Προκήρυξη δημόσιου πλειοδοτικού διαγωνισμού για την εκμίσθωση του κυλικείου του σχολικού συγκροτήματος 3ου Γυμνασίου -3ου ΓΕΛ Θεσσαλονίκης.
Στην Θεσσαλονίκη σήμερα, ημέρα Πέμπτη 22 Σεπτεμβρίου 2022 και ώρα 13:00 συνεδρίασε η Σχολική Επιτροπή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης – Ν.Π.Δ.Δ. του Δήμου Θεσσαλονίκης, στο αμφιθέατρο του κέντρου πολιτισμού Τούμπας -Κλεάνθους 57- ύστερα από την υπ΄ αρίθμ. Πρωτ. 2514/16-09-2022 έγγραφη πρόσκληση του Προέδρου κ. Θεόδουλου Ταπανίδη.
Από τα 15 τακτικά μέλη του Δ. Σ. Παραβρέθηκαν:
α/α | ΠΑΡΟΝΤΕΣ | α/α | 1. ΑΠΟΝΤΕΣ |
1 | Θεόδουλος Ταπανίδης (Πρόεδρος) | 1 | Δήμητρα Καμπουράκη (Τακτικό Μέλος) |
2 | Αναστάσιος Συμεωνίδης (Αντιπρόεδρος) | 2 | Όλια Βασιλάκη “ |
3 | Ευάγγελος Σβάρνας (Τακτικό Μέλος) | 3 | Στυλιανη Δούκα “ |
4 | Παναγιώτης Φίτζιος “ | ||
5 | Απόστολος Νούσκαλης “ | ||
6 | Ιωάννης Θεοδοσιάδης “ | ||
7 | Βασίλειος Τουλίκας “ | ||
8 | Γεώργιος Βασιλειάδης “ | ||
9 | Κωνσταντίνος Κουκουλάς “ | ||
10 | Βασίλειος Σταμούλης “ | ||
11 | Πέτρος Παρμακλής “ | ||
12 | Γκιάτα Λιάνα “ | Αν και νόμιμα προσκλήθηκαν |
Μετά την διαπίστωση της νόμιμης απαρτίας, ο Πρόεδρος κήρυξε την έναρξη της συνεδρίασης και εισηγήθηκε τα θέματα της Ημερήσιας Διάταξης όπως αυτά διατυπώθηκαν στην σχετική πρόσκλησή του και συγκεκριμένα το υπ’ αριθμ…41ο Θέμα: “ Η με αριθμ. πρωτ.: 2384/02-09-2022 εισήγηση του προεδρου της Σχολική Επιτροπή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης – Ν.Π.Δ.Δ. Δήμου Θεσσαλονίκης για την προκήρυξη δημόσιου πλειοδοτικού διαγωνισμού για την εκμίσθωση του κυλικείου του σχολικού συγκροτήματος 3ου Γυμνασίου -3ου ΓΕΛ Θεσσαλονίκης.
Με βάση τα παραπάνω, ο Πρόεδρος κάλεσε τα μέλη να ψηφίσουν σχετικά με το θέμα και στη συνέχεια το Διοικητικό Συμβούλιο έχοντας υπόψη:
2. Τις διατάξεις του άρθρου 103 του Ν. 3852/2010 (Νέα Αρχ/κή της Αυτοδιοίκησης και της Αποκεντρωμένης Διοίκησης – Πρόγραμμα «ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ¨» )και ειδικότερα για τις Σχολικές Επιτροπές, “αυτές συγχωνεύονται σε δύο (2) νομικά πρόσωπα, ένα (1) για τις Σχολικές Μονάδες τη Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης”
3. Τις διατάξεις των άρθρων 239, 240 και 243 του Ν. 3463/2006 « Κύρωση Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων».
4. Την με αριθμό 8440/24-02-2011 Απόφαση του ΥΠ.ΕΣ.Α. (ΦΕΚ 318/25-02-2011) ”Καθορισμός λειτουργίας των Σχολικών Επιτροπών και ρύθμιση οικονομικών θεμάτων αυτών”
5. Τις διατάξεις του Ν.4412/2016 που αφορά δημόσιες συμβάσεις έργων, προμηθειών, υπηρεσιών
6. Τον Ν. 3861/2010 (ΦΕΚ 112 τ.Α΄) για την ενίσχυση της διαφάνειας με την υποχρεωτική ανάρτηση νόμων και πράξεων των κυβερνητικών, διοικητικών και αυτοδιοικητικών οργάνων στο διαδίκτυο «Πρόγραμμα Διαύγεια» και άλλες διατάξεις.
7. Το υπ’ αρ. ΦΕΚ 2114/27.08.2013 τχ.Β που αφορά τη συγχώνευση Σχολικών Επιτροπών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δήμου Θεσσαλονίκης
8. Την υπ΄αρ. 833/2013 Απόφαση Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Θεσσαλονίκης που αφορά τη συγχώνευση Σχολικών Επιτροπών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δήμου Θεσσαλονίκης
9. Την υπ΄ αρίθμ. 226/23-03-2021 με ΑΔΑ: ΨΟΨΛΩΡ5-ΡΥ1, Απόφαση Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Θεσσαλονίκης. “ Περί ορισμού νέου Προέδρου του Νομικού Προσώπου Σχολική Επιτροπή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δήμου Θεσσαλονίκης”.
10. Την υπ΄ αρίθμ.444/17-06-2021 στον αριθμ. πίνακα 19 με ΑΔΑ: 9ΨΩΛΩΡ5-Θ7Υ Απόφαση Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Θεσσαλονίκης :Αποδέχεται ομόφωνα την παραίτηση της Ευδοκίας Γκολέμα από τη θέση του τακτικού λαϊκού μέλους (υποδεικνυόμενης από τις λοιπές παρατάξεις)στο Διοικητικό Συμβουλίου του Ν.Π.Δ.Δ. «Σχολική Επιτροπή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δήμου Θεσσαλονίκης» και την αντικατάσταση αυτής.
10.Τις διατάξεις του ΦΕΚ 1003/2008 τ. Β’ – Αριθμ. 64321/Δ4/16-05-2008 ΚΥΑ για τη Λειτουργία κυλικείων δημοσίων σχολείων.
11. Τις διατάξεις της υπ’ αριθμ. 111526/Δ4/10-09-2010 ΚΥΑ των Υπουργών Εσωτερικών και ΥΠΕΠΘ τροποποιητική της υπ’ αριθμ. 64321/Δ4/16-05-2008 ΚΥΑ περί λειτουργίας κυλικείων δημοσίων σχολείων.
12. Τις διατάξεις της υπ’ αριθμ. Φ2/1553/129578/Δ1 ΚΥΑ /ΦΕΚ 2646/25-08-2016 τχ Β’ τροποποιητική της υπ’ αριθμ. 64321/Δ4/16-05-2008 ΚΥΑ περί λειτουργίας κυλικείων δημοσίων σχολείων, όπως είχε τροποποιηθεί και ίσχυε με την αρ. 111526/Δ4/10-09-2010 Κ.Υ.Α.
13. Την λοιπή ισχύουσα “περί κυλικείων” νομοθεσία, Υπουργικές Αποφάσεις, ερμηνευτικές εγκυκλίους ,κ.α. του ΥΠΕΠΘ και των συναρμοδίων αυτού υπουργείων. Εκπαίδευσης Δήμου Θεσσαλονίκης”.
14.Την υπ΄ αρίθμ.680/13-12-2021 στον αριθμ. πίνακα 12 με ΑΔΑ: ΩΖΥ1ΩΡ5-Β4Ν Απόφαση Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Θεσσαλονίκης :Αποδέχεται ομόφωνα την παραίτηση των: 1.κ.Δημητριάδη Δημήτριο από τη θέση του τακτικού μέλους (υποδεικνυόμενου από τον Δήμαρχο)2.κα. Ρανέλλα Γεωργία από τη θέση του τακτικού λαϊκού μέλους (υποδεικνυόμενης από τις λοιπές παρατάξεις) 3.αντικατάσταση του κ.Ξενιτόπουλου Ξενοφώντα από τη θέση του τακτικού μέλους (αποδεικνυόμενου από τον Δήμαρχο) στο Διοικητικό Συμβουλίου του Ν.Π.Δ.Δ. «Σχολική Επιτροπή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δήμου Θεσσαλονίκης» και την αντικατάσταση αυτών από :1. κ.Φίτζιο Παναγιώτη ,2. κ. Γεώργιο Βασιλειάδη και 3. κ. Νούσκαλη Απόστολο.
15. Το με αριθμ. πρωτ.: 2384/02-09-2022 στην Σχολική Επιτροπή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης – Ν.Π.Δ.Δ. Δήμου Θεσσαλονίκης)
και ύστερα από διαλογική συζήτηση, προχώρησε στη λήψη της παρακάτω απόφασης
ΑΠΟΦΑΣΙΖΕΙ ΟΜΟΦΩΝΑ ΚΑΙ:
Εγκρίνει:
Α. Την Προκήρυξης του δημοσίου πλειοδοτικού διαγωνισμού με σφραγισμένες προσφορές για την εκμίσθωση και εκμετάλλευση του σχολικού κυλικείου του σχολικού συγκροτήματος 3ου Γυμνασίου -3ου ΓΕΛ Θεσσαλονίκης.
ΣΧΟΛΕΙΟ | ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ | ΔΥΝΑΜΙΚΌΤΗΤΑ ΜΑΘΗΤΩΝ |
Σχολικό συγκρότημα 3ου Γυμνασίου-3ουΓΕΛ. Θεσ/νικης | ΑΠ.ΠΑΥΛΟΥ28 (ΤΚ 54634)
|
250 |
Τα δικαιολογητικά, μαζί με την οικονομική προσφορά θα υποβάλλονται στα γραφεία της Σχολικής Επιτροπής B/θμιας Εκπαίδευσης Δήμου Θεσσαλονίκης, σε σφραγισμένο φάκελο με το ονοματεπώνυμο του υποψήφιου γραμμένο πάνω στο φάκελλο. Ταχ. Διεύθυνση: οδός Κ. Καραμανλή 38 Β,από την 30-09-2022 έως τη 27-10-2022 και ώρα 9:30π.μ.
Οι προσφορές θα πρωτοκολλούνται στο βιβλίο πρωτοκόλλου της Σχολικής Επιτροπής Β/βάθμιας Εκπαίδευσης Δήμου Θεσσαλονίκης
Η προθεσμία μεταξύ της δημοσίευσης της προκήρυξης και της ημέρας του αρχικού ή του επαναληπτικού
διαγωνισμού δεν μπορεί να είναι μικρότερη των 30 ημερών ή των 20 ημερών αντίστοιχα.
Σε περίπτωση αποτυχίας του διαγωνισμού, αυτός επαναλαμβάνεται με την ίδια διαδικασία,στις 21-11-2022 και ώρα 11:30π.μ
Σε περίπτωση αποτυχίας και του επαναληπτικού διαγωνισμού, γίνεται απευθείας ανάθεση του κυλικείου σε πρόσωπο που διαθέτει τις νόμιμες προϋποθέσεις, αφού υποβάλλει τα δικαιολογητικά που προβλέπονται από την απόφαση αυτή. Σε περίπτωση μη ύπαρξης ενδιαφερομένων για απευθείας ανάθεση,μπορεί να γίνει απευθείας ανάθεση σε άτομα του σχολικού περιβάλλοντος, πάσης φύσεως βοηθητικού προσωπικού που απασχολείται με οποιαδήποτε σχέση εργασίας. Οι όροι της απευθείας ανάθεσης δεν μπορεί να είναι δυσμενέστεροι των προβλεπομένων όρων της προκήρυξης. Το ποσό της ανάθεσης δεν μπορεί να είναι μικρότερο από το ελάχιστο όριο εκκίνησης που καθορίζεται στο άρθρο 11 (ΦΕΚ 1003/2008).
Το άτομο του σχολικού περιβάλλοντος που συνταξιοδοτείται ή αποχωρεί από το σχολείο για οποιοδήποτε λόγο, εξακολουθεί να έχει την εκμετάλλευση του κυλικείου μέχρι την καταληκτική ημερομηνία της σύμβασής του. Στον καθαριστή- τρια που έχει αναλάβει την εκμετάλλευση του κυλικείου, απαγορεύεται να καθαρίζει τους χώρους του σχολείου κατά τη διάρκεια λειτουργίας του κυλικείου. Ο καθαρισμός θα γίνεται υποχρεωτικά πριν ή μετά το ωράριο λειτουργίας του κυλικείου. Για τα λοιπά πρόσωπα η ενασχόλησή τους με τη λειτουργία του κυλικείου δεν πρέπει να εμποδίζει την εκτέλεση των κυρίων καθηκόντων τους.
Β. Την επιστροφή προς τους νυν εκμεταλλευτές των χρηματικών εγγυήσεων των προς εκμετάλλευση σχολικών κυλικείων τα οποία προκηρύσσονται υπό τον όρο ότι δεν διατηρούν οφειλές από μισθώματα προς τη Σχολική Επιτροπή.
Γ. Καθορίζει τους όρους της διακήρυξης σύμφωνα με τους οποίους θα διεξαχθεί ο διαγωνισμός, ως εξής:
1. Τόπος και Χρόνος του διαγωνισμού:
Η αποσφράγιση των προσφορών θα πραγματοποιηθεί δημόσια στην αίθουσα Συνεδριάσεων της B/βάθμιας Σχολικής Επιτροπής του Δήμου Θεσσαλονίκης, (Ταχ. Δ/νση: οδός Κωνσταντίνου Καραμανλή 38Β, 1ος όροφος,)
Την Δευτέρα 31/10/ 2022 και ώρα 11:30π.μ. ενώπιον της Επιτροπής διενέργειας του διαγωνισμού. Όσοι παρίστανται στη διαδικασία αποσφράγισης των προσφορών λαμβάνουν γνώση των συμμετασχόντων στο διαγωνισμό.
Προσφορές που υποβάλλονται στην Επιτροπή μετά την έναρξη της διαδικασίας αποσφράγισης δεν αποσφραγίζονται, αλλά παραδίδονται στους ενδιαφερόμενους ως εκπρόθεσμες. Αντιπροσφορές δεν γίνονται δεκτές και σε περίπτωση υποβολής τους απορρίπτονται ως απαράδεκτες.
Περίληψη της προκήρυξης του διαγωνισμού τοποθετείται στον πίνακα ανακοινώσεων του σχολείου, σε εμφανές μέρος μπροστά στην είσοδο του σχολείου, σε πολυσύχναστους χώρους της πόλης (πλατείες κ.λ.π.) και δημοσιεύεται τουλάχιστον μία φορά σε δύο τοπικές εφημερίδες και αν δεν υπάρχουν δύο σε μια τοπική εφημερίδα. Στην περίπτωση που δεν υπάρχουν τοπικές εφημερίδες η δημοσίευση γίνεται σε τοπική εφημερίδα της πλησιέστερης περιοχής όμορου Δήμου.
2. Τρόπος επιλογής μισθωτή και ανάθεσης εκμετάλλευσης του κυλικείου:
Η ανάθεση από τη Σχολική Επιτροπή της λειτουργίας και εκμετάλλευσης των κυλικείων των δημοσίων σχολείων Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης γίνεται μόνον κατόπιν διαγωνισμού σε συνάρτηση με:
α)Την τιμή της προσφοράς.
β) την προϋπηρεσία σε μίσθωση σχολικού κυλικείου.
γ) την πολυτεκνική ιδιότητα του ιδίου ή και προερχόμενου από πολυτεκνική οικογένεια
δ) την μονογονεϊκή ιδιότητα
ε) την πιστοποίηση του ΕΦΕΤ.
Η μοριοδότηση στις περιπτώσεις α,β,γ,δ,ε γίνεται ως εξής: Ι. Κάθε προσφορά πολλαπλασιάζεται
επί δύο (2).
ΙΙ. Για κάθε χρόνο προϋπηρεσίας σε εκμίσθωση σχολικού κυλικείου υπολογίζεται ένα (1) μόριο.
Το σύνολο των μορίων λόγω προϋπηρεσίας δεν μπορεί να υπερβαίνει τα οκτώ (8).
ΙΙΙ.Για την πολυτεκνική ιδιότητα υπολογίζονται μόρια ως ακολούθως:
– Πολύτεκνος υποψήφιος εκμεταλλευτής κυλικείου πέντε (05) μόρια
– Υποψήφιος εκμεταλλευτής κυλικείου προερχόμενος από πολυτεκνική οικογένεια τρία (03) μόρια ΙV. Μονογονεϊκή ιδιότητα: τέσσερα (04) μόρια
V. Πιστοποιημένος από τον ΕΦΕΤ υποψήφιος εκμεταλλευτής κυλικείου: επιπλέον ένα (01) μόριο
VI. Πιστοποιημένος είτε μέσω ΕΟΠΠΕΠ είτε μέσω εναλλακτικών σχημάτων (ΕΣΥΔ): δύο (02) μόρια.
Στην περίπτωση που οι πρώτοι στον αριθμό μορίων είναι δύο ή περισσότεροι, η Επιτροπή
τους ζητάει να προσκομίσουν την επόμενη εργάσιμη ημέρα νέα έγγραφη προσφορά.
Η διαδικασία αυτή μπορεί να επαναλαμβάνεται κάθε επόμενη εργάσιμη ημέρα, μέχρι να υπάρξει ένας με τον υψηλότερο αριθμό μορίων.
3.Δικαίωμα συμμετοχής στο διαγωνισμό έχουν:
α) Φυσικά πρόσωπα καθώς και δημοτικά νομικά πρόσωπα.
β) Πολίτες των κρατών – μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, γνώστες της Ελληνικής γλώσσας. (Το επίπεδο γλωσσομάθειά τους για την καλή εκτέλεση των καθηκόντων τους διαπιστώνεται από την Επιτροπή διενέργειας του διαγωνισμού).Δεν γίνονται δεκτοί στο διαγωνισμό
α) Όσοι απασχολούνται στο δημόσιο ή σε Ν.Π.Δ.Δ. με οποιαδήποτε εργασιακή σχέση.
β) Συνταξιούχοι.
γ) Όσοι έχουν κώλυμα διορισμού στο Δημόσιο σύμφωνα με τα άρθρα 4, (παρ. 1,2,3 και 4), 5,7,8 και 9 του ν.3528/2007 Φ.Ε.Κ.26 τ..Α΄/9.2.07.
δ) Όσοι είναι ανάδοχοι εκμετάλλευσης άλλου κυλικείου Δημόσιου ή Ιδιωτικού Σχολείου.
4. Τα δικαιολογητικά συμμετοχής του κάθε ενδιαφερόμενου στο διαγωνισμό είναι:
α) Έγγραφη αίτηση με πλήρη στοιχεία για τη συμμετοχή του στο διαγωνισμό
β) Η έγγραφη οικονομική προσφορά θα παραδίδεται μαζί με τα δικαιολογητικά των υποψηφίων σε σφραγιστό φάκελο. Θα εμπεριέχει το προσφερόμενο ποσό σε ευρώ για κάθε μαθητή, η οποία θα τοποθετείται σε ξεχωριστό από τα άλλα δικαιολογητικά κλειστό αδιαφανή φάκελο με το ονοματεπώνυμο του υποψήφιου γραμμένο επάνω σ’ αυτόν. Η προσφορά πρέπει να είναι καθαρογραμμένη χωρίς ξέσμα τα, σβησίματα, προσθήκες, διορθώσεις. Τυχόν διόρθωση μονογράφεται από τον ενδιαφερόμενο. Η Επιτροπή Διενέργειας του Διαγωνισμού κατά τον έλεγχο, αφού καθαρογράψει τη διόρθωση, τη μονογράφει και τη σφραγίζει. Η προσφορά απορρίπτεται, όταν υπάρχουν σε αυτή διορθώσεις, οι οποίες την καθιστούν ασαφή κατά την κρίση της Επιτροπής διενέργειας του διαγωνισμού.
Το ελάχιστο ποσό προσφοράς από τους ενδιαφερόμενους ορίζεται στα 4,00 Ευρώ ανά μαθητή ετησίως (189 εργάσιμες ημέρες) και θα αποτελεί ποσό εκκίνησης κατά τη διαδικασία του σχετικού διαγωνισμού.
Σε σχολεία Α/θμιας και Δ/θμιας Εκπαίδευσης, με αριθμό μαθητών μικρότερο των 250, η Σχολική Επιτροπή έχει τη δυνατότητα το ελάχιστο ποσό προσφοράς να το μειώνει μέχρι και 50% για σχολεία Β/θμιας και μέχρι 60% για σχολεία Α/θμιας Εκπαίδευσης.
Τα ανωτέρω ποσά μπορούν να αναπροσαρμόζονται με απόφαση των Υπουργών ΥΠΕΠΘ και Εσωτερικών.
Ο προσφέρων θεωρείται ότι αποδέχεται πλήρως και ανεπιφύλακτα όλους τους όρους της διακήρυξης και τις διατάξεις του ΦΕΚ 1003/30-5-2008, τ.Β΄ και του ΦΕΚ 2646/25.08.2016 τχ.Β
γ) Πιστοποιητικό προϋπηρεσίας σε εκμίσθωση σχολικού κυλικείου από την αντίστοιχη Σχολική Επιτροπή
δ) Πιστοποιητικό πολυτεκνίας από τον αρμόδιο φορέα
ε) Πιστοποιητικό φορολογικής ενημερότητας
στ) Πιστοποιητικό Εισαγγελίας ότι δεν είναι φυγόποινος ή φυγόδικος
ζ) Πιστοποιητικό Ποινικού Μητρώου
η) Πιστοποιητικό δημόσιας αρχής από το οποίο να προκύπτει η ιδιότητα γονέα μονογονεϊκής οικογένειας
θ) Πιστοποιητικό του ΕΦΕΤ
ι) Για τη συμμετοχή στο διαγωνισμό καταβάλλεται ποσό εγγύησης 300,00 Ευρώ ή αντίστοιχη εγγυητική επιστολή.
Η εγγύηση αυτή επιστρέφεται στους ενδιαφερόμενους υποψήφιους μετά την κατακύρωση του διαγωνισμού εκτός του υποψηφίου, στον οποίο κατακυρώθηκε η παραχώρηση του κυλικείου, ο οποίος πρέπει να καταβάλει συμπληρωματικά αντίστοιχο ποσό ή εγγυητική επιστολή που να καλύπτει συνολικά το 20% του ετήσιου μισθώματος, ως εγγύηση καλής εκτέλεσης της σύμβασης . Το ποσό αυτό ή η εγγυητική επιστολή παρακρατείται καθόλη τη διάρκεια της σύμβασης και επιστρέφεται μετά τη λήξη της άτοκα, πλην της περιπτώσεως καταγγελίας ή προώρου λήξης της σύμβασης, οπότε καταπίπτει υπέρ της Σχολικής Επιτροπής.
ια) Υπεύθυνη δήλωση του Ν. 1599/86 στην οποία δηλώνεται ότι δεν θα είναι ανάδοχοι εκμετάλλευσης άλλου κυλικείου δημόσιου ή ιδιωτικού σχολείου μετά την υπογραφή της σύμβασης.
ιβ) Πιστοποιητικό περί εξόφλησης μισθωμάτων από εκμίσθωση σχολικού κυλικείου της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης του Δήμου Θεσσαλονίκης
ιγ) Ότι άλλο δικαιολογητικό ήθελε κριθεί κατά περίπτωση αναγκαίο, χωρίς να μεταβάλλονται οι βασικοί όροι του διαγωνισμού. Για τη συμμετοχή των δημοτικών νομικών προσώπων απαιτούνται όλα τα ανωτέρω δικαιολογητικά εκτός του πιστοποιητικού Εισαγγελίας της υπεύθυνης δήλωσης του Ν.1599/86 και του αποσπάσματος ποινικού μητρώου. Απαιτείται όμως, επιπλέον αποδεικτικό έγγραφο του εξουσιοδοτουμένου να συμμετάσχει στο διαγωνισμό ατόμου.Τα δημοτικά πρόσωπα που συμμετέχουν, πρέπει να έχουν τη δυνατότητα λειτουργίας σχολικών κυλικείων εκ του καταστατικού τους .
5.Υποβολή ενστάσεων
α) Ένσταση κατά της νομιμότητας της διενέργειας του διαγωνισμού ή της συμμετοχής κάποιου σε αυτόν κατά τη διάρκεια του διαγωνισμού, υποβάλλεται μέχρι και την επόμενη εργάσιμη ημέρα από την ημερομηνία διενέργειάς του.
Η Επιτροπή υποβάλλει την ένσταση με αιτιολογημένη γνωμοδότησή της στη Σχολική Επιτροπή που είναι αρμόδια για την κατακύρωση του διαγωνισμού, προκειμένου να αποφανθεί τελικά για την αποδοχή ή την απόρριψή της.
β) Ενστάσεις που υποβάλλονται για οποιουσδήποτε άλλους από τους προαναφερόμενους λόγους δε γίνονται δεκτές.
γ)Της ένστασης κατά της συμμετοχής κάποιου στο διαγωνισμό, λαμβάνει γνώση υποχρεωτικά με τη φροντίδα της Επιτροπής αυτός, κατά του οποίου στρέφεται.
6. Διάρκεια μίσθωσης
Η σύμβαση υπογράφεται από την Πρόεδρο της Σχολικής Επιτροπής και από τον υποψήφιο που έχει συγκεντρώσει τα περισσότερα μόρια.
Οι συμβάσεις ισχύουν για εννέα χρόνια, αρχίζουν την 1η Ιουλίου και λήγουν την 30η Ιουνίου του ενάτου έτους, χωρίς καμία περαιτέρω παράταση.
Ο εκμεταλλευτής του κυλικείου έχει την υποχρέωση να αναλάβει υπηρεσία εντός 30 ημερών από την έναρξη του διδακτικού έτους. Σε διαφορετική περίπτωση λύεται η συνεργασία και η Σχολική Επιτροπή καταγγέλλει τη σύμβαση.
Στην περίπτωση πρόωρης λύσης της σύμβασης διενεργείται νέος διαγωνισμός και η νέα σύμβαση θα ισχύει μέχρι την 30η Ιουνίου μετά τη συμπλήρωση των εννέα (09) ετών. Το μίσθωμα στον πρώτο χρόνο της σύμβασης αυτής θα είναι μειωμένο κατά το ποσό που αντιστοιχεί αναλογικά στο σύνολο των ημερών (εργάσιμων) του χρονικού διαστήματος που μεσολάβησε από 1ης Ιουλίου, μέχρι την υπογραφή της νέας σύμβασης.
7. Καταβολή μισθώματος
Οι εκμεταλλευτές των σχολικών κυλικείων καταβάλλουν στις αρμόδιες Σχολικές Επιτροπές κατ’ έτος το ποσό που συμφωνήθηκε σε 3 δόσεις, την πρώτη στις 10 Δεκεμβρίου, τη δεύτερη στις 10 Μαρτίου και την τρίτη στις 15 Ιουνίου.
Το ύψος των δόσεων θα διαμορφώνεται σύμφωνα με τον τύπο: U=1/189.α.β.γ όπου:υ =είναι το ύψος των δόσεων,189 =οι εργάσιμες ημέρες του έτους, α = η προσφορά , β = ο αριθμός των φοιτώντων μαθητών στις ημερομηνίες που καταβάλλονται οι δόσεις, γ = οι εργάσιμες ημέρες λειτουργίας του σχολείου με αντίστοιχη φοίτηση μαθητών για την περίοδο που καλύπτει η δόση. Ο αριθμός των φοιτώντων μαθητών (β) και οι εργάσιμες ημέρες για την περίοδο που καλύπτει η δόση (γ) βεβαιώνονται κάθε φορά από το Διευθυντή του σχολείου. Στον αριθμό αυτό προστίθεται και ο αριθμός των σπουδαστών άλλων σχολικών μονάδων (IEK – EK) στην περίπτωση που συστεγάζονται σε σχολεία της Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης και εξυπηρετούνται από το κυλικείο. Στην περίπτωση που στο σχολικό συγκρότημα συστεγάζεται νηπιαγωγείο, ο αριθμός των φοιτούντων νηπίων δεν συνυπολογίζεται στον καθορισμό του μισθώματος.
Tα μισθώματα των σχολικών κυλικείων αποτελούν έσοδο της αρμόδιας Σχολικής Επιτροπής και εισπράττονται και διατίθενται κατά τις ισχύουσες οικείες διατάξεις.
8. Ο εκμεταλλευτής του κυλικείου θα πρέπει να γνωρίζει ότι;
α) Απαγορεύεται η υπεκμίσθωση ή η καθ΄ οιονδήποτε τρόπο ολική ή μερική παραχώρησή του σε άλλο άτομο.
β) Η παρουσία του εκμισθωτή στο κυλικείο τις ώρες λειτουργίας είναι απαραίτητη. Δύναται όμως να επικουρείται από πρόσωπο, το οποίο θα πληροί τις σχετικές προϋποθέσεις εργασίας. Το πρόσωπο το οποίο θα συνεπικουρεί πρέπει απαραιτήτως να πληροί τις προϋποθέσεις σύμφωνα με τα άρθρα 4 (παρ.1,2,3,4,7,8 και 9) του Ν. 3528/2007 (ΦΕΚ 26Α/9-2-2007), “Κύρωση του Κώδικα κατάστασης Δημοσίων Πολιτικών Διοικητικών Υπαλλήλων και Υπαλλήλων ΝΠΔΔ”
γ) Είναι υποχρεωτική η χρησιμοποίηση Φορολογικής Ταμειακής Μηχανής (Σχετική η αριθμ. Δ4/693/14.11.91 εγκύκλιος).
δ) Είναι υποχρεωτική η ασφάλιση στο Ο.Α.Ε..Ε. (Σχετική η αριθμ. Δ4/467/8.8.91 εγκύκλιος) και η σχετική προσκόμιση του πιστοποιητικού ασφαλιστικής ενημερότητας κάθε χρόνο καθώς επίσης και το πιστοποιητικό φορολογικής ενημερότητας.
ε) Για τη λειτουργία του κυλικείου απαιτείται η έκδοση σχετικής αδείας. (Σχετικά τα ΦΕΚ 2496/τ.Β΄/4-11-2011 & ΦΕΚ 3106/τ. Β΄/ 09-12-2013). Η άδεια λειτουργίας των κυλικείων θα πρέπει να βρίσκεται αναρτημένη σε εμφανές σημείο του κυλικείου.
ζ) Θα πρέπει να τηρεί αυστηρά τις ισχύουσες Υγειονομικές Διατάξεις σύμφωνα με την αριθμ. ΔΥ1γ./Γ.Π./οικ.93828 (ΦΕΚ 1183/31-08-2006, τ. Β΄) Απόφαση του αρμόδιου Υπουργού Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, όπως αυτή διαμορφώνεται κάθε φορά, με την οποία καθορίζονται τα προσφερόμενα είδη από τα σχολικά κυλικεία και την ΔΥ1γ./Γ.Π./οικ.81025/27.08.2013 (ΦΕΚ 2135Β/29.08.2013)”Κανόνες υγιεινής σχολικών κυλικείων, καντινών (σταθερών), χώρων εστίασης εντός των σχολείων και καθορισμός των προϊόντων που διατίθενται από αυτά εντός δημοσίων και ιδιωτικών σχολείων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης”.ΑΓΟΡΑΝΟΜΙΚΉ ΔΙΆΤΑΞΗ ΑΡ.3/2012 καθορισμός ανώτατων τιμών
η) Ο εκμεταλλευτής του κυλικείου πρέπει να τηρεί αυστηρά την ισχύουσα νομοθεσία και να συμμορφώνεται πλήρως προς τις υποδείξεις της επιτροπής ελέγχου του κυλικείου.
θ) Σε περίπτωση μεταστέγασης μέρους του σχολικού συγκροτήματος με μείωση των μαθητών άνω του 20% , δύναται ο μισθωτής του κυλικείου να ζητήσει από τη Σχολική Επιτροπή τη λύση της σύμβασης με δίμηνη τουλάχιστον προειδοποίηση, οπότε δεν καταπίπτει η εγγύηση υπέρ της Σχολικής Επιτροπής.
1.ι) Η μίσθωση των σχολικών κυλικείων κατά οποιονδήποτε τρόπο δεν υπάγεται στις διατάξεις για τις εμπορικές μισθώσεις.
ια) Σύμφωνα με το έγγραφο 23307/6.6.2014, εγκύκλιος 35 του ΥΠΕΣ γίνεται δεκτό ότι οι διατάξεις της παρ.4 του άρθρου 9 του Ν. 4071/2012 που αφορούν στη μείωση των μισθωμάτων των ακινήτων ιδιοκτησίας των δήμων, εφαρμόζονται και για τη μίσθωση των σχολικών κυλικείων. Κατόπιν των ανωτέρω η εν λόγω ρύθμιση εφαρμόζεται αποκλειστικά και μόνο για όσες συμβάσεις μίσθωσης είχαν συναφθεί μέχρι την 1-6-2010
ιβ) Οι σχολικές επιτροπές υποχρεούνται σε υποβολή Δήλωσης Πληροφοριακών Στοιχείων Μίσθωσης ακίνητης περιουσίας, με βάση τις διατάξεις της ΠΟΛ.1013/7.01.2014 Απόφασης του Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων, για την εκμίσθωση των σχολικών κυλικείων, καθόσον δεν υφίσταται σχετική απαλλακτική διάταξη από την υποχρέωση αυτή. (ΠΟΛ 1230/14.10.2015) -Με την οριστικοποίηση της υποβολής, τα πρόσωπα που συμβάλλονται στη μίσθωση, θα ενημερώνονται με μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, αφού εισέλθουν με τη χρήση των προσωπικών τους κωδικών πρόσβασης, στο TAXISnet. «Ο κάθε μισθωτής θα ανατρέχει στην υποβληθείσα δήλωση και θα προβαίνει στην ηλεκτρονική αποδοχή ή μη της δήλωσης.(άρθρο 6 ΠΟΛ 1013/07.01.2014 (ΦΕΚ 32/14.01.2014 τεύχος Β’) -Στις περιπτώσεις που, στις σημειώσεις της αρχικής υποβολής Δήλωσης Πληροφορικών Στοιχείων Μίσθωσης ακίνητης περιουσίας συμπληρώνεται η παράταση διάρκειας ισχύος της μίσθωσης, δεν απαιτείται η υποβολή αυτής εκ νέου. (ΠΟΛ 1230/14.10.2015)
ιγ) ΗΜ.ΔΕΔ/Φ/486/50991/17-05-1985 έγγραφο Δ.Ε.Η.
1. Σύμφωνα με τους κανονισμούς της ΔΕΗ, δεν επιτρέπεται στους καταναλωτές της να τοποθετούν ενδιάμεσο μετρητή κατανάλωσης στο ακίνητο τους και να μεταπωλούν ηλεκτρικό ρεύμα σε τρίτους.
2. Η Επιχείρηση, ειδικά για τα μισθωμένα κυλικεία των σχολείων, δέχεται κατ΄ εξαίρεση να τοποθετηθούν με έξοδα των σχολικών ταμείων ενδιάμεσοι μετρητές για την καταγραφή των καταναλώσεων που θα πραγματοποιούν τα κυλικεία.
3. Προκειμένου όμως να μην θιγούν τα προνόμια της ΔΕΗ για την αποκλειστικότητα της διανομής του ηλεκτρικού ρεύματος, πρέπει να έχετε υπόψη σας ότι, τα σχολεία δεν πρέπει να χρεώνουν το ρεύμα που θα καταναλώσουν τα κυλικεία με οποιαδήποτε τιμή, αλλά με βάση τη μέση τιμή ανά κιλοβατώρα(ΩΧΒ), όπως αυτή θα διαμορφώνεται κάθε φορά απ’ τους λογαριασμούς ρεύματος που θα εκδίδει η ΔΕΗ για τη συνολική κατανάλωση κάθε σχολείου. δίνουμε το εξής παράδειγμα: εάν σε ένα σχολείο σταλεί ο λογαριασμός της ΔΕΗ και προκύπτει ότι το σχολείο αυτό κατανάλωσε για την περίοδο που αναφέρεται στο λογαριασμό αυτό 1000 κιλοβατώρες(ΩΧΒ) και το ποσό για τις κιλοβατώρες αυτές είναι 10000 €, η μέση τιμή ανά κιλοβατώρα βρίσκεται διαιρώντας τη συνολική τιμή με τις καταναλωθείσες στο διάστημα αυτό κιλοβατώρες
δηλ. μέση τιμή :
10000:1000=10 €. ανά κιλοβατώρα. Εάν ο ενδιάμεσος μετρητής του σχολικού κυλικείου γράφει 50 κιλοβατώρες ο μισθωτής θα πληρώσει 50χ10=500 €.
9.Η Σχολική Επιτροπή, αρμόδιο όργανο για την κατακύρωση του διαγωνισμού, έχει το δικαίωμα:
α) Να μην κατακυρώσει το διαγωνισμό, εφόσον κρίνει τις προσφορές απαράδεκτες ή για οποιοδήποτε
λόγο κρίνει το αποτέλεσμα του διαγωνισμού ως ασύμφορο.
β) Να καταγγείλει τη σύμβαση για σπουδαίο λόγο που θα παρατηρηθεί ή θα διαπιστωθεί από την ειδική επιτροπή ελέγχου και καλής λειτουργίας του κυλικείου.
γ)Να συγκροτήσει Επιτροπή Ελέγχου και καλής λειτουργίας του σχολικού κυλικείου, η οποία αποτελείται από:
-Το Διευθυντή του σχολείου ή το νόμιμο αναπληρωτή του.
-Ένα μέλος του Συλλόγου Γονέων – Κηδεμόνων με τον αναπληρωτή του.
-Ένα μέλος της Σχολικής Επιτροπής με τον αναπληρωτή του.
-Έναν Εκπαιδευτικό του σχολείου με τον αναπληρωτή του.
Πρόεδρος της παραπάνω Επιτροπής είναι ο Διευθυντής του σχολείου ή ο αναπληρωτής του, ο οποίος καλεί τα μέλη σε συνεδρίαση για τη συζήτηση διαφόρων προβλημάτων λειτουργίας του κυλικείου.
Για τις συνεδριάσεις τηρούνται σχετικά πρακτικά σε ειδικό βιβλίο πράξεων. Έργο της ανωτέρω Επιτροπής είναι ο έλεγχος της ομαλής λειτουργίας του κυλικείου, η διάθεση από αυτό των προβλεπομένων και οριζομένων ειδών από τις ισχύουσες, διατάξεις όπως αυτές κάθε φορά ισχύουν, καθώς και η τήρηση των κανόνων υγιεινής.
Κάθε παράβαση των όρων της παρούσας θα πιστοποιείται από τα μέλη της Επιτροπής Ελέγχου λειτουργίας του κυλικείου, η οποία μπορεί να εισηγείται στη Σχολική Επιτροπή την καταγγελία της σύμβασης, που έχει υπογραφεί, για ουσιώδη λόγο, που οφείλεται στον υπεύθυνο ανάδοχο του κυλικείου. Η Σχολική Επιτροπή θα κρίνει εάν συντρέχει ή όχι λόγος καταγγελίας της σύμβασης και αποφασίζει αναλόγως, αφού προηγουμένως κληθεί να εκφράσει τις απόψεις του, ο εκμεταλλευτής του κυλικείου.
δ) Η Σχολική Επιτροπή κατά το χρόνο της προκήρυξης υποχρεούται να έχει εξασφαλίσει τις προϋποθέσεις καταλληλότητας του χώρου του κυλικείου, προκειμένου να εκδοθεί η απαραίτητη άδεια λειτουργίας από το Δήμο σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις.
10. Άλλοι Όροι
α) Τα έξοδα δημοσίευσης της περιληπτικής διακήρυξης βαρύνουν τον ανάδοχο (γνωμοδότηση Δ΄ Τμήματος του Ν.Σ.Κ. 204/2010 – Ν.3801/2009 άρθρο 46, ΦΕΚ 163 Α’).
β) Όλοι οι παραπάνω όροι, που υποχρεωτικά θα περιλαμβάνονται στις σχετικές συμβάσεις, θεωρούνται και είναι ουσιώδεις, η δε παράβαση και ενός μόνο εξ αυτών, θα έχει σαν συνέπεια την καταγγελία της σύμβασης.
γ) Κάθε παράβαση των όρων της παρούσας θα πιστοποιείται από την Επιτροπή Ελέγχου λειτουργίας του κυλικείου, η οποία μπορεί να εισηγείται στη Σχολική Επιτροπή του σχολείου την καταγγελία της
σύμβασης, που έχει υπογραφεί, για ουσιώδη λόγο, που οφείλεται στον υπεύθυνο ανάδοχο του κυλικείου. Η Σχολική Επιτροπή κρίνει εάν συντρέχει ή όχι λόγος καταγγελίας της σύμβασης και αποφασίζει αναλόγως, αφού προηγουμένως κληθεί να εκφράσει τις απόψεις του ο εκμεταλλευτής του κυλικείου.
H Απόφαση αυτή έλαβε αύξοντα αριθμό 391/2022
Ο Πρόεδρος
της Σχολικής Επιτροπής
Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ν.Π.Δ.Δ. Δήμου Θεσσαλονίκης
Δρ Θεόδουλος Λ. Ταπανίδης
Για να κατεβάσετε την Προκήρυξη, πατήστε εδώ