Συνάντηση εργασίας πραγματοποιήθηκε σήμερα στο Δημαρχείο Θεσσαλονίκης ανάμεσα στον Κ. Ζέρβα και στον Γ. Κεφαλογιάννη με αντικείμενο τα ζητήματα και τις εξελίξεις που εμπίπτουν στις αρμοδιότητες του τελευταίου και αφορούν τη Θεσσαλονίκη.
Η συνάντηση διάρκειας μίας ώρας έγινε σε εξαιρετικό κλίμα καθώς τα θέματα που συζητήθηκαν ήταν αρκετά. Αρχικά ο Κ. Ζέρβας επισήμανε ότι το σημαντικότερο πρόβλημα της πόλης σήμερα είναι οι μεταφορές και η συγκοινωνία, υποστηρίζοντας πως δεν υπάρχουν περιθώρια για οποιαδήποτε καθυστέρηση στην υπόθεση ανάταξης του ΟΑΣΘ και της ενίσχυσης του στόλου των οχημάτων. Από την πλευρά του ο Υφυπουργός κ. Κεφαλογιάννης αναγνώρισε το έκτακτο των συνθηκών και διαβεβαίωσε πως εντός των επόμενων ημερών θα υπάρξουν θετικές εξελίξεις καθώς η πολιτική βούληση είναι δεδομένη. Στα μέσα Μαρτίου, τόνισε, θα προστεθούν περίπου 100 επιπλέον οχήματα και υπάρχει σχεδιασμός για περαιτέρω ενίσχυση. Σε ό,τι αφορά στον μεγάλο διαγωνισμό προμήθειας νέων οχημάτων – μεταξύ των οποίων και νέας τεχνολογίας όπως ηλεκτροκίνητα – οι αριθμοί θα είναι μεγαλύτεροι και θα αγγίξουν τα 300 οχήματα.
Ακολούθως η συζήτηση επικεντρώθηκε στη συνολική διαχείριση των συγκοινωνιών στην πόλη με τον Κ. Ζέρβα να τονίζει πως πρέπει να υπάρξει ένας συνολικός σχεδιασμός για τις αστικές συγκοινωνίες, καθώς υπάρχει πλειάδα δευτερευόντων ζητημάτων που σχετίζεται με αυτές – στάσεις, δρομολόγια, ενιαίο εισιτήριο, λεωφορειολωρίδες, , είδη οχημάτων δημιουργία νέων σημείων στάσεων ΤΑΧΙ κ.α
Συμπληρωματικά τέθηκε και το ζήτημα της ανανέωσης του στόλου των οχημάτων ΤΑΧΙ, με τον Υφυπουργό να παρουσιάζει μία δέσμη κινήτρων, κυρίως φορολογικών για την επίτευξη αυτού του στόχου.
Στη συνέχεια τέθηκε το ζήτημα της μικροκινητικότητας στο αστικό περιβάλλον όπου και αναμένεται πολύ σύντομα νομοθετική πρωτοβουλία που θα ρυθμίζει όλο το κανονιστικό πλαίσιο για την αγορά, την ασφάλεια και τη χρήση στις πόλεις, όλων των μικροοχημάτων, όπως τα πατίνια ή τα scooters. Βασικός διαχωρισμός θα είναι η ταχύτητα και με βάση αυτή θα προκύψουν και οι κανόνες χρήσης των ηλεκτρικών πατινιών αλλά και ζητήματα που αφορούν την Τοπική Αυτοδιοίκηση, όπως η καταβολή τελών και η οριοθέτηση χώρων εναπόθεσης των οχημάτων αυτού του τύπου.
Η συζήτηση επεκτάθηκε και στη δυνατότητα δημιουργίας υδατοδρομίων, με τον Υφυπουργό να παρουσιάζει όλα τα δεδομένα αναφέροντας πως στόχος της κυβέρνησης είναι να υπάρχουν το 2021 περίπου 80 με 100 υδατοδρόμια σε όλη τη χώρα, με αυξημένο το ενδιαφέρον για τη Βόρεια Ελλάδα και τις Σποράδες.
Από την πλευρά του Δήμου Θεσσαλονίκης τέθηκε το σημαντικό ζήτημα της διάνοιξης τμήματος της οδού Μιχαήλ Ψελλού μεταξύ των οδών Κ. Καραμανλή και Α. Παπαναστασίου που πρόκειται να εξυπηρετεί τον τερματικό σταθμό του Μετρό της Νέας Ελβετίας. Συγκεκριμένα απαιτείται η χρηματοδότητση και η επιτάχυνση των διαδικασιών για την συντέλεση των απαλλοτριώσεων και των απαραίτητων τεχνικών έργων ( διευθέτηση ρέματος Κηφισιάς, κατασκευή κόμβου για τη σύνδεση με την οδό Α. Παπαναστασίου). Από την πλευρά του Υφυπουργού υπήρξε θετική ανταπόκριση για την προώθηση του ζητήματος και την επίλυση του προβλήματος.
Επιπλέον συζητήθηκε το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης της εκπόνησης του ρυθμιστικού σχεδίου για την αντιπλημμυρική προστασία της Θεσσαλονίκης και η πορεία της δημοπράτησης της μελέτης για την αναβάθμιση της περιφερειακής τάφρου.
Κλείνοντας, υπήρξε ενημέρωση για την οδική και σιδηροδρομική σύνδεση του Λιμένα Θεσσαλονίκης με τα αντίστοιχα δίκτυα και για την κατασκευή της εξωτερικής περιφερειακής οδού ( Fly Over).
Στη συνάντηση ήταν παρόντες πέραν των δύο ανδρών, οι κ. Ε. Κυριζίδης Αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων, Μήτρου Δημήτριος τεχνικός σύμβουλος του Δημάρχου.