14.6 C
Thessaloniki

Επιμορφωτική συνάντηση με θέμα την Σχολική Διαμεσολάβηση στο Κέντρο Ιστορίας Θεσσαλονίκης

Πα04Απρ7:00 μμΕπιμορφωτική συνάντηση με θέμα την Σχολική Διαμεσολάβηση στο Κέντρο Ιστορίας Θεσσαλονίκης7:00 μμ(GMT+00:00)

Λεπτομέρειες εκδήλωσης

 

 

Επιμορφωτική συνάντηση με θέμα την Σχολική Διαμεσολάβηση συνδιοργανώνουν το Βαφοπούλειο Πνευματικό Κέντρο του Δήμου Θεσσαλονίκης, η Παιδαγωγική Εταιρεία Ελλάδος – Παράρτημα Μακεδονίας και ο Σύλλογος Ελλήνων και Ελληνίδων Κοινωνιολόγων – παράρτημα Θεσσαλονίκης, σε συνεργασία με τις Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής και Δυτικής Θεσσαλονίκης, την Παρασκευή 4 Απριλίου 2025.

Η εκδήλωση  θα πραγματοποιηθεί στο Κέντρο Ιστορίας Θεσσαλονίκης (Μέγαρο Μπίλλη, πλ. Ιπποδρομίου) στις 19:00, με ομιλητή τον Καθηγητή Κοινωνιολογίας της Εκπαίδευσης στο Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών (Π.Τ.Ν.) του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων,  κύριο Θεόδωρο Θάνο, ο οποίος ειδικεύεται στον τομέα της ενδοσχολικής βίας και διαμεσολάβησης, με πλούσιο σχετικό συγγραφικό και ερευνητικό έργο.

Στόχος της διοργάνωσης είναι να συνεισφέρει στις ανάγκες που ολοένα και αυξάνονται για δημόσια συζήτηση και διάλογο σχετικά με τα ζητήματα της βίας στα σχολεία.

Η εκδήλωση απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς, γονείς / κηδεμόνες, αλλά και στο ευρύτερο κοινό που ενδιαφέρεται να ενημερωθεί για τις δυνατότητες μιας ειρηνικής και αποτελεσματικής αντιμετώπισης βίαιων συμπεριφορών στη σχολική κοινότητα, καθώς και στις αιτίες που γεννούν τις συμπεριφορές αυτές.

Η είσοδος θα είναι ελεύθερη για το κοινό.

Σύντομο Βιογραφικό του Ομιλητή:

Ο Θεόδωρος Θάνος είναι Καθηγητής Κοινωνιολογίας της Εκπαίδευσης στο Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών (Π.Τ.Ν.) του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων. Σπούδασε Κοινωνιολογία στο Πάντειο Πανεπιστήμιο και Παιδαγωγικά στο Π.Τ.Δ.Ε. του Πανεπιστημίου Κρήτης. Πραγματοποίησε μεταπτυχιακές σπουδές στο Π..Τ.Δ.Ε του Πανεπιστημίου Κρήτης και διδακτορικές σπουδές στο Τμήμα Φιλοσοφικών και Κοινωνικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Κρήτης. Τα επιστημονικά του ενδιαφέροντα εστιάζονται σε θέματα κοινωνικοποίησης του παιδιού, κοινωνικών ανισοτήτων, μετάβασης πτυχιούχων στην αγορά εργασίας, φύλου, ετερότητας, σχολικής βίας και σχολικής διαμεσολάβησης. Είναι Διευθυντής του Περιοδικού «Η Έρευνα στην Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης» (εκδ. Πεδίο), Διευθυντής του Εργαστηρίου Μελέτης Κοινωνικών Θεμάτων, ΜΜΕ και Εκπαίδευσης και επιστημονικά υπεύθυνος της Ερευνητικής Μονάδας Κοινωνικών Διακρίσεων, Έμφυλης Ταυτότητας και Εκφοβισμού στο Σχολείο (ΚΔΕΤΕΣ) και του Δικτύου Σχολείων Σχολικής Διαμεσολάβησης του Π.Τ.Ν. του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων. Είναι συγγραφέας 8 βιβλίων και 82 άρθρων σε επιστημονικά περιοδικά, συλλογικούς τόμους και πρακτικά συνεδρίων και επιμελητής 20 συλλογικών τόμων και πρακτικών συνεδρίων. Έχει συμμετάσχει ως εισηγητής σε πανελλήνια και διεθνή επιστημονικά συνέδρια. Είναι βασικός οργανωτής του Πανελλήνιου Συνεδρίου Κοινωνιολογίας της Εκπαίδευσης.

Περίληψη Εισήγησης:

Η σχολική διαμεσολάβηση αποτελεί μια εναλλακτική πρακτική ειρηνικής επίλυσης των συγκρούσεων/διαφορών στο σχολείο, η οποία εντάσσεται στο πλαίσιο της επανορθωτικής δικαιοσύνης. Η λύση της σύγκρουσης επιτυγχάνεται με την ενεργή συμμετοχή των εμπλεκόμενων πλευρών και είναι σύμφωνη με τα συμφέροντά τους. Με τη διαμεσολάβηση αποφεύγεται ο στιγματισμός των μαθητών/ τριών και δημιουργείται ένα δημιουργικό και θετικό κλίμα στο σχολείο που ευνοεί τη συνεργασία και την ακαδημαϊκή πρόοδο. Ένα από τα πιο σημαντικά στοιχεία της διαμεσολάβησης είναι η μείωση της υποτροπής.

 

Ώρα

04/04/2025 19:00 7:00 μμ(GMT+00:00)