4.4 C
Thessaloniki
ΔημοσιεύσειςΘέλω να ενημερωθώΔελτία τύπουΚ. Ζέρβας: Η βιώσιμη αστική κινητικότητα στο επίκεντρο της πολιτικής του Δήμου...

Κ. Ζέρβας: Η βιώσιμη αστική κινητικότητα στο επίκεντρο της πολιτικής του Δήμου Θεσσαλονίκης

Τον σχεδιασμό του Δήμου Θεσσαλονίκης στον τομέα της βιώσιμης αστικής κινητικότητας παρουσίασε ο Δήμαρχος Κωνσταντίνος Ζέρβας, μιλώντας σήμερα (23/11) το πρωί στο εργαστήριο μετάδοσης γνώσης που οργανώθηκε για την πρόοδο δύο ευρωπαϊκών έργων -του Momentum και του 2050 CliMobCity (Climate-friendly Mobility in Cities)- στα οποία συμμετέχει ο Δήμος.

Ο κ. Ζέρβας έκανε ιδιαίτερη αναφορά στο Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) που έχει εκπονήσει ο Δήμος Θεσσαλονίκης σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών (Ι.ΜΕΤ.), υπογραμμίζοντας ότι αποτελεί τον άξονα επάνω στον οποίο σχεδιάζεται ήδη η κινητικότητα στην πόλη, με στόχο την αναβάθμιση της ποιότητας ζωής των πολιτών.

Εξάλλου, ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης μίλησε για τα δυναμικά βήματα αναφορικά με την προώθηση της ηλεκτροκίνησης. Όπως σημείωσε, ο Δήμος Θεσσαλονίκης είναι ο πρώτος δήμος σε όλη τη χώρα που ολοκλήρωσε το Σχέδιο Φόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων (ΣΦΗΟ), ενώ ήδη επεξεργάζεται τις διαδικασίες για τη σταδιακή υλοποίηση του σχεδιασμού με τη δημιουργία των πρώτων από τις περίπου 325 θέσεις που έχουν προβλεφθεί, ώστε ο Δήμος να αναδειχθεί πρωτοπόρος και σε αυτό το σκέλος.

Στον χαιρετισμό του, ο κ. Ζέρβας αναφέρθηκε στις πρωτοβουλίες που αναλαμβάνει ο Δήμος Θεσσαλονίκης για την ενίσχυση της χρήσης του ποδηλάτου  και την προώθηση της μικροκινητικότητας, τονίζοντας ότι στόχος του Δήμου  μέσα και από τη συνεργασία του με τους επιστημονικούς εταίρους είναι η Θεσσαλονίκη να αναδειχθεί σε μια βιώσιμη πόλη.

Ανακατασκευή ποδηλατόδρομων

Σύμφωνα με τον τεχνικό σύμβουλο του Δημάρχου Θεσσαλονίκης Δημήτρη Μήτρου, μέσα στις επόμενες μέρες ξεκινά η κατασκευή ενός σημαντικού έργου που χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ για την πλήρη ανακατασκευή  υφιστάμενων ποδηλατόδρομων που είχαν διαμορφωθεί κατά το παρελθόν με παλιές προδιαγραφές. Πρόκειται για τους ποδηλατόδρομους στις οδούς Κουντουριώτου, Πολυτεχνείου, Σαλαμίνος και Αναγεννήσεως, οι οποίοι, όπως εξήγησε ο κ. Μήτρου, “θα αναβαθμιστούν σε σύγχρονους ποδηλατόδρομος, που θα διαχωρίζονται από τη μηχανοκίνητη κυκλοφορία με νησίδα ασφαλείας”.

Ακόμη, από πλευράς Δήμου Θεσσαλονίκης βρίσκεται σε διαβούλευση μελέτη για τη διαμόρφωση θέσεων στάθμευσης για ποδήλατα, ενώ σχεδιάζεται η διαμόρφωση χώρων στάθμευσης και για τα ηλεκτρικά πατίνια.

“Προσπαθούμε να προετοιμάσουμε τη Θεσσαλονίκη και όλες τις πόλεις για μια σειρά από αβεβαιότητες που βρίσκονται μπροστά τους”, σχολίασε από την πλευρά της η Διευθύντρια Ερευνών του Ινστιτούτου Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών (Ι.ΜΕΤ.) Γεωργία Αϋφαντοπούλου, μιλώντας για τις νέες προκλήσεις που διαμορφώνουν μεταξύ άλλων η κλιματική κρίση αλλά και η πανδημία του κορωνοϊού.

Δύο ευρωπαϊκά έργα

Τα δύο ευρωπαϊκά έργα, Momentum και 2050 CliMobCity, στα οποία είναι εταίρος ο Δήμος Θεσσαλονίκης, έχουν ως στόχο την προώθηση της βιώσιμης κινητικότητας στις πόλεις σε ένα ευρύτερο πλαίσιο βελτίωσης της ποιότητας ζωής των ανθρώπων.

Ειδικότερα, το έργο Momentum πραγματεύεται τις αναδυόμενες λύσεις κινητικότητας, όπως τη μικροκινητικότητα (ποδήλατα, πατίνια), τα κοινόχρηστα οχήματα και τα ευέλικτα δρομολόγια λεωφορείων που έχουν εμφανιστεί στο προσκήνιο των ευρωπαϊκών πόλεων τα τελευταία χρόνια, αποτελώντας εναλλακτικές μορφές βιώσιμης κινητικότητας και λειτουργώντας συνεργατικά με τις παραδοσιακές μορφές βιώσιμης κινητικότητας, όπως τα μέσα μαζικής μεταφοράς. Το έργο αυτό εφοδιάζει τις πόλεις με ένα εργαλείο τριών επιπέδων, με το οποίο οι αρμόδιοι φορείς  μπορούν να σχεδιάσουν τα εν λόγω μεταφορικά συστήματα με βάση τα κριτήρια που εξυπηρετούν τις πόλεις τους.

Όσον αφορά το έργο 2050 CliMobCity αντικείμενό του είναι να εξετάσει πώς μπορεί να αλλάξει το σύστημα αστικών μεταφορών στις πόλεις, ώστε να γίνει φιλικό προς το περιβάλλον και βιώσιμο. Στόχοι του έργου είναι ο ορισμός κάποιων πακέτων μέτρων που κάθε πόλη-εταίρος διαλέγει για την προώθηση της βιώσιμης κινητικότητας καθώς και η αξιολόγηση της εφικτότητάς τους με χρήση λογισμικού προσομοίωσης της κυκλοφορίας (κυκλοφοριακό μοντέλο), ώστε κάθε πόλη να ανταποκριθεί μακροπρόθεσμα (ως το 2050) στη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (CO2) που αυτή επιδιώκει.

                                         

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ