Την ίδια μέρα που η Αττικό Μετρό ΑΕ εγκαινιάζει τρεις νέους σταθμούς στην επέκταση της γραμμής 3 στον Πειραιά, αλλάζοντας τον κυκλοφοριακό χάρτη και τη ζωή στους δήμους της περιοχής, κάποιοι «ενεργοί» συμπολίτες μας και κάποιες «ευαίσθητες» συλλογικότητες προσφεύγουν στο Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) κατά της απόφασης του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου (ΚΑΣ) για τη διαχείριση των αρχαιοτήτων του σταθμού της Βενιζέλου.
Η νέα αυτή προσφυγή, μάλιστα, κατατίθεται ενώ το Συμβούλιο της Επικρατείας έχει ήδη κρίνει νόμιμη και συνταγματική τη μεταφορά και επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων που αποκαλύφθηκαν στο πλαίσιο των έργων στον σταθμό της Βενιζέλου με την υπ’ αριθμ. 2611/2016 απόφασή του, με την οποία το Ανώτατο Διοικητικό Δικαστήριο απέρριψε ως αβάσιμους όλους τους ισχυρισμούς που είχαν προβληθεί από τον Δήμο Θεσσαλονίκης σε αίτηση ακύρωσης που είχε κατατεθεί από την τότε Διοίκησή του.
Και σήμερα βλέπουμε πάλι το ίδιο έργο, με τους ίδιους πρωταγωνιστές. Ο γνωστός σκοταδισμός που επιθυμεί τη στασιμότητα στην πόλη ξαναχτυπά με τον ίδιο φανατισμό, με την απόκρυψη της αλήθειας ότι τα αρχαία θα αποσπασθούν και θα επανέλθουν στη θέση τους κατά 92% με τις πλέον σύγχρονες και αποτελεσματικές μεθόδους. Και για τις αρχαιότητες και για το έργο! Με τον ίδιο τρόπο που εφαρμόσθηκε στον όμορο σταθμό της Αγίας Σοφίας.
Το θέμα συνεπώς, μέσα από αυτήν την άσκοπη ταλαιπωρία των τελευταίων ετών, έχει κριθεί και νομικά και τεχνικά.
Δεν τους αρκούν τα 130 εκατομμύρια ευρώ που δαπανήθηκαν για τις αρχαιολογικές ανασκαφές μέχρι στιγμής, τα 10 χρόνια καθυστέρησης. Αποκρύπτουν το γεγονός ότι, αν ως το 2023 δεν έχει ολοκληρωθεί το έργο, το ελληνικό δημόσιο θα πρέπει να επιστρέψει στην Ευρωπαϊκή Ένωση τουλάχιστον 800 εκατομμύρια ευρώ. Και με καμία απολύτως προοπτική χρηματοδότησης και ολοκλήρωσης του έργου.
Θέλουν προφανώς να φτάσουν στον τελικό τους στόχο: στην ακύρωση του έργου. Στο να μείνει η πόλη στάσιμη, έρμαιη των διαχρονικών της προβλημάτων. Το πράττουν άλλωστε ευθαρσώς σε κάθε περίπτωση. Ενάντια σε κάθε εξέλιξη της πόλης (περιφερειακή οδός, πλατεία Διοικητηρίου, επέκταση παλαιάς παραλίας, υποθαλάσσια αρτηρία, δημαρχιακό μέγαρο, ανάπλαση ΔΕΘ κτλ), κάνοντας ό,τι περνάει από το χέρι τους για να ματαιώσουν την εξέλιξη της πόλης.
Καταφεύγουν μονίμως στην ιδεολογικοποίηση κάθε έργου υποδομής και εκσυγχρονισμού της πόλης. Και η πόλη να μένει στάσιμη επί δεκαετίες προς δόξαν ακτιβιστών και πολιτικών περσόνων.
Σήμερα δεν θα τους το επιτρέψουμε. Το μετρό και ιδιαίτερα ο σταθμός Βενιζέλου (που αποτελεί τον κεντρικό και πιο πολυσύχναστο σταθμό του) θα ολοκληρωθούν μέχρι το 2023. Σε αυτό έχουν δεσμευθεί όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς (κυβέρνηση, Αττικό Μετρό ΑΕ, ανάδοχος του έργου, φορείς της πόλης). Είναι η δέσμευση απέναντι σε πολίτες κι επισκέπτες, απέναντι στην ιστορία της πόλης.
Και αυτήν τη δέσμευση, αυτήν την υλοποίηση του έργου θα επιβλέπει κάθε μέρα η Διοίκηση του Δήμου Θεσσαλονίκης, ως βασικός θεματοφύλακας του, μέχρι να μπει ο πρώτος επιβάτης στον πρώτο συρμό. Τον Απρίλιο του 2023!
Η πόλη συντάσσεται σε αυτόν τον στόχο, πλην αυτών που ανήκουν στο παρελθόν. Το παρελθόν της απραξίας, της αβελτηρίας, της ανικανότητας. Εμείς κοιτάμε μπροστά. Το 2023 η Θεσσαλονίκη πρέπει ΚΑΙ ΘΑ ΕΙΝΑΙ μια σύγχρονη ευρωπαϊκή μητρόπολη.