10.9 C
Thessaloniki
ΔημοσιεύσειςΘέλω να ενημερωθώΔελτία τύπουΑπάντηση Δημάρχου σε δημοσίευμα

Απάντηση Δημάρχου σε δημοσίευμα

Αναφορικά με το σημερινό (29-3-2019) δημοσίευμα της ιστοσελίδας www.aftodioikisi.gr με τίτλο «Δ.Θεσσαλονίκης: Προς άρση η έφεση για τους 193 συμβασιούχους – Στήριξη Μπουτάρη σε Ταχιάο;» ο Δήμαρχος Γιάννης Μπουτάρης έκανε την ακόλουθη δήλωση:

«Όσοι απασχολούνταν στην καθαριότητα με συμβάσεις εργασίας ορισμένου χρόνου διάρκειας οχτώ μηνών παρέμεναν στον Δήμο και μετά τη λήξη των συμβάσεών τους, καθώς αυτές παρατείνονταν διαρκώς με επανειλημμένες με νομοθετικές παρεμβάσεις.

Το καλοκαίρι του 2017, λόγω των παρατάσεων αυτών, δημιουργήθηκε πρόβλημα στην πληρωμή τους, διότι οι υπηρεσίες παρέδρου του Ελεγκτικού Συνεδρίου δε θεωρούσαν τα χρηματικά εντάλματα πληρωμής τους που αφορούσαν στην τελευταία παράταση της σύμβασής τους.

Εκδόθηκαν αποφάσεις της Ολομέλειας του Ελεγκτικού Συνεδρίου τον Ιούλιο του 2017, σύμφωνα με τις οποίες οι παρατάσεις κρίθηκαν ως παράνομες και αντισυνταγματικές και δημιουργήθηκε αδιέξοδο όσον αφορά στην πληρωμή και παραμονή τους στον Δήμο.

Η κυβέρνηση παρενέβη με νομοθετική ρύθμιση, προκειμένου να αρθεί το αδιέξοδο και ζήτησε από όλους τους Δήμους της χώρας να εκτιμήσουν τις πραγματικές τους ανάγκες στον τομέα της καθαριότητας και  να ζητήσουν την πλήρωση των κενών θέσεων –εφόσον υπήρχαν- με μόνιμο προσωπικό. Στο μεταξύ, όσοι από τους οχταμηνίτες παρέμεναν στους Δήμους θα συνέχιζαν να απασχολούνται ως την καταληκτική ημερομηνία 31 Μαρτίου 2018.

Ο Δήμος μας, έπειτα από λεπτομερή μελέτη που συντάχθηκε από τις υπηρεσίες της Διεύθυνσης Καθαριότητας και Βιώσιμης Κινητικότητας, προσδιόρισε τις ανάγκες και με την 996/13-7-2017 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου ζήτησε την κάλυψη 535 μόνιμων θέσεων (156 ΔΕ διαφόρων ειδικοτήτων και 379 ΥΕ εργατών) και για τον λόγο αυτό το Υπουργείο προκήρυξε τις αντίστοιχες θέσεις για μόνιμο προσωπικό με την γνωστή προκήρυξη 3Κ. Με την κάλυψη των θέσεων αυτών δε θα μπορούσε να συνεχιστεί η πρόσληψη ατόμων για την καθαριότητα με συμβάσεις οχτάμηνης διάρκειας.

Μετά τις 31 Μαρτίου 2018 οι οχταμηνίτες που απασχολούνταν έως τη συγκεκριμένη ημερομηνία προσέφυγαν στα δικαστήρια της Θεσσαλονίκης με σκοπό τη μονιμοποίησή τους. Από αυτούς μία ομάδα άνω των 300 ατόμων δε δικαιώθηκαν, ενώ μία άλλη ομάδα 192 ατόμων δικαιώθηκαν σε πρώτο βαθμό από το δικαστήριο και παραμένουν έως σήμερα απασχολούμενοι βάσει της δικαστικής απόφασης.

Κατά της απόφασης αυτής ο Δήμος Θεσσαλονίκης με απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής άσκησε έφεση το καλοκαίρι του 2018. Η δε Νομική Υπηρεσία με τη γνωμοδότησή της που δεν έχει δεσμευτικό χαρακτήρα είχε αναφέρει όλη τη νομολογία των ανωτάτων δικαστηρίων που έκριναν ότι οι προσλήψεις με διαδοχικές παρατάσεις συμβάσεων παραβιάζουν το Σύνταγμα και ως εκ τούτου είναι παράνομες.

Η έφεση πρόκειται να συζητηθεί την 1η Απριλίου 2019. Οι 192 απασχολούμενοι ζήτησαν με αίτησή τους τον Φεβρουάριο του 2019 να παραιτηθεί ο Δήμος από την έφεση αυτή. Η παραίτηση από την συγκεκριμένη έφεση αποτελεί κρίσιμο ζήτημα, για το οποίο αρμοδιότητα, εκτός από την Οικονομική Επιτροπή, μπορεί να έχει και το Δημοτικό Συμβούλιο για τους εξής λόγους:

  1. Υπάρχει η απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου του 2017, σύμφωνα με την οποία ζητήθηκε η πρόσληψη 535 ατόμων ως μόνιμο προσωπικό για την κάλυψη των αναγκών του Δήμου στην Καθαριότητα και η απόφαση αυτή εξακολουθεί να ισχύει. Τα δε 535 άτομα της 3Κ, τα οποία δεν έχουν έρθει ακόμα όλα στον Δήμο, θα προσληφθούν οπωσδήποτε.
  2. Η παραίτηση από την έφεση σημαίνει πρόσληψη με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου 192 ατόμων, επιπλέον των 535 και ως εκ τούτου συνιστά εκ πλαγίου παραβίαση της ανωτέρω απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου, ιδίως δε όταν δεν έχει υπάρξει ακόμα νεότερη και επικαιροποιημένη αντίστοιχη εκείνης βάσει της οποίας ελήφθη η ανωτέρω απόφαση του ΔΣ του 2017.

Το επίμαχο δημοσίευμα όχι απλώς βρίθει ανακριβειών, αλλά αντιστρέφει πλήρως και την πραγματικότητα, ενώ είναι προφανές ότι ο συντάκτης του έχει άγνοια του θέματος. Είναι χαρακτηριστικό ότι είναι λανθασμένος ακόμα και ο αριθμός των εργαζομένων (193 έναντι του πραγματικού 192), ενώ αναφέρεται δημοτικός σύμβουλος με το όνομα Λαζαρίδης, που δεν υπάρχει. Ως προς τις ανακρίβειες, θα ήθελα να επισημάνω τα εξής:

  • Δεδομένης της σπουδαιότητας του ζητήματος για τους λόγους που προαναφέρθηκαν, το Δημοτικό Συμβούλιο μπορεί το ίδιο να αποφασίσει εάν ο Δήμος θα συνεχίσει να υποστηρίζει την έφεση ή θα παραιτηθεί από αυτήν, καθόσον ενδεχόμενη απόφαση παραίτησης σχετίζεται άμεσα με τα δεδομένα που ελήφθησαν υπόψη για την απόφαση του 2017. Ως εκ τούτου ουδέποτε εισήχθη ως θέμα στην Οικονομική Επιτροπή, αλλά παραπέμφθηκε άμεσα και με πρωτοβουλία δική μου στο ανώτατο όργανο διοίκησης του Δήμου, το Δημοτικό Συμβούλιο και μπήκε ως θέμα στην τακτική συνεδρίαση του σώματος της 1ης Απριλίου 2019.
  • Ουδέποτε αναβλήθηκε με δική μου παρέμβαση η συζήτηση του θέματος στην Οικονομική Επιτροπή.
  • Τα περί υπόγειας στήριξης του υποψηφίου δημάρχου της Νέας Δημοκρατίας, Νίκου Ταχιάου, όπως και τα περί «δανεικών που επιστρέφονται», είναι τουλάχιστον αστειότητες. Άλλωστε, είναι γνωστό στην κοινωνία της Θεσσαλονίκης ότι ο κ. Ταχιάος δεν στήριξε τη διοικούσα παράταξη στις εκλογές του 2014.
  • Σε ό,τι αφορά δε την ενδεχόμενη είσοδο ιδιωτών στην καθαριότητα του Δήμου, αυτή ούτως ή άλλως δε θα χρειαστεί να τεθεί ως αναγκαιότητα μετά την πρόσληψη του συνόλου των 535 μόνιμων εργαζομένων μέσω της προκήρυξης 3Κ, οι οποίοι θα καλύψουν πλήρως τις ανάγκες της υπηρεσίας.

Ως επικεφαλής της Διοίκησης του Δήμου είμαι υποχρεωμένος να διαφυλάξω τα συμφέροντα του Δήμου και της πόλης και να μην υποκύπτω σε πιέσεις που ασκούνται ξεκάθαρα για ψηφοθηρικούς λόγους».

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ