Η Θεσσαλονίκη, ως μία από πέντε Ευρωπαϊκές πόλεις, μαζί με τις Αλμερία (Ισπανία), Μπιντκότζ (Πολωνία), Λειψία (Γερμανία), Πλύμουθ (Ηνωμένο Βασίλειο), συμμετέχει στο χρηματοδοτούμενο έργο “2050 Climate-friendly Mobility in Cities” (2050CliMobCity, https://www.interregeurope.eu/2050climobcity/), του οποίου στόχος είναι η μείωση του CO2 και άλλων αερίων του θερμοκηπίου (GHG) που εκπέμπονται από αυτοκίνητα, φορτηγά και άλλα οχήματα στην πόλη, μέσω της προώθησης της βιώσιμης αστικής κινητικότητας. Στο έργο συμμετέχουν επίσης το Potsdam Institute for Climate Impact Research (PIK) και το Delft University of Technology (TU Delft), ως ερευνητικά-εκπαιδευτικά ιδρύματα (σύμβουλοι εταίροι), με το τελευταίο να είναι επίσης ο επικεφαλής εταίρος του έργου.
Κάθε μία από τις πόλεις-εταίρους έχοντας ορίσει ένα ή περισσότερα πακέτα μέτρων για την προώθηση της βιώσιμης κινητικότητας, χρησιμοποιεί κυκλοφοριακά μοντέλα και άλλες μεθόδους για να προβλέψει τις επιπτώσεις των μέτρων στην κυκλοφορία. Ακολούθως, το Ινστιτούτο PIK θα αναλύσει τη μείωση του CO2, εξαιτίας των αλλαγών στην κυκλοφορία. Βάσει των αποτελεσμάτων, αξιολογούνται τα πακέτα μέτρων και κάθε πόλη τότε θα εκπονήσει ένα «Σχέδιο Δράσης».
Ο Δήμος Θεσσαλονίκης έχει προτείνει δύο πακέτα μέτρων, ένα με επίκεντρο τη στροφή σε φιλικές προς το περιβάλλον μετακινήσεις και το άλλο με επίκεντρο την καινοτομία. Και τα δύο στοχεύουν το έτος 2030. Τα προτεινόμενα μέτρα είναι βασισμένα στο ΣΒΑΚ που βρίσκεται στο τελικό στάδιο ολοκλήρωσής του. Ο κλιματικός στόχος της πόλης, που αποτελεί και εθνικό στόχο, είναι η μείωση του CO2 κατά 42% το 2030.
Μπορείτε να διαβάσετε ολόκληρο το δελτίο τύπου στα ελληνικά εδώ και στα αγγλικά εδώ.