Με την απόφαση του ΣτΕ, που δημοσιεύτηκε σήμερα, σχετικά με τη διαχείριση των αρχαιοτήτων και τον τρόπο κατασκευής του σταθμού Βενιζέλου του μετρό της Θεσσαλονίκης και η οποία προβλέπει συγκεκριμένα την απόσπαση, την εκσκαφή και την επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων τελειώνει οριστικά και αμετάκλητα η εποχή των προσφυγών και των δικαστηρίων και ανοίγει ο δρόμος των εργασιών.
Κλείνει, έτσι, ένα κεφάλαιο που άνοιξε το 2013 και οδήγησε στην αδικαιολόγητη καθυστέρηση ολοκλήρωσης αυτού του τόσο σημαντικού συγκοινωνιακού έργου για την πόλη μας. Ανοίγει ο δρόμος για την εκκίνηση όλων των απαραίτητων εργασιών, την ολοκλήρωση αυτού του κομβικού σταθμού αλλά και του έργου συνολικά. Η απόφαση αυτή, λοιπόν, πρέπει να γίνει σεβαστή από όλους.
Έχω πολλές φορές επισημάνει ότι το μετρό Θεσσαλονίκης είναι ένα έργο που θα αλλάξει τον συγκοινωνιακό χάρτη της πόλης, θα βελτιώσει τις μετακινήσεις και το βιοτικό επίπεδο, θα ευνοήσει τον εμπορικό κόσμο, θα διευκολύνει εργαζόμενους και σπουδαστές, θα αναβαθμίσει την τουριστική υποδομή και θα αναζωογονήσει ολόκληρες γειτονιές. Αποτελεί το μεγαλύτερο αναπτυξιακό έργο για την πόλη μας!
Από εδώ και στο εξής η ευθύνη για την ταχεία πρόοδο των εργασιών βαραίνει την ανάδοχο εταιρεία και την Αττικό Μετρό. Δεν χωρούν άλλες αναβολές και καθυστερήσεις, τα ισχύοντα χρονοδιαγράμματα πρέπει να τηρηθούν και το 2023 το μετρό πρέπει να λειτουργεί.
Εμείς ως Δημοτική Αρχή του Δήμου Θεσσαλονίκης θα ελέγχουμε την πορεία των έργων, θα ελέγχουμε και θα ενημερώνουμε την πόλη, θα εποπτεύουμε τη διαδικασία αρχικά της απόσπασης, της φύλαξης και της επανατοποθέτησης σε ποσοστό 92% των αρχαιοτήτων, αλλά και την πορεία των εργασιών. Η βυζαντινή κληρονομιά της Θεσσαλονίκης είναι μοναδική, η ανάδειξή της είναι μέλημά μας και προτεραιότητα όλων. Η αξιοπιστία της τεχνικής μεθόδου πλαισιώνεται από τη βούληση της πόλης να προστατεύσει και να αναδείξει τις αρχαιότητες παράλληλα με την ασφαλή, έγκαιρη και συμφερότερη ολοκλήρωση των εργασιών και της λειτουργίας του μετρό.
Η πόλη δεν αντέχει άλλες καθυστερήσεις. Οι ενστάσεις, οι προσφυγές, οι διαμαρτυρίες, οι συλλογές υπογραφών, οι κάθε είδους αντιδράσεις και αβελτηρίες έχουν στοιχίσει -πολλές φορές- ακριβά στην πόλη. Δεν υπάρχει μεγαλύτερο έγκλημα για την πόλη από την καταδίκη της στη στασιμότητα, από τη μόνιμη άρνηση στην εξέλιξή της.
Είμαι σίγουρος ότι είμαστε κοντά στη στιγμή που κάτοικοι, επισκέπτες και επενδυτές της Θεσσαλονίκης θα μπορούν να χρησιμοποιήσουν ένα υπερσύχρονο μετρό και ταυτόχρονα θα απολαμβάνουν αυτόν τον μοναδικό αρχαιολογικό θησαυρό που κρύβεται στα εδάφη της. Με τον τρόπο αυτό η πόλη σεβόμενη το σημαντικό παρελθόν της θα έχει υποδεχθεί το λαμπρό της μέλλον.