«Όταν μιλούν τα έργα Τέχνης»
Σεμινάριο Ιστορίας Τέχνης για παιδιά.
Βιωματικό σεμινάριο για μαθητές Δημοτικού, 10-11 ετών, που αφορά θέματα Ιστορίας της Τέχνης με την ονομασία:
«Όταν μιλούν τα έργα Τέχνης» Σεμινάριο Ιστορίας Τέχνης για παιδιά.
(2μηνης διάρκειας) πρόκειται να λειτουργήσει στην Παιδική Βιβλιοθήκη Άνω Πόλης ( Κρίσπου 7, τηλ. 2310 200537). Το σεμινάριο στην Παιδική Βιβλιοθήκη Άνω Πόλης θα ξεκινήσει στις 9 Φεβρουαρίου και θα γίνεται κάθε Παρασκευή πρωί 10πμ. – 11πμ.
Σκοπός του σεμιναρίου είναι:
- Η ανάπτυξη και η καλλιέργεια της φαντασίας των παιδιών μέσα από γνωστά έργα ζωγραφικής, γλυπτικής και αρχιτεκτονικής.
- Η γνωριμία των παιδιών με έργα τέχνης γνωστών καλλιτεχνών στα οποία προβάλλεται ο πολιτιστικός και ο πολιτισμικός χαρακτήρας της εποχής της δημιουργίας των συγκεκριμένων έργων.
- Η ανάπτυξη εικαστικών δεξιοτήτων των παιδιών που αφορούν στη ζωγραφική και στη γλυπτική
Το μάθημα θα έχει διάρκεια 60-90 λεπτά και υπεύθυνη του εργαστηρίου είναι η Γεωπόνος-Εκπαιδευτικός κ. Ν.Τσοσκούνογλου -Μισοπολινού (Μέλος Επιμελητηρίου Εικαστικών Τεχνών Ελλάδος)
Ωράριο λειτουργίας Παιδικής Βιβλιοθήκης Άνω ΠόληςΔευτέρα: 14:00 – 20:30 Τρίτη – Παρασκευή : 8.00 – 20:30
Σάββατο : 8:00 14:00
Το Πρόγραμμα του σεμιναρίου περιλαμβάνει εννέα ενότητες διάρκειας 90 λεπτών η κάθε μία.
ΕΝΟΤΗΤΑ
|
ΘΕΜΑ |
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ |
1η
|
Οι «Πινακοθήκες» του προϊστορικού ανθρώπου
(Ζωγραφική)
|
Βραχογραφίες
Από ποιους, πότε, γιατί και με τί δημιουργήθηκαν. Βραχογραφίες στον Ελλαδικό χώρο.
– Τα παιδιά χρωματίζουν με ώχρες (ορυκτές χρωστικές).
|
2η
|
Κυκλαδικά Ειδώλια
(Γλυπτική)
|
Τί είναι και πώς προήλθε η ονομασία τους. Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης.
– Τα παιδιά δημιουργούν με συνθετικό πηλό διάφορες κυκλαδικές μορφές. – |
3η
|
Αρχαιότητα
(Γλυπτική, Αρχιτεκτονική)
|
Παρθενώνας, Καρυάτιδες
Μνημεία παγκόσμιας κληρονομιάς Μουσείο Ακρόπολης.
– Τα παιδιά χρωματίζουν τις Καρυάτιδες (φωτοτυπία) με χρώματα της επιλογής τους.
|
4η
|
Προσωπογραφία
(Ζωγραφική) |
Τί είναι η προσωπογραφία.
Τα πορτραίτα της όασης Φαγιούμ. Οι γυναίκες του Amedeo Modigliani.
– Θεατρικό παιχνίδι προσωπογραφίας. – |
5η
|
Βυζάντιο
(Αρχιτεκτονική, Ψηφιδωτό)
|
Η Αγία Σοφία (Κωνσταντινούπολη) Ψηφιδωτά της Αγίας Σοφίας και της Αχειροποιήτου (Θεσσαλονίκη).
– Τα παιδιά χρωματίζουν ένα ψηφιδωτό.
|
6η
|
Αναγέννηση
(Αρχιτεκτονική, Γλυπτική, Ζωγραφική)
|
Leonardo da Vinci, Michelangelo Buonarroti , κ.ά.
– Ένας περίπατος στη Φλωρεντία. (Ξενάγηση στο ιστορικό κέντρο της πόλης μέσα από προβολές διαφανειών)
|
7η
|
Η έκφραση του συναισθήματος στην Τέχνη
(Ζωγραφική, Αρχιτεκτονική)
|
Pablo Picasso: Γκουέρνικα, τα ολέθρια αποτελέσματα του πολέμου.
Vincent Van Gogh: έδωσε ζωή και συναίσθημα στα κυπαρίσσια και στους αγρούς χρησιμοποιώντας βίαιη πινελιά.
Antoni Gaudi: Τα παραμυθένια σπίτια και η Αγία Τριάδα.
|
8η
|
Λαϊκή ζωγραφική
(Ζωγραφική) |
Θεόφιλος
Οι φιγούρες και τα χρώματά μιας άδολης ψυχής.
– Τα παιδιά ακούνε το παραμύθι του Θεόφιλου.
|