Υποβολή ένστασης για παράβαση του Κ.Ο.Κ


Υποβολή ένστασης για παράβαση του Κ.Ο.Κ – Ενημέρωση για το αποτέλεσμα της

Υποβολή Ενστάσεως Ηλεκτρονικά
Διαδικασία

Κατά το άρθρο 104 παρ. 2 του Κ.Ο.Κ. ο παραβάτης έχει δικαίωμα να εμφανιστεί εντός προθεσμίας τριών (3) ημερολογιακών ημερών, αρχομένης την επόμενη της παράβασης, προκειμένου να προβάλει τις αντιρρήσεις του. Η υποβολή των αντιρρήσεων γίνεται εγγράφως με τη συμπλήρωση του εντύπου ένστασης που χορηγεί η υπηρεσία. Ο παραβάτης λαμβάνει αριθμό πρωτοκόλλου και η υπηρεσία υποχρεούται να απαντήσει εγγράφως μέσα σε πενήντα (50) ημερολογιακές ημέρες. Προς διευκόλυνση του πολίτη, δίνεται μια πρώτη προφορική απάντηση αναφορικά με την έκβαση της ένστασης μέσα σε τρεις (3) ημέρες από την κατάθεσή της στο πρωτόκολλο (τηλ. 2313-317935) με ευθύνη του παραβάτη.

Αν δεν προβληθούν αντιρρήσεις ή αν οι προβληθείσες αντιρρήσεις απορριφθούν, επικυρώνεται το διοικητικό πρόστιμο από τον Διευθυντή της Δημοτικής Αστυνομίας. Οι εκθέσεις βεβαίωσης παράβασης (κλήσεις), διαβιβάζονται στη συνέχεια στο τμήμα Ελεγχόμενης Στάθμευσης της Δ/νσης Προσόδων του Δήμου Θεσ/νίκης, όπου και καταχωρούνται ηλεκτρονικά. Μετά την παρέλευση δύο (2) μηνών, τα πρόστιμα που δεν καταβλήθηκαν, βεβαιώνονται υποχρεωτικά εντός τριών (3) μηνών στην αρμόδια Οικονομική Υπηρεσία.

Για περιπτώσεις αμφισβήτησης παλαιοτέρων παραβάσεων που έχουν βεβαιωθεί ταμειακά, δεν ισχύει η συγκεκριμένη διαδικασία (υποβολής ένστασης) και ο οφειλέτης πρέπει να απευθυνθεί στο Τμήμα Τελών Ελεγχόμενης Στάθμευσης και ΟΧΙ στη Δημοτική Αστυνομία.

Αποδοχή Αντιρρήσεων

Σύμφωνα με τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και συγκεκριμένα βάσει του άρθρου 104 παρ.2 ορίζεται ότι: «η απόφαση με την οποία γίνονται δεκτές οι αντιρρήσεις απαιτείται να είναι πλήρως αιτιολογημένη με αναφορά σε συγκεκριμένα περιστατικά και στοιχεία». Η «πλήρως αιτιολογημένη απόφαση» που αξιώνει ο νομοθέτης, πρέπει εκτός από ειδική και ορισμένη αιτιολογία, να εδράζεται σε συγκεκριμένα περιστατικά και στοιχεία, τα οποία προφανώς ενσωματώνονται στο σώμα της σχετικής πράξης.

Για περισσότερες πληροφορίες παρακαλούμε απευθυνθείτε στο Γραφείο Ενστάσεων του Τμήματος Αστυνόμευσης στα τηλέφωνα 2313-317930 & 2313-317935.

 

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

Β. Γεωργίου Α’ 1, Τ.Κ. 546 40, Θεσσαλονίκη
Τηλεφωνικό κέντρο: 2313 317930
Για θέματα Ενστάσεων: 2313 317935
Για θέματα καταστημάτων: 2313 317938

Ραντεβού για εξουσιοδοτήσεις και γνήσιο της υπογραφής κατ’ οίκον: 2313 317933

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ