Την Τρίτη 16 Ιουλίου 2019 διοργανώθηκε από τον Δήμο Θεσσαλονίκης, σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών (ΙΜΕΤ), η 3η διαβούλευση του έργου «Ανάπτυξη του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας του Δήμου Θεσσαλονίκης» (ΣΒΑΚ), με τίτλο «Το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας της Θεσσαλονίκης». Η διαβούλευση αυτή έρχεται να παρουσιάσει τα τελικά αποτελέσματα ενός σχεδιασμού που εξυπηρετεί το όραμα και τις απαιτήσεις σχεδιασμού όπως αυτές ορίστηκαν από Φορείς και Πολίτες στην 1η διαβούλευση του ΣΒΑΚ τον Μάρτιο του 2018 και ακολουθεί τη στρατηγική διαχείρισης της κινητικότητας η οποία συν αποφασίστηκε στην 2η διαβούλευση, τον Νοέμβριο του ίδιου έτους.
Η συλλογή και ανάλυση ενός μεγάλου πλήθους δεδομένων, οι προτάσεις από προηγούμενες και τρέχουσες μελέτες του Δήμου, τα νέα μεγάλα αναπτυξιακά έργα που βρίσκονται υπό εξέλιξη ή διερεύνηση, ο ανοιχτός διάλογος με Φορείς και κατοίκους καθώς και η επιστημονική εμπειρία των συμμετεχόντων στο εγχείρημα αυτό, κατέληξαν στη διαμόρφωση της πρώτης έκδοσης του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας της Θεσσαλονίκης που παρουσιάστηκε προς το ευρύ κοινό.
Το ΣΒΑΚ είναι ιδιαίτερα σημαντικό, καθώς προσδιορίζει ένα νέο «συντακτικό» για την πόλη της Θεσσαλονίκης, το οποίο στοχεύει στην αναβάθμιση των συνθηκών κινητικότητας και, κατ’ επέκταση, στην αναβάθμιση της ποιότητας ζωής των κατοίκων κι επισκεπτών της πόλης. Παράλληλα αποτελεί ένα εργαλείο «ομπρέλα» καθώς περιλαμβάνει έναν ολοκληρωμένο σχεδιασμό που διευκολύνει την εκπόνηση εξειδικευμένων μελετών και τη λήψη αποφάσεων για την πόλη, εμπεριέχει την κοινωνική συναίνεση και παρέχει εκτίμηση κόστους έργων με συγκεκριμένο χρονικό προγραμματισμό και πιθανές εναλλακτικές πηγές χρηματοδότησης
Στα πλαίσια της 3ης Διαβούλευσης, οι παρευρισκόμενοι αρχικά ενημερώθηκαν για τη σημασία και τον ρόλο που καλείται να παίξει το ΣΒΑΚ στην επόμενη δημοτική περίοδο, ενώ στη συνέχεια παρουσιάστηκαν τα βασικότερα συμπεράσματα που προέκυψαν από την προσομοίωση στο κυκλοφοριακό μοντέλο του ΙΜΕΤ των εναλλακτικών χρονικών σεναρίων υποδομών και μέτρων διαχείρισης της κινητικότητας για την περιοχή μελέτης. Τέλος, παρουσιάστηκαν τα προτεινόμενα πακέτα μέτρων και υποδομών που αφορούν στους χρονικούς ορίζοντες 2023 και 2028 καθώς και η εκτίμηση κόστους ανά χρονικό ορίζοντα.
Ο Αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων-Περιβάλλοντος και Καθαριότητας Θανάσης Παππάς επεσήμανε στο χαιρετισμό του ‘’ Η διαβούλευση αυτή και το σχέδιο βιώσιμης αστικής κινητικότητας μαζί με το σχέδιο Θεσσαλονίκη 2030, το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο, συνιστούν τους πυλώνες όπου μπορεί και πρέπει να στηριχτεί η πολιτική του Δήμου για τα επόμενα χρόνια.’’
Ακολούθησε εποικοδομητική συζήτηση και ανταλλαγή απόψεων με τους παριστάμενους φορείς (ΟΣΕΘ, ΟΑΣΘ, ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε., Α.Π.Θ., Ο.Λ.Θ., ΠΚΜ, Διεθνής Γυμνή Ποδηλατοδρομία, TAXIWAY, Διεύθυνση Τροχαίας Θεσσαλονίκης, Μητροπολιτική Αναπτυξιακή Θεσσαλονίκης, ΑΑΕ/ΟΤΑ, κ.α), ενώ τις επόμενες μέρες και μέχρι τις 31 Ιουλίου , οι ενδιαφερόμενοι θα μπορούν να μελετήσουν το αναρτημένο στην ιστοσελίδα του ΣΒΑΚ (www.svakthess.imet.gr.) Σχέδιο και να εκφράσουν την άποψή τους σχετικά με τα προτεινόμενα πακέτα μέτρων μέσα από μια ειδικά διαμορφωμένη φόρμα που έχει δημιουργηθεί για τον σκοπό αυτό.