24.3 C
Thessaloniki
ΔημοσιεύσειςΣΟΔΘΔελτία ΤύπουΝΕΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΡΧΙΜΟΥΣΙΚΟΙ ΔΙΕΥΘΥΝΟΥΝ ΕΡΓΑ ΝΕΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΥΝΘΕΤΩΝ

ΝΕΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΡΧΙΜΟΥΣΙΚΟΙ ΔΙΕΥΘΥΝΟΥΝ ΕΡΓΑ ΝΕΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΥΝΘΕΤΩΝ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Συναυλία της Συμφωνικής Ορχήστρας Δήμου Θεσσαλονίκης

 

ΝΕΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΡΧΙΜΟΥΣΙΚΟΙ ΔΙΕΥΘΥΝΟΥΝ ΕΡΓΑ ΝΕΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΥΝΘΕΤΩΝ

 

Αίθουσα Τελετών Α.Π.Θ

Δευτέρα, 3 Δεκεμβρίου 2018, ώρα 21:00, Είσοδος ελεύθερη

Σε συνεργασία με το Α.Π.Θ. και το Τμήμα Μουσικών Σπουδών Α.Π.Θ.

 

Η Συμφωνική Ορχήστρα Δήμου Θεσσαλονίκης σε συνεργασία με το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης και το Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Α.Π.Θ. πραγματοποιήσει συναυλία μετά από εκπαιδευτικό εργαστήριο διάρκειας μίας εβδομάδος στο πλαίσιο της εκπαιδευτικών της δράσεων για την ανάδειξη νέων καλλιτεχνών, της προώθησης της σύγχρονης μουσικής δημιουργίας, καθώς της προσφοράς πολύτιμων εμπειριών σε νέους αρχιμουσικούς και ειδικά στην σύγχρονη μουσική και σημειογραφία. Στο εγχείρημα αυτό καθοδηγητές τους θα είναι καθηγητές σύνθεσης του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του Α.Π.Θ. και οι αρχιμουσικοί της Σ.Ο.Δ.Θ., οι οποίοι και αποτέλεσαν τις επιτροπές μετά από πολύμηνη διαδικασία επιλογής από πολλούς νέους αρχιμουσικούς και συνθέτες έως 35 ετών που δήλωσαν συμμετοχή. Τα έργα παρουσιάζονται σε Α’ Παγκόσμια Εκτέλεση και πρόκειται να ηχογραφηθούν και βιντεοσκοπηθούν από το Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Α.Π.Θ., του οποίου η συμβολή είναι ανεκτίμητη και όσον αφορά τον δανεισμό πολλών κρουστών οργάνων για την άρτια εκτέλεση των συνθέσεων, το δε Α.Π.Θ. παραχωρεί δωρεάν την Αίθουσα Τελετών στο πλαίσιο της συνεργασίας του με την Διεύθυνση Πολιτισμού και Τουρισμού του Δήμου Θεσσαλονίκης. Οι συνθέσεις αντλούν την θεματική τους από την πόλη ή την ιστορία της Θεσσαλονίκης. Το κοινό θα έχει την ευκαιρία να ακούσει τους ίδιους τους συνθέτες να μιλούν για τα έργα τους.

Η συναυλία θα πραγματοποιηθεί στις 3 Δεκεμβρίου 2018 στην Αίθουσα Τελετών Α.Π.Θ. στις 21.00 με είσοδο ελεύθερη για το κοινό.

 

 

 

ΔΕ 3/12          21:00

Αίθουσα Τελετών Α.Π.Θ.

ΝΕΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΡΧΙΜΟΥΣΙΚΟΙ ΔΙΕΥΘΥΝΟΥΝ ΕΡΓΑ

ΝΕΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΥΝΘΕΤΩΝ

 

Πρόγραμμα:

 

Ρωξάνη ΧΑΤΖΗΔΗΜΗΤΡΙΟΥ – Zero Star Cognac (2018)

Μουσική διεύθυνση: Μαριάμ ΧΑΤΖΑΚΗ

 

Δήμητρα ΣΙΔΕΡΙΔΟΥ – Bardar (2018)

Μουσική διεύθυνση: Πανατιώτης ΑΡΜΠΑΤΖΑΚΗΣ

 

Χρίστος ΝΤΟΒΑΣ – Οι Μαγεμένες (2018)

Μουσική διεύθυνση: Ευδοξία ΓΡΗΓΟΡΙΑΔΟΥ

 

Ανδρέας ΜΑΡΚΟΥ – Εικόνες μιας πόλης (2018)

Μουσική διεύθυνση: Αποστολία ΝΙΚΟΥΛΗ

 

Διάλειμμα

 

Μαριάννα ΧΑΛΑΜΠΑΛΑΚΗSwing – Bekiking in the moonlight (2018)

Μουσική διεύθυνση: Αλέξανδρος ΠΟΥΡΛΟΥΚΑΚΗΣ

 

Κωνσταντίνος ΧΑΛΙΑΣΑΣHannah (…on the train to eternity) (2018)

Μουσική διεύθυνση: Αικατερίνη ΣΑΜΠΑΚΟΥ

 

Ελευθέριος ΚΑΛΠΑΚΤΣΙΔΗΣ – Civitas Libera (2018)

Μουσική διεύθυνση: Πέτρος ΣΤΥΛΙΑΝΟΥ

 

 

 

 

 

 

 

 

Βιογραφικά συνθετών και αρχιμουσικών

 

 

Ρωξάνη Χατζηδημητρίου – συνθέτης

 

H Ρωξάνη Χατζηδημητρίου γεννήθηκε στην Αθήνα το 1992. Ξεκίνησε τις μουσικές της σπουδές σε ηλικία έξι ετών σπουδάζοντας πιάνο και θεωρητικά στην τάξη της Ρένας Μπέκα και το 2013 απέκτησε δίπλωμα από το Εθνικό Ωδείο Αθηνών με βαθμό «Άριστα παμψηφεί» και Β’ Βραβείο. Είναι αριστούχος απόφοιτη μουσικών σπουδών του Τμήματος «Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης» του Πανεπιστημίου Μακεδονίας (2011 – 2015). Σπούδασε σύνθεση για κινηματογράφο, θέατρο και παραστατικές τέχνες σε μεταπτυχιακό επίπεδο στο μουσικό τμήμα του Ιονίου Πανεπιστημίου (2015 – 2017), και έπειτα απόκτησε δεύτερο μεταπτυχιακό δίπλωμα στη μουσική σύνθεση από το Royal Holloway University του Πανεπιστημίου του Λονδίνου (2016 – 2017), από όπου αποφοίτησε με άριστα. Έχει παρακολουθήσει μαθήματα σύνθεσης και αντίστιξης με την Λίνα Τόνια, μαθήματα τζαζ πιάνου με τον Γρηγόρη Σημαδόπουλο, μαθήματα σύνθεσης και ενορχήστρωσης με τον Σταύρο Λάντσια, καθώς και σεμινάρια και εργαστήρια σύνθεσης από συνθέτες, όπως ο Edmund Finnis, Marco Stroppa, Jonathan Cole, Vasco Hexel, Errollyn Wallen, Michael Finnissy και Harry Gregson Williams μεταξύ άλλων. Κέρδισε το δεύτερο βραβείο σύνθεσης χορωδιακού έργου με το έργο της: «Όσο μπορείς» στον Πανελλήνιο διαγωνισμό σύνθεσης χορωδιακού έργου που διοργανώθηκε από το Νοrth College της Θεσσαλονίκης (Οκτώβριος, 2016). Επιπλέον, επιλέχθηκε να συμμετάσχει στην τελική φάση του διεθνούς διαγωνισμού Αntonin Dvoraκ στην Πράγα (Ιούλιος 2016), καθώς και στην τελική φάση του διεθνούς διαγωνισμού κινηματογραφικής μουσικής που διοργανώθηκε από το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών (Γέφυρες), όπου και παρουσιάστηκε το έργο της ανάμεσα στους 12 προκριθέντες από 154 συνθέτες (Μάιος, 2017).

 

 

Λίγα λόγια για το έργο Zero Star Cognac

 

Το συγκεκριμένο ορχηστρικό έργο βασίζεται τόσο στο ποίημα της Κικής Δημουλά «Κονιάκ Μηδέν Αστέρων», όσο και σε ένα βίντεο, το οποίο παρουσιάζει εικόνες από την Παλιά Παραλία της Θεσσαλονίκης. Κοινό σημείο και των δύο έργων είναι η αναπόληση όμορφων, ανέμελων στιγμών, η ανάκληση αναμνήσεων από το παρελθόν και τα νοσταλγικά συναισθήματα που απορρέουν από την αναπόληση αυτή. Η μουσική σύνθεση αποτελεί μία μεταφορά αυτής της ιδέας εκφράζοντας το «εφήμερο» και το «πρόσκαιρο» του παιδικού, αθώου και ρομαντικού εαυτού μας που συχνά χάνεται με το χρόνο επηρεαζόμενο από εξωτερικές συνθήκες. Στο ποιητικό έργο της Δημουλά αλλά και στο εικαστικό βίντεο ο χρόνος με την αμείλικτη ροή του αποτελεί καθοριστικό παράγοντα αποξένωσης από τον εσώτερο, παιδικό εαυτό μας. Στη μουσική σύνθεση, ωστόσο, η «απομάκρυνση» αυτή εξαρτάται από εμάς τους ίδιους, τη βούληση και την προσπάθειά μας να διατηρήσουμε ζωντανό αυτό το ρομαντικό, αθώο και αληθινό κομμάτι καθ’ όλη την διάρκεια της ζωής μας.

Στη μουσική σύνθεση παρουσιάζονται δυο αντικρουόμενα μουσικά στοιχεία: 1. Το μουσικό στοιχείο του «εσωτερικού, αθώου και ρομαντικού εαυτού» που βασίζεται στο θέμα της «νεότητας» και του παρελθόντος που είναι εμφανή στο ποίημα και στο βίντεο. 2. Το μουσικό στοιχείο των «εξωτερικών συνθηκών» που βασίζεται στο θέμα του «χρόνου» που είναι εμφανή στο ποίημα και στο βίντεο. Μέσα από την μουσική αυτά τα δύο στοιχεία αποτυπώνονται με τον συνδυασμό τόσο λυρικών, μελωδικών και εκφραστικών μουσικών στοιχείων («νεότητα», «εσωτερικός εαυτός») όσο και πιο συγκεχυμένων, αφηρημένων και αμφίσημων στοιχείων (πέρασμα του χρόνου/«εισβολή» εξωτερικών συνθηκών στον «εσωτερικό μας εαυτό»).

 

 

 

 

 

Μαριάμ Χατζάκη – αρχιμουσικός

 

Η Μαριάμ Χατζάκη έχει διευθύνει πολυάριθμες ορχήστρες στη Γερμανία, την Ελλάδα, την Ιταλία, την Τσεχία και τη Μάλτα. Έχει εμφανιστεί στην Κρατική Όπερα της Νυρεμβέργης και στη Φιλαρμονική της Κολωνίας, καθώς επίσης και σε φεστιβάλ όπως «Acht Brücken» (Κολωνία) και “Internationale Gluck Opern- Festspiele” (Νυρεμβέργη). Το 2016 ήταν βοηθός μαέστρου στο “14. Internationalen Jugendbegegnung in Neumarkt/Opf“, δίπλα στον T. Facini, ενώ από το 2015 ως το 2017 είχε τη θέση της αναπληρωματικής μαέστρου στην Siemens Orchester Nürnberg. Μερικές από τις ορχήστρες με τις οποίες έχει συνεργαστεί είναι οι Nürnberger Sinfoniker, Westböhmisches Sinfonieorchester, Malta Philharmonic Orchestra, Bad Reichenhaller Philharmonie, Philharmonie Südwestfalen, Symphony Orchestra of Kharkov National University, Athens City Symphony Orchestra, Hofer Sinfoniker, Kurpfälzisches Kammerorchester, κ.α.. Σημαντικές ως τώρα ήταν οι συνεργασίες της με νέους συνθέτες και στις εμφανίσεις της περιλαμβάνονται αρκετές πρώτες εκτελέσεις έργων. Η Μαριάμ Χατζάκη ολοκληρώνει τις μεταπτυχιακές στης σπουδές στην Ακαδημία της Κολωνίας με τον A. Rumpf, ενώ έχει σπουδάσει και στην Ακαδημία της Νυρεμβέργης με τον G. J. Rumstadt και τον A. Brandl. Καθοριστική έχει υπάρξει η συστηματική συμμετοχή της στα σεμινάρια διεύθυνσης ορχήστρας του Μιχάλη Οικονόμου. Είναι ακόμα απόφοιτος του Τμήματος Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας και του Νέου Ωδείου Θεσσαλονίκης.

 

 

 

 

 

 

Δήμητρα Σιδερίδου – συνθέτης

 

Η Δήμητρα Σιδερίδου γεννήθηκε το 1988 στην Αθήνα και ζει στην Θεσσαλονίκη. Σπούδασε στο Δημοτικό Ωδείο Καλαμαριάς, από όπου απέκτησε το δίπλωμα πιάνου με Άριστα Παμψηφεί, το δίπλωμα σύνθεσης και το πτυχίο ενοργάνωσης και διεύθυνσης συμφωνικής μπάντας, με Άριστα έκαστο. Είναι απόφοιτος του Τμήματος Αρχιτεκτόνων Μηχανικών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και Υποψήφια Διδάκτωρ του ίδιου τμήματος με κύριο θεματικό πεδίο το συνδυασμό της μουσικής σύνθεσης με τον αρχιτεκτονικό Χώρο. Έχει συμμετάσχει σε σεμινάρια και εργαστήρια ενορχήστρωσης, σύνθεσης μουσικής κινηματογράφου, πιάνου και διεύθυνσης συμφωνικής μπάντας στην Ελλάδα και την Αυστρία, με βραβευμένους εισηγητές όπως οι: Alexandre Desplat, Conrad Pope, Nan Schwartz κ.ά. Έχει πάρει μέρος σε μεγάλο αριθμό συναυλιών και παραστάσεων και έχει ενορχηστρώσει για τη Φιλαρμονική Ορχήστρα του Δήμου Θεσσαλονίκης. Ως συνθέτρια ασχολείται κυρίως με τη μουσική κινηματογράφου, καθώς έχει γράψει μουσική επένδυση για ντοκιμαντέρ και βίντεο μικρού μήκους, ενώ το 2017 συνέθεσε την πρωτότυπη μουσική για το μεγάλου μήκους ντοκιμαντέρ του Γρηγόρη Βαρδαρινού «Θεσσαλονίκη 1917: Η φωτιά που γέννησε μια πόλη», το οποίο έχει προβληθεί σε 8 διεθνή φεστιβάλ και έχει αποσπάσει 2 βραβεία. Μεταγραφή της συγκεκριμένης μουσικής επένδυσης για μικρό σύνολο, παρουσιάστηκε στη συναυλία «Συνηχήσεις 2018» τον Μάιο του 2018, στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών του Ιδρύματος Ωνάση.

 

 

 

Λίγα λόγια για το έργο Bardar

 

Το ορχηστρικό έργο  “Bardar” είναι εμπνευσμένο από έναν ισχυρό άνεμο της Θεσσαλονίκης, τον Βαρδάρη. Πρόκειται για  τον βορειοδυτικό άνεμο που φυσά κατά μήκος της κοιλάδας του Αξιού ποταμού, επηρεάζει κυρίως τις περιοχές εκατέρωθεν αυτού και καταλήγει στον Θερμαϊκό, όπου και εξασθενεί. Όπως αναφέρει ο δημοσιογράφος και συγγραφέας Χρίστος Ζαφείρης: « … (ο Βαρδάρης) είναι μια έννοια πολυδιάστατη για τη Θεσσαλονίκη, εκτός από σφοδρός βορειοδυτικός άνεμος, σαρωτικός και παγωμένος το χειμώνα, είναι  το καθαρτήριο της θεσσαλονικιώτικης ατμόσφαιρας. Γίνεται όμως καθαρτική δύναμη και για όλες τις καταστάσεις: φυσικές, συναισθηματικές, ιδεολογικές, ανθρώπινες. Βαρδάρης φυσούσε το τριήμερο της μεγάλης πυρκαγιάς τον Αύγουστο του 1917, που κατέστρεψε  ολοσχερώς την πόλη». Στο έργο “Bardar”,  γίνεται ένας διάλογος μεταξύ λυρικών και ρυθμικών στοιχείων, πάντα με κινητήριο δύναμη και βασικό στοιχείο τον άνεμο, ο οποίος είναι παρών σε όλα τα μέρη. Το έργο στηρίζει τη δυναμική του στην πεποίθηση που υπήρχε από την αρχαία Ελλάδα, πως ο άνεμος συμβολίζει το ψυχικό σθένος, μία μεταβαλλόμενη κινητικότητα των συναισθημάτων, και σκιαγραφεί το ρόλο, την ιστορία και το ταξίδι του Βαρδάρη στο περιβάλλον της πόλης, καθώς και στην συναισθηματική σφαίρα των κατοίκων της.

 

 

 

 

Παναγιώτης Αμπαρτζάκης – αρχιμουσικός

 

Ο Παναγιώτης Αμπαρτζάκης γεννήθηκε στο Ηράκλειο Κρήτης το 1991. Είναι απόφοιτος του Μουσικού Σχολείου Ηρακλείου με όργανο επιλογής την τρομπέτα στην τάξη της Δέσποινας Σκανδαλάκη και τελειόφοιτος του Τμήματος Μουσικών Σπουδών της Σχολής Καλών Τεχνών του Αριστοτελείου Πανεπιστήμιου Θεσσαλονίκης. Ως τρομπετίστας έχει υπάρξει ενεργό μέλος της Φιλαρμονικής Ορχήστρας Δήμου Ηρακλείου και της Συμφωνικής Ορχήστρας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Το Ιανουάριο του 2016 έγινε δεκτός στη Berufsfachschule für Musik Bad Königshofen Bayern, όπου μελέτησε διεύθυνση ορχήστρας με τον Ernst Oestreicher και πιάνο με τον Michael Lörcher. Κατόπιν εισαγωγικών εξετάσεων τον Οκτώβριο του 2016 στη Hochschule für Musik Saarbrücken, σπουδάζει διεύθυνση ορχήστρας στην τάξη του Toshiyuki Kamioka και διεύθυνση χορωδίας στην τάξη του Georg Grün. Τον τελευταίο χρόνο ξεκίνησε να δραστηριοποιείται στη διεύθυνση σύγχρονης μουσικής συμμετέχοντας σε εργαστήρια της Hochschule für Musik Saarbrücken υπό την καθοδήγηση του καθηγητή και αρχιμουσικού Manuel Nawri. Τόσο κατά τη διάρκεια των σπουδών του στη Θεσσαλονίκη όσο και κατά τα τρία τελευταία χρόνια στο εξωτερικό, έχει συμμετάσχει σε σεμινάρια διεύθυνσης χορωδίας και ορχήστρας με σημαντικούς αρχιμουσικούς όπως οι Αντώνης Κοντογεωργίου, Andrey van den Merwe, Μιχάλης Οικονόμου, Αθανασία Κυριακίδου, Nicolás Pasquet, Frieder Bernius, Stanley Engebretson, Régine Théodoresco.

 

 

 

 

 

Χρίστος Ντόβας – συνθέτης

 

Ο Χρίστος Ντόβας γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη. Σπούδασε ανώτερα θεωρητικά και πιάνο στο Μακεδονικό Ωδείο Θεσσαλονίκης. Είναι αριστούχος απόφοιτος του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του Α.Π.Θ. και της τάξης σύνθεσης του Χρήστου Σαμαρά. Σπούδασε (υπότροφος του Κοινωφελούς Ιδρύματος Ιωάννη Σ. Λάτση) σε μεταπτυχιακό επίπεδο σύνθεση στο Lund University της Σουηδίας με καθηγητή τον Luca Francesconi. Εκπονεί τη διδακτορική του διατριβή με υποτροφία του ΕΛ.ΙΔ.Ε.Κ. στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Α.Π.Θ. (επιβλέπων καθηγητής, Χρήστος Σαμαράς). Συνθέσεις του έχουν παιχτεί από μουσικά σύνολα και ορχήστρες στην Ελλάδα και το εξωτερικό όπως: Ελληνικό Συγκρότημα Σύγχρονης Μουσικής, Helsingborg Symphony Orchestra, Uppsala Chamber Orchestra, Aarhus Sinfonieta, Kreutzer Quartet, Musica Vitae κ.ά. Έχει βραβευτεί από την Ένωση Ελλήνων Μουσουργών στους διαγωνισμούς σύνθεσης στη Μνήμη Δ. Δραγατάκη (7ος και 8ος: Α’ Βραβείο, 4ος: Β’ Βραβείο) και στη Μνήμη Γιάννη Α. Παπαϊωάννου (12ος: Β’ Βραβείο). Το 2013 και το 2015 διακρίθηκε στο Νορδικό Φεστιβάλ Νέων Συνθετών «UNM Festival». Ήταν, επίσης, φιναλίστ στον Σκανδιναβικό Διαγωνισμό Σύνθεσης για Ορχήστρα «Uppsala Composition Competition 2014». Έργα του έχουν μεταδοθεί από την Κρατική Σουηδική Ραδιοφωνία και έχουν εκδοθεί από τις εκδόσεις «Lund University Editions». Διδάσκει πιάνο και θεωρητικά στο Ωδείο Φίλιππος Νάκας Θεσσαλονίκης και διευθύνει τη χορωδία του Συλλόγου Αποφοίτων του North College.

 

 

Λίγα λόγια για το έργο Οι Μαγεμένες

 

Η ιδέα για τη σύνθεση του έργου αντλήθηκε από τα γλυπτά της Στοάς των Ειδώλων (ή αλλιώς Στοάς των Μαγεμένων), τοποθετημένων στη Ρωμαϊκή Αγορά της Θεσσαλονίκης. Οι Μαγεμένες αποσπάστηκαν το 1864 και το 2015 «επέστρεψαν» στην πόλη τα αντίγραφα των γλυπτών, που πλέον εκτίθενται στο προστώο του Αρχαιολογικού Μουσείου Θεσσαλονίκης. Αποτελούν μια γοητευτική ιστορία της πόλης καθώς έχουν ένα πολυποίκιλο παρελθόν. Στο έργο, βασική επιδίωξη είναι να αναζητηθούν σημεία σύγκλισης μεταξύ διαφόρων ορχηστρικών χρωμάτων, διατηρώντας παράλληλα τη δική τους ταυτότητα. Έτσι, οι ορχηστρικές ομάδες αλληλεπιδρούν συνεχώς μεταξύ τους σε μία διαδικασία «εστίασης και απομάκρυνσης», όπου τα μουσικά όργανα σχηματίζουν τις δικές τους «συμμαχίες» μέσα στην παλέτα που ονομάζεται ορχήστρα.

 

 

 

 

 

Ευδοξία Γρηγοριάδου – αρχιμουσικός

 

Γεννήθηκε το 1993 στα Γιαννιτσά. Είναι μουσικολόγος, διευθύντρια ορχηστρών και χορωδιών και καθηγήτρια φωνητικής, ανώτερων θεωρητικών και πιάνου. Αποφοίτησε από το Μουσικό Σχολείο Γιαννιτσών και συνέχισε τις σπουδές της στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Α.Π.Θ., όπου αποφοίτησε με βαθμό Άριστα. Έχει, επίσης, δίπλωμα διεύθυνσης χορωδίας με Άριστα και 1ο Βραβείο, πτυχίο ενοργάνωσης και διεύθυνσης μπάντας, αντίστιξης και αρμονίας με Άριστα. Σήμερα βρίσκεται στο πτυχίο του πιάνου. Ασχολήθηκε με το τραγούδι, αποσπώντας το Α’ βραβείο στον 6ο, 7ο και 8ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Τραγουδιού στην Καρδίτσα το 2003, 2005 και 2007 αντίστοιχα. Το 2004 στον 14ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Χορωδιών [Χ.Ο.Ν] απέσπασε έπαινο και πρώτο βραβείο σολίστα, και το 2006 απέσπασε Α’ βραβείο τραγουδιού στους Πανελλήνιους Μαθητικούς Περιφερειακούς Καλλιτεχνικούς Αγώνες στη Θεσσαλονίκη. Σχετικά με τη διεύθυνση τον Μάρτιο του 2015 απέσπασε την 1η θέση στο Ε΄ Διαγωνισμό – Σεμινάριο Διεύθυνσης Χορωδίας στην Αθήνα (Ο.Π.Α.Ν.Δ.Α.), διευθύνοντας τη χορωδία του Μετσόβιου Πολυτεχνείου Αθηνών και τη Συμφωνική Ορχήστρα Δήμου Αθηναίων. Τον Μάρτιο του 2016 ξανασυμμετείχε κατακτώντας τη 2η θέση. Τον Απρίλιο του 2018 συμμετείχε στον I΄ Διαγωνισμό – Σεμινάριο Διεύθυνσης Ορχήστρας (Ο.Π.Α.Ν.Δ.Α.), όπου απέσπασε τη 2η θέση διευθύνοντας τη Συμφωνική Ορχήστρα Δήμου Αθηναίων. Από το 2017 έχει αναλάβει την ορχήστρα «Νέοι Μουσικοί Χωρίς Σύνορα», τη Χορωδία Τριών Ιεραρχών Θεσσαλονίκης και μουσικά τμήματα Ωδείων και Συλλόγων εντός και εκτός Θεσσαλονίκης.

 

 

 

 

 

Ανδρέας Μάρκου – συνθέτης

 

Γεννήθηκε στην Κορυτσά της Αλβανίας το 1995 . Ξεκίνησε να μαθαίνει μουσική από μικρή ηλικία στην Αθήνα και αργότερα διακρίθηκε στα θεωρητικά της μουσικής και το πιάνο. Συνεχίζει τις μουσικές του σπουδές στην Κορυτσά και ως νέος πιανίστας, κέρδισε τρείς διακρίσεις σε διαγωνισμούς του οργανισμού European Piano Teachers Association (EPTA), από το 2007 έως το 2009. Από το 2014 σπουδάζει στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, στην κατεύθυνση της Μουσικολογίας. Παράλληλα, ως χορωδός συμμετέχει σε δύο χορωδίες (Solartissimo Vocal Ensemble, Coro Antico). Συνθέτει μουσική πάνω από πέντε χρόνια και οι πρώτες του μουσικές δουλειές είχαν επικεντρωθεί στην μελοποίηση και στην τραγουδοποιία. Η πρώτη του ολοκληρωμένη μουσική δουλειά είναι ο δίσκος του με τίτλο «Χρονικό της Μετανάστευσης» που κυκλοφόρησε το 2017.

 

 

 

Λίγα λόγια για το έργο Εικόνες μιας πόλης

 

Η βασική θεματική του έργου έχει να κάνει με την πόλη της Θεσσαλονίκης. Σκιαγραφώντας την πόλη σε όλο της το φάσμα, είτε το χρονικό είτε το συναισθηματικό, καταλαβαίνουμε πως η Θεσσαλονίκη είναι ο λόγος που γεννήθηκαν πάρα πολλές έννοιες και συναισθήματα, ξεπήδησαν από το χρονοντούλαπο της ιστορίας της μορφές και προσωπικότητες, οι οποίες όχι μόνο μεγαλούργησαν και έζησαν, αλλά έγιναν κομμάτι της ψυχής αυτής της πόλης. Από την «Οδό Π.» μέχρι την οδό Σαπφούς. Από την Άνω Πόλη μέχρι την Πλατεία Ελευθερίας. Από τις γνήσιες λαϊκές φιγούρες που βλέπουμε στο κέντρο μέχρι την ευρεία περιοχή του Βαρδάρη, μέχρι τα άδυτα της ψυχής του Ντίνου Χριστιανόπουλου,  αυτό που μπορούμε να κάνουμε είναι απλά να ακούσουμε τους χτύπους αυτής της πόλης που κατά βάθος δεν κοιμάται ποτέ. Το έργο μοιράζεται σε

επτά μικρά μέρη:
α) Οδος Π . (Χαριλάου) β) Ένας μάγκας στην οδό Βαλαωρίτου γ) Νύχτα στην Άνω Πόλη δ) Στα μονοπάτια του Χριστιανόπουλου ε) Οδός Σαπφούς ( Ασπασία ) στ) Βροχή στην Χαριλάου ζ) Στην Πλατεία Ελευθερίας

 

 

 

 

 

 

Αποστολία Νικούλη – αρχιμουσικός

 

Είναι απόφοιτος του Τμήματος Μουσικών Σπουδών Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης με ειδίκευση στη Μουσικολογία/Μουσικοπαιδαγωγική και ολοκλήρωσε τον κύκλο σπουδών με τη διπλωματική εργασία: Ι. Stravinsky, Symphony in C, αναλυτικές και αισθητικές προσεγγίσεις υπό το πρίσμα του νεοκλασικισμού (επιβλ.: Κ. Χάρδας). Επίσης, έλαβε τα πτυχία αρμονίας και αντίστιξης με άριστα παμψηφεί στη Θεσσαλονίκη και το 2017 ολοκλήρωσε με άριστα παμψηφεί και Α’ βραβείο το δίπλωμα διεύθυνσης χορωδίας αποφοιτώντας από την τάξη του Μιχάλη Οικονόμου στην Αθήνα. Έχει διευθύνει στα πλαίσια σεμιναρίου τη Συμφωνική Ορχήστρα Δήμου Αθηναίων, ενώ κατά καιρούς ανέλαβε χορωδίες όπως την Παιδική χορωδία Καθολικής Εκκλησίας Θεσσαλονίκης, τη Μικτή Χορωδία Αλεξάνδρειου Ωδείου (Γιαννιτσά) κ. α.

 

 

 

 

 

 

Μαριάννα Χαλαμπαλάκη – συνθέτης

 

Γεννήθηκε το 1996 στο Ηράκλειο Κρήτης. Από το 2014 φοιτά στο Τμήμα Μουσικών σπουδών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Ενώ από το 2016 εισήχθη στην κατεύθυνση της σύνθεσης κάνοντας πέρυσι το συνθετικό της ντεμπούτο με ένα έργο το οποίο ερμήνευσε η καναδή πιανίστρια Jana Luksts. Πέραν της σύνθεσης έχει ασχοληθεί με την κλασσική κιθάρα ενώ συνεχίζει τις σπουδές της στο κόρνο. Έχει υπάρξει μέλος της Παιδικής και Νεανικής Χορωδίας Δήμου Ηρακλείου και της Φιλαρμονικής Δήμου Αμπελοκήπων Μενεμένης. Με την Φιλαρμονική Δήμου Αμπελοκήπων Μενεμένης έχει συμμετάσχει σε σεμινάρια με διεθνής μαέστρους όπως ο Thierry Abramovici και ο Douglas Bostock, ενώ το 2018 συνεργάστηκε με τον τρομπετίστα Sergei Nakariakov

 

 

 

Λίγα λόγια για το έργο Swing – Bekiking in the moonlight 

 

Η Θεσσαλονίκη είναι μια πόλη που από νωρίς έχει δείξει την πρωτοποριακή της διάθεση απέναντι σε όλες τις μορφές τέχνης. Εμείς θα επικεντρωθούμε στην τέχνη του χορού και της μουσικής. Η πόλη αυτή προσφέρει μεγάλο εύρος επιλογών στον τομέα αυτό από πολύ παλιά. Από την δεκαετία του ’80 αξιοποιούνται νέα και πρωτότυπα εντεχνο-λαικά και ρεμπέτικα μουσικά μονοπάτια σε νέους και εναλλακτικούς τρόπους διασκέδασης, ενώ παράλληλα έχουν δημιουργηθεί χώροι υπό την κυριαρχία των τζαζ ακουσμάτων. Κρατώντας ακόμα και σήμερα ήχους και διαδικασίες από το παρελθόν, εδώ και μερικά χρόνια αναβιώνεται η ιεροτελεστία του swing κάτω από τον Λευκό Πύργο με την συντροφιά του φεγγαριού. Παράλληλα στην άλλη γωνία της πόλης ηχούν τα βροντερά ζεϊμπέκικα όπως σαράντα χρόνια πριν. Πώς είναι άραγε η μουσική συνύπαρξη δύο διαφορετικών περιθωριακών-επαναστατικών χορών μέσα στον ίδιο χώρο; Οι σκοποί αυτού του κομματιού είναι το πάντρεμα του ζεϊμπέκικου με το σουίνγκ και η συγκέντρωση της μουσική ιστορίας και ποικιλίας της Θεσσαλονίκης σε μια μελωδία.

 

 

 

 

Αλέξανδρος Πουρλουκάκης – αρχιμουσικός

 

Γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Πτολεμαΐδα Κοζάνης, όπου ξεκίνησε μαθήματα πιάνου στα 7 του χρόνια. Απόφοιτος του Μουσικού Σχολείου Πτολεμαΐδας (2015), έλαβε πτυχίο πιάνου άριστα παμψηφεί (2018) και βρίσκεται στην τάξη διπλώματος της Γλυκερίας Οικονόμου. Το 2015 εισήχθη στο τμήμα Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας στην τάξη διεύθυνσης ορχήστρας  του Γ. Βράνου. Διευθύνει τακτικά την Συμφωνική Ορχήστρα και Χορωδία του Πανεπιστημίου Μακεδονίας από το 2016 (Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, Αμφιθέατρο Τελετών Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης, Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης), ενώ έχει συνεργαστεί και με το ΚΩΘ. Διατελεί μέλος της Μικτής Χορωδίας Θεσσαλονίκης από το 2016 συμμετέχοντας σε συναυλίες και παραστάσεις σε Ελλάδα, Γερμανία, Τουρκία.

 

 

 

 

 

 

Κωνσταντίνος Χαλιάσας – συνθέτης

 

O Κωνσταντίνος Χαλιάσας είναι 26 χρόνων. Είναι κάτοχος πτυχίου Σύνθεσης μουσικής (Τμήματος Μουσικών Σπουδών, ΑΠΘ) και μεταπτυχιακού στη σύνθεση μουσικής για κινηματογράφο και θέατρο (Ιόνιο Πανεπιστήμιο). Έχει γράψει μουσική και σκηνοθετήσει ταινίες, οι οποίες έχουν προβληθεί και βραβευθεί σε διεθνή φεστιβάλ (Austin international Film Festival, Festival de Cannes-Short film corner, Chicago igff, Brussels isff, London igff). Τιμήθηκε με το Sarajevo Talent για το 2018, το οποίο τελεί υπό την αιγίδα της Berlinale (Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Βερολίνο).

 

 

Λίγα λόγια για το έργο Hannah (…on the train to eternity)

 

H θεματική του έργου μου “Hannah” είναι ο ξεριζωμός των 46.000 Εβραίων της Θεσσαλονίκης, το 1943, οι οποίοι στοιβαγμένοι σε βαγόνια οδηγούνται στα στρατόπεδα εξόντωσης. Εκεί βρίσκεται και η Hannah. Εγκλωβισμένη στο παρελθόν της, στο παρόν και στο μέλλον…

 

 

 

 

 

Αικατερίνη Σαμπάκου – αρχιμουσικός

 

Γεννήθηκε το 1995 στη Λάρισα όπου και μεγάλωσε. Σε ηλικία 8 ετών ξεκίνησε τις σπουδές της στο πιάνο και σε ηλικία 10 ετών στο βιολοντσέλο. Φοίτησε στο Μουσικό Σχολείο Λάρισας και παράλληλα συνέχιζε τις μουσικές σπουδές της στο Σύγχρονο Ωδείο Λάρισας με τον Ι. Γράμψα στα θεωρητικά και τη Δ. Λουκίδου στο βιολοντσέλο. Το 2012 πήρε το πτυχίο αρμονίας με ”Άριστα” παμψηφεί. Έχει συμμετάσχει σε πολλές συναυλίες σε Ελλάδα και εξωτερικό ως μέλος ορχηστρών

και χορωδιών. Το 2013 εισήχθη στο Τμήμα Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης και τον Ιούνιο του 2014 εντάχθηκε στην ειδίκευση διεύθυνση ορχήστρας. Έχει παρακολουθήσει masterclass διεύθυνσης με καταξιωμένους μαέστρους όπως Μ. Οικονόμου, Μ. Λογιάδη, Θ. Αντωνίου, Γ. Χατζηνίκο κ.ά. Το 2014 ξεκίνησε την ενεργό δράση της στη διεύθυνση με έργα κλασσικού ρεπερτορίου, αλλά και σύγχρονης μουσικής. Από το 2015 πραγματοποίησε αρκετές συναυλίες διευθύνοντας τη Συμφωνική Ορχήστρα και τη Χορωδία του ΤΜΕΤ σε χώρους, όπως το Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, το Βυζαντινό και Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης. Από τον Δεκέμβριο του 2017 είναι μέλος της Μικτής Χορωδίας Θεσσαλονίκης της Μαίρης Κωνσταντινίδου, όπου και πραγματοποίησε την πρακτική της ως βοηθός μαέστρου. Τον Ιούνιο του 2018 ολοκλήρωσε τις σπουδές της στην ειδίκευση διεύθυνση ορχήστρας με καθηγητή τον Γ. Βράνο.

 

 

 

 

 

 

Ελευθέριος Καπλακτσίδης – συνθέτης

 

Γεννήθηκε το 1998 στη Θεσσαλονίκη. Ξεκίνησε τις μουσικές του σπουδές με πιάνο και θεωρητικά, αποκτώντας πτυχίο αρμονίας. Το 2016 φοιτά στο Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης, κάνοντας τα πρώτα του βήματα στο κλασσικό τραγούδι (τάξη Ν. Φιόρου), ενώ από το 2018 μαθητεύει κοντά στη Χ. Γκλαβοπούλου. Την καλλιτεχνική περίοδο 2017-18 συμμετείχε στην όπερα του W. A. Mozart Ο Μαγικός Αυλός, στο ρόλο του Ταμίνο, σε σκηνοθεσία Κ. Ρουγγέρη (Ο.Μ.Μ.Θ.). Υπήρξε μέλος της Μικτής Χορωδίας Θεσσαλονίκης. Αποτελεί μέλος του φωνητικού συνόλου “Contradition Ensemble”, έχοντας κάνει παράλληλα εναρμονίσεις και μεταγραφές για το σχήμα. Έχει διακριθεί σε διαγωνισμούς σύνθεσης της «Ένωσης Ελλήνων Λογοτεχνών» και της «Βουλής των Εφήβων». Έχει παρακολουθήσει σεμινάρια μονωδίας – μελοδραματικής με τον Ph. Forget και διεύθυνσης ορχήστρας με τους Μιχάλη Οικονόμου και Αθανασία Κυριακίδου.

 

 

Λίγα λόγια για το έργο Civitas Libera

 

Μια ιστορική αναδρομή της κοσμοπολίτικης Θεσσαλονίκης. Η ιστορία της πόλης, από την ίδρυση, το  316/5 π.Χ., έως και την απελευθέρωση το 1912 μ.Χ., μέσω ενός συμφωνικού ποιήματος. Οι περίοδοι – σταθμοί της ξετυλίγονται ηχητικά με τα κατάλληλα μουσικά θέματα, εμπνευσμένα από τους τρόπους και τους ρυθμούς της αρχαίας και νεότερης ελληνικής, βυζαντινής και ευρωπαϊκής παράδοσης, και τα χρώματα της συμφωνικής. Μέρη του έργου: I. Η Ίδρυση, II. Ρωμαϊκή Κυριαρχία, III. Βυζαντινά Χρόνια, IV. Δ’ Σταυροφορία, V. Οθωμανική Περίοδος, VI. Η Απελευθέρωση.

 

 

 

 

 

 

Πέτρος Στυλιανού – αρχιμουσικός

 

Ο Πέτρος Στυλιανού γεννήθηκε στη Λευκωσία. Σπούδασε με υποτροφία από το Ι.Κ.Υ Ελλάδος στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, αποφοιτώντας με Άριστα και 1ο βραβείο καλύτερης επίδοσης. Στη συνέχεια, ως μεταπτυχιακός υπότροφος του Ι.Κ.Υ Ελλάδος, σπούδασε διεύθυνση συμφωνικής και οπερατικής μουσικής στο Κρατικό Κονσερβατόριο Ρίμσκυ-Κόρσακοφ της Αγίας Πετρούπολης στη τάξη του καθηγητή Αλεξάντερ Αλεξέγιεβ, αποφοιτώντας με Άριστα (κόκκινο δίπλωμα) τον Ιούνιο του 2016. Κατά τη διάρκεια των σπουδών του, συνεργάστηκε με ορχήστρες όπως την Συμφωνική Ορχήστρα του Θεάτρου Όπερας και Μπαλέτου του Κονσερβατορίου της Αγίας Πετρούπολης, την Εθνική Συμφωνική Ορχήστρα της Ε.Ρ.Τ, την Ορχήστρα Δωματίου του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών και την Αθηναϊκή Συμφωνική Ορχήστρα Νέων – Α.Σ.Ο.Ν. Συνεργάζεται τακτικά με τη Συμφωνική Ορχήστρα Κύπρου και τη Συμφωνική Ορχήστρα Νέων Κύπρου (2013-2018), σε παραγωγές συμφωνικού και οπερατικού ρεπερτορίου. Πρόσφατα, στον 1ο Διεθνή Διαγωνισμό Διεύθυνσης Ορχήστρας Felix Mendelssohn με τη Συμφωνική Ορχήστρα του Δήμου Θεσσαλονίκης αναδείχθηκε στους 10 φιναλίστ ανάμεσα σε 250 υποψηφίους από όλο τον κόσμο. Είναι καλλιτεχνικός διευθυντής της Συμφωνικής Ορχήστρας του Ρωσικού Πολιτιστικού Κέντρου Κύπρου, σε συνεργασία με την Ανώτατη Μουσική Ακαδημία Π. Ι. Τσαϊκόφσκι της Μόσχας. Είναι από το 2016 επιστημονικός συνεργάτης στο Τμήμα Μουσικής του Πανεπιστημίου Λευκωσίας, διδάσκοντας τεχνικές διεύθυνσης μουσικών συνόλων.

 

 

 

 

Συμφωνική Ορχήστρα Δήμου Θεσσαλονίκης

Η Σ.Ο.Δ.Θ. ιδρύθηκε το 1987. Πρώτος καλλιτεχνικός διευθυντής της ορχήστρας διετέλεσε ο Κοσμάς Γαλιλαίας. Την καλλιτεχνική διεύθυνση και τον συντονισμό της ορχήστρας ανέλαβαν στη συνέχεια οι αρχιμουσικοί Δημήτρης Αγραφιώτης και Βύρων Φιδετζής και ο τσελίστας Χρήστος Γρίμπας. Αποτελείται από καταξιωμένους μουσικούς και συμμετέχει δυναμικά στα μουσικά δρώμενα της πόλης με εκπαιδευτικές συναυλίες,  διεθνείς διαγωνισμούς, συμπαραγωγές με άλλους φορείς και ορχήστρες, σε φεστιβάλ, με συναυλίες σε όλη την Ελλάδα, αλλά και στο εξωτερικό. Σε όλα αυτά τα χρόνια της λειτουργίας της, είχε τη χαρά και την τιμή να φιλοξενήσει μεγάλους σολίστες και μαέστρους όπως οι: Δ. Σγούρος, Γ. Δεμερτζής, Λ. Καβάκος, Μ. Τιρίμος, Γ. Βακαρέλης, Γ. Λαζαρίδης, Σ. Κατσαρής, V. Repin, I. Oistrach κ. ά. Έχει εμφανιστεί στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, στο Θέατρο Λυκαβηττού, καθώς και σε πολλές πόλεις στην Ελλάδα (Βέροια, Λάρισα, Νάουσα, Μεσολόγγι, Δράμα, Ηγουμενίτσα, Καβάλα, Σέρρες, Βόλο, Πρέβεζα, Καστοριά, Κέρκυρα κ.ά.) και στο εξωτερικό, όπως στο Αρχαίο Θέατρο της Εφέσου και στην Κύπρο. Έχει συμπράξει σε πολλές παραστάσεις όπερας και μπαλέτου. Έχει ηχογραφήσει τις Τέσσερις Εποχές του A. Vivaldi με σολίστ τον Λ. Καβάκο και μαέστρο τον Κοσμά Γαλιλαία και την Δημιουργία του J. Haydn υπό την διεύθυνση του Βύρωνα Φιδετζή το 2000. Από το 2001 μέχρι και σήμερα την θέση του μόνιμου αρχιμουσικού έχει ο Χάρης Ηλιάδης. Τον καλλιτεχνικό συντονισμό της ορχήστρας έχει αναλάβει από τον Απρίλιο του 2018 η αρχιμουσικός Λίζα Ξανθοπούλου.

 

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ