Δυνάμει των διατάξεων των υπουργικών αποφάσεων 21797/2024 και 8229/2025 Υπ. Εσωτερικών, επώνυμη είναι η αίτηση, η οποία αναγράφει τα στοιχεία του αιτούντος και, συγκεκριμένα, το όνομα, το επώνυμο, τον αριθμό δελτίου ταυτότητας και τα στοιχεία επικοινωνίας του, ανεξαρτήτως του τρόπου με τον οποίο υποβάλλεται, δια ζώσης ή ηλεκτρονικά. Η αίτηση που υποβάλλεται ηλεκτρονικά έχει τη μορφή συνημμένου στο ηλεκτρονικό μήνυμα εγγράφου υπογεγραμμένου με εγκεκριμένη ψηφιακή υπογραφή ή με θεωρημένο γνήσιο υπογραφής μέσω των ηλεκτρονικών εφαρμογών “Ψηφιακή Βεβαίωση εγγράφου” ή “Ψηφιακή βεβαίωση ιδιωτικού συμφωνητικού” της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης του δημοσίου (ΕΨΠ-gov.gr).
Σε συμμόρφωση με τα ως άνω και για την προστασία των δικαιωμάτων των πολιτών, αιτήματα που αφορούν σε πρόσβαση σε δημόσια ή ιδιωτικά έγγραφα που περιλαμβάνουν προσωπικά δεδομένα ή σε έκδοση διοικητικών πράξεων, μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, θα απαντώνται από το Δήμο Θεσσαλονίκης μόνον εφόσον αυτά φέρουν εγκεκριμένη ψηφιακή υπογραφή.
Αντίστοιχα αιτήματα που υποβάλλονται μέσω της εφαρμογής
www.politis.thessaloniki.gr δεν απαιτούν τη συγκεκριμένη διατύπωση, αφού η ταυτοποίηση γίνεται αυτοματοποιημένα με τη χρήση κωδικών taxis.
Τέλος, παρατηρήσεις ή αναφορές πολιτών που το περιεχόμενο τους δεν περιλαμβάνει κοινοποίηση ή επεξεργασία προσωπικών δεδομένων τρίτων (προτάσεις ή καταγγελίες οποιουδήποτε τύπου, σχετικά με το δημόσιο χώρο, τις υποδομές, την ποιότητα των υπηρεσιών κλπ) μπορούν κατ’ εξαίρεση να συνεχίσουν να υποβάλλονται χωρίς τις ως άνω διατυπώσεις, όπως βέβαια και μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας «Βελτιώνω τη Πόλη μου» (
https://imc.thessaloniki.gr/) ή και τηλεφωνικά στο 15192, αφού στις περιπτώσεις αυτές αφενός δεν προκύπτει κίνδυνος παραβίασης δικαιωμάτων τρίτων, αφετέρου συμβάλλουν στην άμεση επαφή με τους πολίτες και τον έλεγχο και διόρθωση κάθε τύπου αστοχίας.
Μιχάλης Β. Μήττας
Γενικός Γραμματέας
Δήμου Θεσσαλονίκης