο τον πολίτη, ο οποίος εισέρχεται στην εφαρμογή μέσω κωδικών taxisnet είτε μέσω των Κέντρων Κοινότητας (Κ.Κ.) ή των Κέντρων εξυπηρέτησης Πολιτών (ΚΕΠ). Η υποβολή της αίτησης από τον υπάλληλο των σημείων φυσικής εξυπηρέτησης διενεργείται για λογαριασμό του αιτούντος με κωδικούς Δημόσιας Διοίκησης. Στη συνέχεια και σε δεύτερο χρόνο υποβάλλεται η αίτηση στην ιστοσελίδα kentrakoinotitas.gr και η εφαρμογή εγκρίνει ή απορρίπτει αρχικά, βάσει ιατρικών και μόνο προϋποθέσεων αναπηρίας , τα αιτούμενα επιδόματα. Με την αίτηση συνυποβάλλεται υποχρεωτικά και υπογεγραμμένη Υπεύθυνη Δήλωση. Οι αρμόδιες υπηρεσίες του ΟΠΕΚΑ, ως υποχρεούνται , θα ελέγχουν βάσει των διοικητικών προϋποθέσεων που ορίζει η ισχύουσα νομοθεσία ,και θα εγκρίνουν ή θα απορρίπτουν οριστικά τα ανωτέρω αιτούμενα επιδόματα. Οι έλεγχοι θα γίνονται βάσει των συνημμένων αρχείων της αίτησης (όπως τίτλος διαμονής, ιθαγένεια, εργασία, συνταξιοδοτικές αποφάσεις κλπ) και των διαθέσιμων διαλειτουργικοτήτων.
Αιτήσεις που υποβλήθηκαν έως και 15/9/2022 διεκπεραιώνονται με βάση τα όσα ισχύουν και σήμερα.
Σχετικά έγγραφα:
-Εγχειρίδιο χρήσης πλατφόρμας gov.gr για υποβολή αίτησης για πιστοποίηση αναπηρίας ΚΕΠΑ