10.2 C
Thessaloniki
ΔημοσιεύσειςΘέλω να ενημερωθώΔελτία τύπουΑναστέλλεται η λειτουργία του προσωρινού ποδηλατόδρομου της Κ. Καραμανλή – Σε πλήρη...

Αναστέλλεται η λειτουργία του προσωρινού ποδηλατόδρομου της Κ. Καραμανλή – Σε πλήρη εξέλιξη τα έργα για την αναβάθμιση του δικτύου των ποδηλατόδρομων στη δυτική πλευρά της πόλης

Την αναστολή λειτουργίας του προσωρινού ποδηλατόδρομου της λεωφόρου Κωνσταντίνου Καραμανλή από τις 10 Φεβρουαρίου αποφάσισε η Επιτροπή Ποιότητας Ζωής του Δήμου Θεσσαλονίκης στη σημερινή (07/02) συνεδρίασή της.

Ο ποδηλατόδρομος αυτός είχε διαμορφωθεί τον Ιούλιο του 2020, στο πλαίσιο του νομοθετικού πλαισίου για τις πιλοτικές υποδομές λόγω πανδημίας και για επιτακτικούς λόγους αποφυγής συνωστισμού στα μέσα μαζικής μεταφοράς και στα πεζοδρόμια. Στο ίδιο πλαίσιο είχε εγκριθεί και η μεταφορά του ποδηλατόδρομου της λεωφόρου Νίκης από το πλακόστρωτο της παλιάς παραλίας στο οδόστρωμα.

Στη διάρκεια των τελευταίων 18 μηνών οι υποδομές αυτές αξιολογήθηκαν ως προς το επίπεδο χρήσης και λειτουργίας τους.

Σε ό,τι αφορά τον προσωρινό ποδηλατόδρομο της Κωνσταντίνου Καραμανλή καταδείχθηκαν μικρά επίπεδα χρήσης παρά τις προωθητικές ενέργειες στις οποίες είχε προχωρήσει ο Δήμος. Ειδικότερα, σύμφωνα με τις μετρήσεις που είχε στα χέρια του ο Δήμος Θεσσαλονίκης μέχρι τον Ιούλιο του 2020, στην Κωνσταντίνου Καραμανλή -χωρίς να υπάρχει έως τότε υποδομή αποκλειστικής χρήσης-  κινούνταν περίπου πέντε ποδήλατα ανά ώρα αιχμής. Οι μετρήσεις κυκλοφοριακού φόρτου ποδηλάτου που διεξήχθησαν στην  Κωνσταντίνου Καραμανλή τον Σεπτέμβριο του 2020 -μετά τη δημιουργία της προσωρινής υποδομής- έδειξαν σε ώρες αιχμής 50 ποδήλατα/ώρα, ενώ στις αντίστοιχες μετρήσεις που έγιναν έναν χρόνο μετά καταγράφηκε κίνηση 65 ποδηλάτων και πατινιών ανά ώρα κατά τις ίδιες ώρες αιχμής.

Αντιθέτως, στον ποδηλατόδρομο της Λεωφόρου Νίκης καταγράφηκε σημαντική αύξηση της κυκλοφορίας με παράλληλη διευκόλυνση στην κίνηση των πεζών, που πλέον έχουν στη διάθεσή τους υπερδιπλάσιο χώρο. Συγκεκριμένα, στο πλακόστρωτο της λεωφόρου Νίκης, όπου λειτουργούσε τότε ο ποδηλατόδροµος, είχαν μετρηθεί το 2017 περίπου 50 ποδήλατα ανά ώρα αιχμής. Μετά τη μεταφορά του ποδηλατόδρομου στο οδόστρωμα, στη λεωφόρο Νίκης οι μετρήσεις που έγιναν μόνον τον Σεπτέμβριο του 2020 έδειξαν στις ώρες αιχμής 400 ποδήλατα και πατίνια/ώρα. 

Αναβάθμιση του υφιστάμενου δικτύου

Στο μεταξύ, σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται τα έργα για την αναβάθμιση του υφιστάμενου δικτύου των ποδηλατόδρομων στη δυτική πλευρά της πόλης. Τα έργα αφορούν την κατασκευή ποδηλατόδρομου διπλής κατεύθυνσης πλήρως διαχωρισμένου από τη μηχανοκίνητη κυκλοφορία στις οδούς Κουντουριώτου, Σαλαμίνος, Πολυτεχνείου και Αναγεννήσεως. 

Το έργο, που είναι προϋπολογισμού 1,3 εκατ. ευρώ και χρηματοδοτείται πλήρως από το ΕΣΠΑ, περιλαμβάνει επίσης σε δεύτερη φάση την κατασκευή ποδηλατόδρομου 1,3 χλμ στην οδό Παπάφη από το ύψος της οδού Κλεάνθους έως την οδό Καυτανζόγλου.

ΣΗΜ. Οι φωτογραφίες είναι από τα έργα αναβάθμισης του ποδηλατόδρομου τα οποία είναι σε εξέλιξη στην οδό Κουντουριώτου

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ