14.4 C
Thessaloniki

Διεθνές συνέδριο "η Εργασία ως επινόηση. Τέχνη για την κοινωνική αλλαγή"

Πα31ΜαρΣα01ΑπρΔιεθνές συνέδριο "η Εργασία ως επινόηση. Τέχνη για την κοινωνική αλλαγή"(Μάρτιος 31) 12:00 μμ - (Απρίλιος 1) 5:00 μμ(GMT+00:00) ΦορέαςΤμήμα Διοργάνωσης Εκδηλώσεων & Φεστιβάλ ΔΗΜΗΤΡΙΩΝ

Λεπτομέρειες εκδήλωσης

Παρασκευή 31 Μαρτίου και Σάββατο 1 Απριλίου 2017 στο πλαίσιο του προγράμματος “Artecitya. Οραματιζόμενοι την Πόλη του Αύριο (2014-2018)” στο Goethe-Institut Thessaloniki.

Η Θεσσαλονίκη στο επίκεντρο με ένα διεθνές συνέδριο για την Εργασία και την Τέχνη, στο οποίο συμμετέχουν 26 διεθνώς καταξιωμένες προσωπικότητες από τον χώρο της τέχνης και του πολιτισμού και το οποίο θα προβληθεί ζωντανά μέσω διαδικτύου σε πάνω από 10 πόλεις – από την Ισπανία ως το Ομάν.

Σκοπός του συνεδρίου είναι να αναδείξει την αλληλεξάρτηση εργασίας και τέχνης στον οραματισμό μιας νέας κοινωνίας, μέσω της αλληλεπίδρασης τέχνης, εκπαίδευσης, δημιουργικής βιομηχανίας, τεχνολογίας, πολιτικής, οικονομίας και έρευνας. Στο συνέδριο θα συμμετέχουν διακεκριμένοι ακαδημαϊκοί και επαγγελματίες από τους τομείς αυτούς, οι οποίοι θα καταθέσουν τις σκέψεις και τις προτάσεις τους για την δημιουργία εναλλακτικών μοντέλων αστικής δημιουργικότητας, κοινωνικής επιχειρηματικότητας, βιώσιμης οικονομίας και συμμετοχικής πρακτικής, που μπορούν να παίξουν καθοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση της μελλοντικής εργασιακής πραγματικότητας.

Το συνέδριο χωρίζεται σε πέντε ενότητες:

  1. Τέχνη για την κοινωνική αλλαγή – θεωρία και πρακτικές
  2. Πολιτικές στρατηγικές στην Τέχνη
  3. Κοινότητα, Αστική Μεταμόρφωση, Ψηφιακές Πρακτικές
  4. Οικονομία, η Εργασία ως Επινόηση, τα Κοινά στον Ψηφιακό Χώρο, το Κίνημα των Δημιουργών-Κατασκευαστών (Maker Movement)
  5. Πολιτικές του Μέλλοντος

Ζωντανή μετάδοση στο διαδίκτυο – Συμμετοχή του κοινού:

http://www.youtube.com/channel/UCVuEfYVUX0ohoe_L6G5QplA/live

Οργανωμένο ως δημιουργικό εργαστήριο, το Συνέδριο δίνει ιδιαίτερη έμφαση στη συμμετοχή του κοινού, λειτουργώντας το ίδιο ως παράδειγμα και μοντέλο ορθών πρακτικών, που συνδέονται άμεσα με το θέμα προς διερεύνηση. Κοινό από ολόκληρο τον κόσμο θα έχει την δυνατότητα να παρακολουθήσει το συνέδριο και να συμμετάσχει στη συζήτηση που θα μεταδίδεται ζωντανά στο διαδίκτυο, μέσω YouTube. Πολιτιστικοί και εκπαιδευτικό φορείς απ’όλο τον κόσμο καλούνται να φιλοξενήσουν τη ζωντανή μετάδοση της εκδήλωσης και να οργανώσουν παράλληλες συζητήσεις. Ήδη την πρόσκληση έχουν αποδεχθεί περισσότεροι από 10 φορείς, από την Μαδρίτη ως το Μουσκάτ (Ομάν), βάζοντας την πόλη της Θεσσαλονίκης στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος. (Βλ. παρακάτω τη σχετική λίστα.)

Εκπαίδευση νέων επαγγελματιών:

Η ζωντανή μετάδοση θα πραγματοποιηθεί με τη χρήση ενός μηχανισμού (media lab), που έχει σχεδιαστεί ειδικά για την περίσταση, σε συνεργασία με το Ινστιτούτο HyperWerk. Νέοι δημιουργοί από τη Θεσσαλονίκη εκπαιδεύονται ήδη στον σχεδιασμό και την χρήση του μηχανισμού αυτού. Απώτερος στόχος είναι να αποκτήσουν μοναδικές επαγγελματικές δεξιότητες, τις οποίες θα μπορέσουν να αξιοποιήσουν μελλοντικά, προκειμένου να καθιερωθούν επαγγελματικά. Το Artecitya σκοπεύει να δημιουργήσει ευκαιρίες περαιτέρω εξέλιξης της ομάδας νέων επαγγελματιών που θα προκύψει από την εκπαίδευση αυτή, μέσα από το δίκτυό του στην Θεσσαλονίκη και αλλού, όπως έχει ήδη κάνει για την ομάδα Practise(in)Cognition.

Η σκηνογραφία του Συνεδρίου είναι έργο των Practise(in)Cognition, μιας ομάδας καλλιτεχνών, αρχιτεκτόνων και designers, που αναδείχθηκε μέσα από το project Perceiving Academy του Eric Ellingsen, στο πλαίσιο του residency του καλλιτέχνη για το Artecitya του Goethe-Institut Thessaloniki το περασμένο καλοκαίρι. Το Agency του Artecitya του Goethe-Institut Thessaloniki υποστηρίζει την ομάδα Practise(in)Cognition, στα πρώτα της βήματα, προσφέροντάς της ευκαιρίες να αποκτήσει νέα γνώση και εμπειρία μέσα από την πρακτική.

Τέλος, περίπου έναν μήνα πριν το Συνέδριο, στις 4 Μαρτίου, πραγματοποιήθηκε ένα προπαρασκευαστικό εργαστήριο, με εισηγητή τον βασικό επιστημονικό σύμβουλο του συνεδρίου, Δρ. Σωτήρη Μπαχτσετζή. Στόχος του εργαστηρίου αυτού ήταν να εισάγει το κοινό στις βασικές ιδέες που θα συζητηθούν κατά τη διάρκεια του συνεδρίου.

Η συμμετοχή στην εκπαίδευση για το media lab και το προπαρασκευαστικό εργαστήριο είναι δωρεάν, μέσα από διαδικασία ανοικτής πρόσκλησης.

Ομιλητές:

Δηλώσεις μέσω βίντεο:

  1. Tania Bruguera

Η Tania Bruguera είναι πολιτική καλλιτέχνης. Γεννήθηκε στην Κούβα. Ζει και εργάζεται στην Αβάνα, τη Νέα Υόρκη και το Κέιμπριτζ. Στα έργα της εκθέτει συχνά τις κοινωνικές συνέπειες της εξουσίας της πολιτικής δύναμης. Έχει ιδρύσει το Immigrants Movement International, ένα μακροπρόθεσμο project με στόχο την ενίσχυση της ικανότητας των μεταναστών για αυτενέργεια όσον αφορά την διεκδίκηση των δικαιωμάτων τους. Το 2016 ήταν φιλοξενούμενη καλλιτέχνης (artist-in-residence) στον δήμο της Νέας Υόρκης, όπου δούλεψε γύρω από ζητήματα μετανάστευσης.

  1. Kari Conte

H Kari Conte είναι Διευθύντρια Προγραμμάτων και Εκθέσεων στο International Studio & Curatorial Program (ISCP) στη Νέα Υόρκη. Στο ISCP, η Kari Conte διευθύνει προγράμματα δημιουργικής φιλοξενίας, εκθέσεις, καθώς και projects για τον δημόσιο χώρο, στα πλαίσια των οποίων συνεργάζεται με περισσότερους από εκατό καλλιτέχνες κάθε χρόνο. Ως συγγραφέας, ενδιαφέρεται για τo σημείο τομής τέχνης και πολιτικής, καθώς και για την ιστορία των θεσμών και των εκθεσιακών πρακτικών.

  1. Pablo Helguera

Ο Pablo Helguera (Πόλη του Μεξκού, 1971) είναι καλλιτέχνης, συγγραφέας και παιδαγωγός με έδρα τη Νέα Υόρκη. Το έργο του “The School of Panamerican Unrest” (2006) είναι μια νομαδική δεξαμενή σκέψης, η οποία διέσχισε όλη την Αμερικανική ήπειρο με αυτοκίνητο, από το Άνκορατζ της Αλάσκα μέχρι την Γη του Πυρός, πραγματοποιώντας 40 ενδιάμεσες στάσεις, καλύπτοντας σχεδόν 20.000 μίλια. Θεωρείται ένα από τα πιο εκτενή έργα σε δημόσιο χώρο, πρωτοπόρο στο πεδίο της τέχνης για την κοινωνική αλλαγή. Τα έργα του που συνομιλούν με την κοινωνία διερευνούν ζητήματα ερμηνείας, διαλόγου, καθώς και τον ρόλο του σύγχρονου πολιτισμού στην παγκοσμιοποιημένη πραγματικότητα. Έχει παρουσιάσει έργα του, μεταξύ άλλων στα: MOMA PS1 (Νέα Υόρκη), Museo de Arte Reina Sofia (Μαδρίτη), Royal College of Art (Λονδίνο), Institute of Contemporary Art (Βοστώνη), 8η Μπιενάλε της Αβάνας, Stedhalle (Ζυρίχη), MALBA (Μπουένος Άιρες). Το έργο του έχει δημοσιευτεί μεταξύ άλλων στο Art in America, το Artforum, τους The New York Times, και το Art News.

  1. Jeanne van Heeswijk

Η Jeanne van Heeswijk είναι καλλιτέχνης με έδρα το Ρότερτναμ και την Φιλαδέλφεια. Μέσα από το έργο της, συμβάλλει στην δημιουργία δυναμικών και διαφοροποιημένων δημόσιων χώρων, με στόχο “τη ριζοσπαστικοποίηση του τοπικού”. Τα μεγάλης κλίμακας έργα της που ενεργοποιούν την κοινότητα, όπως το “Freehouse, Radicalizing the Local” (Ρότερνταμ), αμφισβητούν την αυτονομία της τέχνης, συνδυάζοντας παραστατικές δράσεις, συζητήσεις και άλλους τρόπους οργάνωσης και παιδαγωγικής, με σκοπό την ενεργοποίηση της κοινότητας ώστε να ελέγχει το μέλλον της. Έργα της που αξίζει να σημειωθούν είναι το “Hotel New York P.S. 1” στη Νέα Υόρκη (Σεπτέμβριος 1998 – Αύγουστος 1999), το “De Strip” (The Strip) στο Γουέστγουηκ, Βλαάρντιγκεν (Μάιος 2002 – Μάιος2004), το “Het Blauwe Huis” (The Blue House) στο Άμστερνταμ (Μάιος 2005 – Δεκέμβριος 2009), το “Homebaked” στο Λίβερπουλ (Νοέμβριος 2011 – μέχρι σήμερα), το “Freehouse, Radicalizing the Local” στο Ρότερνταμ (Σεπτέμβριος 2008- μέχρι σήμερα).

  1. Dr. phil. Monika Kästli

Η Monika Kästli είναι ιστορικός τέχνης και επιμελήτρια με έδρα την Βασιλεία. Σπούδασε Ιστορία της Τέχνης, Λογοτεχνία και Θέατρο στην Βασιλεία, την Βέρνη και το Αμβούργο. Εκπόνησε την διδακτορική της διατριβή στην Ιστορία της Τέχνης, με θέμα τις εννοιολογικές αρχές στο έργο του Francis Alÿs.

  1. Αχιλλέας Κεντώνης, innovation trainer

Ο Αχιλλέας Κεντώνης είναι διαθεματικός καλλιτέχνης, μέντορας καινοτομίας και μηχανολόγος. Σπούδασε Ηλεκτρονική Μηχανική, Φυσική και Καλές Tέχνες στο University of South Alabama, Η.Π.Α, και έκανε τις μεταπτυχιακές του σπουδές (με υποτροφία του Museo Internacional de Electrografia) στην Cuenca της Ισπανίας. Ως ερευνητής / επιστήμονας συμμετείχε σε ερευνητικά προγράμματα της NASA, τους Πανεπιστημίου Κύπρου, του Πανεπιστημίου Αιγαίου, και άλλων ερευνητικών ινστιτούτων. Εκπαιδεύτηκε στη καινοτόμα σκέψη στο MIT στην Βοστόνη. Συμμετέχει σε επιστημονικές και πολιτισμικές έρευνες στους τομείς του κοινωνικού αντίκτυπου, πληροφορικής, ιατρικής και κβαντικών τεχνολογιών. Είναι συνιδρυτής και διευθυντής του Ιδρύματος ARTos από το 2000 στη Λευκωσία, partner του Artecitya (σύγχρονο κέντρο επιστήμης και τέχνης) και του Innovation Gym από το 2012 (καινοτόμο κέντρο επιχειρηματικότητας).

  1. Florian Malzacher

Ο Florian Malzacher είναι ανεξάρτητος επιμελητής, συγγραφέας και δραματουργός, καλλιτεχνικός διευθυντής του Impulse Theatre Festival (Κολωνία / Ντύσσελντορφ). Από το 2006 μέχρι το 2012 υπήρξε συνδιοργανωτής του διακαλλιτεχνικού φεστιβάλ steirischer herbst, στο Γκρατς της Αυστρίας. Παράλληλα με τα φεστιβάλ, (συν)επιμελήθηκε μεγάλο αριθμό εκδηλώσεων, συνεδρίων και προγραμμάτων, όπως την μαραθώνια κατασκήνωση “Truth is concrete”, πάνω στις καλλιτεχνικές στρατηγικές στην πολιτική, η οποία διήρκεσε 170 ώρες (Γκρατς, 2012), καθώς και το παραστατικό συνέδριο “Appropriations” (Εθνολογικό Μουσείο Βερολίνου/Humboldt Lab, 2014) και το συνέδριο “Artist Organisations International” (HAU Βερολίνο, 2015).

  1. Pedro Reyes, καλλιτέχνης

Ο Pedro Reyes (Πόλη του Μεξικού, 1972) σπούδασε αρχιτεκτονική, ωστόσο θεωρεί τον εαυτό του γλύπτη. Τα έργα του ενσωματώνουν στοιχεία θεάτρου, ψυχολογίας και ακτιβισμού. Δύο από τα έργα του είναι το “Sanatorium”, μια προσωρινή κλινική που παρέχει σύντομες, απρόσμενη θεραπείες, και το “Doomocracy”, μια καθηλωτική, θεατρική εγκατάσταση που αναφέρεται σε δύο γεγονότα που πρόσφατα συνέπεσαν χρονικά και στοίχειωσαν την Αμερικανική φαντασία: το Halloween και τις προεδρικές εκλογές.

  1. Prof. Dr. Felix Stalder Καθηγητής Ψηφιακού Πολιτισμού στο Πανεπιστήμιο Τεχνών της Ζυρίχης και Ερευνητής στο World-Information Institute, Βιέννη. Το έργο του επικεντρώνεται στην διασταύρωση πολιτιστικών, πολιτικών και τεχνολογικών δυναμικών σε ό,τι αφορά κυρίως νέους τρόπους παραγωγής βασιζόμενης στα κοινά (commons), πνευματικής ιδιοκτησίας και μετασχηματισμού της υποκειμενικότητας. Οι πιο πρόσφατες δημοσιεύσεις του είναι οι: “Digital Solidarity” (PML & Mute 2014) και “Culture of Digitality” (Polity Press, 2017, Suhrkamp, 2016).
  1. Nato Thompson

Ο Nato Thompson είναι Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Creative Time της Νέας Υόρκης, ενός από τους μεγαλύτερους φορείς στον κόσμο που επικεντρώνει την δράση του στην “τέχνη για την κοινωνική αλλαγή”, από τον Ιανουάριο του 2007. Από τότε, ο Thompson έχει οργανώσει σημαντικά projects του Creative Time, μεταξύ άλλων το The Creative Time Summit (2009–2016), το έργο Doomocracy (2016) του Pedro Reyes, το Living as Form (2011), το Key to the City (2010) του Paul Ramirez Jonas, το It is What it is (2009) του Jeremy Deller, και το Waiting for Godot in New Orleans (2007) του Paul Chan. Πρωτύτερα, συνεργάστηκε ως επιμελητής στο MASS MoCA, όπου πραγματοποίησε εκθέσεις μεγάλης κλίμακας. Κείμενά του έχουν συμπεριληφθεί σε πολλές εκδόσεις, μεταξύ άλλων στα Bookforum, Frieze, Artforum, Third Text, και Huffington Post. Το 2005 έλαβε το Art Journal Award για το συγγραφικό του έργο. Τα δύο πιο πρόσφατα βιβλία του είναι τα: Seeing Power: Art and Activism in the 21st Century (2015) και Culture as Weapon: The Art of Influence in Everyday Life (2017).

Συνομιλητές:

  1. Stephanie Bertrand

Η Stéphanie Bertrand είναι ανεξάρτητη επιμελήτρια από τον Καναδά με έδρα την Θεσσαλονίκη. Έχει επιμεληθεί εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό και έχει γράψει κείμενα για καλλιτέχνες και εκθέσεις. Αυτήν την περίοδο ολοκληρώνει την διδακτορική της διατριβή με θέμα τις σύγχρονες επιμελητικές πρακτικές στο τμήμα Μουσειολογίας του ΑΠΘ. Το 2013 έλαβε το Βραβείο Hannah Arendt in Critical Theory & Creative Research.

  1. Niels Boeing

Ο Niels Boeing είναι δημοσιογράφος, συγγραφέας και συνιδρυτής του Fab Lab Fabulous St. Pauli στο Αμβούργο. Σπούδασε αστροφυσική και θεωρία των επιστημών στο Technische Universität στο Βερολίνο. Δραστηριοποιείται στον χώρο της δημοσιογραφίας από το 1997, αρθρογραφώντας για σημαντικά γερμανικά μέσα, όπως τα Die Zeit και την γερμανική έκδοση του MIT Technology Review. Είναι συνιδρυτής του πρώτου fab lab στο Αμβούργο και μέλος του δικτύου “Right To The City”, που υποστηρίζει μια νέα αστική ανάπτυξη από τα κάτω (bottom-up) και επιδιώκει το τέλος της νεοφιλελεύθερης αστικής ανάπτυξης και του εξευγενισμού των γειτονιών (gentrification).

  1. Καθ. Δρ. Christopher Dell

Ο Christopher Dell είναι θεωρητικός της αρχιτεκτονικής και συνθέτης. Διδάσκει Θεωρία Αστικού Σχεδιασμού στο Πανεπιστήμιο HafenCity του Αμβούργου. Επίκεντρο της πρακτικής του είναι ο αυτοσχεδιασμός ως δημιουργικό εργαλείο για την μεταμόρφωση των πόλεων. Είναι επικεφαλής του Institute for Improvisation Technology (ifit) του Βερολίνου

  1. Eric Ellingsen, καλλιτέχνης, Επίκουρος Καθηγητής – Βοηθός Εργαστηρίου στο Illinois Institute of Technology, Σικάγο, και Συνδιευθυντής του Institut fur Raumexperimente, Universität der Kunste, Βερολίνο (2009-2014) & Practise(in)Cognition, ομάδα καλλιτεχνών

Ο Eric Ellingsen είναι Αμερικανός καλλιτέχνης, το έργο του οποίου συνενώνει την παιδαγωγική, την αντίληψη, τα συστήματα διαβίωσης, τους δημόσιους χώρους και την ποίηση. Το περασμένο καλοκαίρι, ο Ellingsen συμμετείχε στο πρόγραμμα δημιουργικής φιλοξενίας του Artecitya του Goethe-Institut Thessaloniki.

  1. Giovanni Flore

O Giovanni Flore συνεργάζεται με την Fabrica, το Κέντρο Έρευνας και Επικοινωνίας της Benetton Digital Signage Project Management. Διοργανώνει το project Benetton Live Windows, που χρησιμοποιεί διαφορετικές τεχνολογίες, για να δημιουργήσει διαδραστικές εμπειρίες στον δημόσιο χώρο. Ως Digital Signage Project Manager για λογαριασμό της Benetton, είναι επικεφαλής ενός δικτύου ψηφιακών συστημάτων σήμανσης που περιλαμβάνει περίπου 120 καταστήματα της Benetton σε όλο τον κόσμο.

  1. Δρ. Γιώργος Γκιουζέπας

Ο Γιώργος Γκιουζέπας είναι περιβαλλοντολόγος με ιδιαίτερο ενδιαφέρον για ζητήματα περιβαλλοντικής πολιτικής και κοινωνιολογίας. Αυτήν την περίοδο εκπονεί την μετα-διδακτορική του διατριβή στο Τμήμα Πολιτικών Επιστημών του ΑΠΘ, με θέμα τα περιβαλλοντικά κινήματα και την οικολογική άνιση ανταλλαγή.

  1. Χαρίκλεια Χάρη

Η Χαρίκλεια Χάρη είναι αρχιτέκτων, επιμελήτρια και ερευνήτρια. Το 2005 συνίδρυσε το εργαστήριο PPC_T/Farkadona Lab με στόχο την υλοποίηση ιδεών και πρακτικών που ενισχύουν τις διαδικασίες αυτο-οργάνωσης και την έννοια της κοινότητας ως χώρου αστικής παραγωγής και μεταμόρφωσης. Το 2012 ίδρυσε το NonPlan, ένα εργαστήριο έρευνας που συνδυάζει έννοιες, πρακτικές και μεθόδους αρχιτεκτονικού, καλλιτεχνικού και κοινωνικού σχεδιασμού. Από το 2011 επιμελείται το project Μικρογεωγραφίες, στο πλαίσιο του οποίου η συνδιαλλαγή μεταξύ του τόπου και του ατόμου αποτελεί δομικό στοιχείο της αστικής αφήγησης. Αυτήν την περίοδο εργάζεται για το project SOMA (Scattered Open Museum of Attica), σε συνεργασία με την κοινότητα της Κερατέας, της Αττικής και το Εργαστήριο Αρχιτεκτονικής NonPlan.

  1. Philip Horst

Ο Philip Horst είναι καλλιτέχνης, συνιδρυτής της κολεκτίβας καλλιτεχνών KUNSTrePUBLIK και συνιδρυτής του ZK/U (Zentrum fur Kunst und Urbanistik) στο Βερολίνο. Γεννήθηκε στο Αμβούργο (1972) και ζει στο Βερολίνο. Σπούδασε Καλές Τέχνες στο Πανεπιστήμιο Bauhaus στη Βαϊμάρη και Πειραματικό Κινηματογράφο και Design στο Πανεπιστήμιο Τεχνών του Βερολίνου (UdK).

  1. Lena Jöhnk

Η Lena Jöhnk εκπονεί αυτό το διάστημα τη διδακτορική της διατριβή στο Πανεπιστήμιο Hafen City του Αμβούργου με θέμα την Τέχνη για την Κοινωνική Αλλαγή. Σπούδασε Επιστήμες του Πολιτισμού στο Πανεπιστήμιο Leuphana του Λύνεμπουργκ στην Γερμανία, και στο Universitá degli Studi di Milano στην Ιταλία. Από το 2011 εργάστηκε σε διαφορετικές θέσεις για το Goethe-Institut στο Μόναχο, το Βερολίνο και την Κωνσταντινούπολη. Από τον Ιούλιο του 2017 θα είναι υπεύθυνη για το πολιτιστικό πρόγραμμα των Ινστιτούτων Γκαίτε της Βόρειας Αμερικής με έδρα την Ουάσινγκτον των ΗΠΑ.

  1. Samuel Kalika

Ο Samuel Kalika σπούδασε Μαθηματικά και Καλές Τέχνες. Τα τελευταία δέκα χρόνια δουλεύει κυρίως ως καλλιτέχνης και designer. Εργάστηκε ως project coordinator στο Centre for Arts and Urbanistics του Βερολίνου (ZK/U, 2011-16). Στην δουλειά του εστιάζει γύρω από την προβληματική της βιωσιμότητας του DIY και της τοποθέτησης καλλιτεχνών σε μη καλλιτεχνικές οργανώσεις. Είναι συνιδρυτής, με την Juliana Trentin, του Critical Concrete στο Πόρτο, ενός project που διαμορφώνει δυνητικά κοινωνικούς χώρους, μέσα από εκπαιδευτικές πρακτικές. Τον Σεπτέμβριο του 2016, δημιούργησε, επίσης μαζί με την Juliana Trentin, ένα κέντρο παραγωγής, το Co-Lateral.

  1. Christof Mayer

Ο Christof Mayer είναι αρχιτέκτων, ιδρυτικό μέλος των raumlaborberlin, ενός δικτύου αρχιτεκτόνων που ιδρύθηκε το 1999, με έδρα το Βερολίνο και δραστηριοποιείται στον χώρο της αρχιτεκτονικής, του αστικού σχεδιασμού και των καλλιτεχνικών, αστικών παρεμβάσεων. Το έργο τους αντιμετωπίζει την αστική ανανέωση ως διαδικασία, με μια ξεχωριστή έλξη προς τις προβληματικές αστικές τοποθεσίες που χρήζουν ενεργοποίησης.

  1. Xρήστος Πιέρρος, Επιστημονικός ερευνητής του ΙΝΕ-ΓΣΕE

Ο Χρίστος Πιέρρος είναι απόφοιτος του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών. Οι μεταπτυχιακές του σπουδές περιλαμβάνουν δίπλωμα ειδίκευσης στις Διεθνείς Οικονομικές Σπουδές με κατεύθυνση την Ευρωπαϊκή Οικονομική Πολιτική από το Πανεπιστήμιο του Μάαστριχτ και MPhil στην Οικονομική Επιστήμη του Τμήματος Οικονομικών του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Είναι υποψήφιος διδάκτορας στο Τμήμα Οικονομικών του Πανεπιστημίου Αθηνών με αντικείμενο την δημιουργία ενός μακροοικονομετρικού υποδείγματος “stock-flow consistent” για την Ελλάδα. Τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα εστιάζονται κυρίως στο μακροοικονομικό περιβάλλον και περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων την μη συμβατική νομισματική πολιτική, την χρηματοοικονομική ευθραστότητα των θεσμικών τομέων της οικονομίας και την ανισότητα πλούτου.

  1. Rainer Rosegger

Ο Rainer Rosegger είναι κοινωνιολόγος με έδρα το Γκράτς της Αυστρίας. Από το 2013 είναι μέλος της Συμβουλευτικής Επιτροπής της πόλης για ζητήματα Πολιτισμού. Τα τελευταία χρόνια, η εταιρεία του SCAN, δραστηριοποιείται σε ζητήματα και διαδικασίες αστικής και τοπικής ανάπτυξης και ασχολείται με διαδικασίες κοινωνικής μεταμόρφωσης μέσα από την τέχνη. Από το 2017 συμμετέχει στην διοικητική επιτροπή της Ευρωπαϊκής έρευνας “From Sharing to Caring: Examining Socio-Technical Aspects of the Collaborative Economy” του Ευρωπαϊκού Ιδρύματος Επιστήμων. Το 2012 συνίδρυσε το ROSTFEST, ένα μεταβιομηχανικό φεστιβάλ στο Eisenerz της Αυστρίας.

  1. Καθ. Max Spielmann

Ο Max Spielmann είναι μέλος του διοικητικού συμβουλίου του Institute HyperWerk (University of Applied Sciences Northwestern Switzerland – Academy of Art and Design – University of Northwestern Switzerland) από το 1999, υπεύθυνος για τα οπτικοακουστικά μέσα και από το 2015 για το μάθημα θεωρίας & σκέψης. Βασικά πεδία έρευνας: συμμετοχικά μέσα (participatory media), Κοινά (Commons) και νέες τεχνολογίες. Δρ.

  1. Δρ. Κωστής Σταφυλάκης

Ο Κωστής Σταφυλάκης είναι θεωρητικός τέχνης και εικαστικός, πολιτικός επιστήμων, εντεταλμένος διδασκαλίας στην Σχολή Αρχιτεκτόνων του Πανεπιστημίου Πατρών. Αποφοίτησε από την Αντωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών. Έχει Μάστερ στην Θεωρία και Ιστορία της Μοντέρνας Τέχνης (Univ. Essex) και στην Ευρωπαϊκή Φιλοσοφία (Univ. Essex). Απέκτησε Διδακτορικό τίτλο από το Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης και Ιστορίας του Παντείου Πανεπιστημίου εστιάζοντας στον πολιτικό λόγο που διατύπωσαν οι διεθνείς καλλιτεχνικές εκθέσεις του 21ου αιώνα και ειδικά η Documenta 11. Επιμελήθηκε, μαζί με τον Γιάννη Σταυρακάκη, το ανθολόγιο “Το Πολιτικό στην Σύγχρονη Τέχνη” (ΕΚΚΡΕΜΕΣ 2008). Στις δημοσιεύσεις του περιλαμβάνονται κείμενα που επιχειρούν να φωτίσουν την σχέση ανάμεσα στο “πολιτικό” και την σύγχρονη τέχνη, να αναλύσουν πεδία όπως η δημόσια τέχνη, ο καλλιτεχνικός ακτιβισμός, η σχέση της ριζοσπαστικής τέχνης με τα κοινωνικά κινήματα και τις αμφισημίες της πολιτικής σφαίρας.

  1. Καθ. Δρ. Νίκος Θεοχαράκης

Ο Νικόλαος Θεοχαράκης είναι Aν. Kαθηγητής Πολιτικής Οικονομίας και Ιστορίας Οικονομικών Επιστημών στο Τμήμα Οικονομικών Επιστημών του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Εργάσθηκε πολλά χρόνια στον ιδιωτικό τομέα προτού μεταπηδήσει στο Πανεπιστήμιο Αθηνών. Από τον Μάρτιο έως τον Οκτώβριο του 2015 διετέλεσε γενικός γραμματέας δημοσιονομικής πολιτικής στο Υπουργείο Οικονομικών και στην αρχή της θητείας του υπήρξε επικεφαλής των διαπραγματεύσεων με την τρόικα στο Brussels Group. Από τον Οκτώβριο του 2015 έως σήμερα είναι πρόεδρος και επιστημονικός διευθυντής του Κέντρου Οικονομικών Ερευνών και Προγραμματισμού (ΚΕΠΕ), ενώ από τον Μάρτιο του 2016 έχει αναλάβει πρόεδρος του ΔΣ στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών. Έχει γράψει τρία βιβλία στα οικονομικά, εκ των οποίων τα δύο σε συνεργασία με τον Γιάνη Βαρουφάκη.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

  • Διοργάνωση:

Artecitya – Goethe-Institut Thessaloniki και HyperWerk Institute for Postindustrial Design – Academy of Art and Design – University of Applied Sciences & Arts Northwestern Switzerland, Basel

  • Συνδιοργάνωση:

Δήμος Θεσσαλονίκης – project LABattoir

  • Σε συνεργασία με:

Artecitya – TIF – Helexpo, Θεσσαλονίκη Museum der Kulturen, Βασιλεία Artecitya – KUNSTrePUBLIK, Βερολίνο

Ημερομηνίες & ώρες συνεδρίου:

Παρασκευή 31 Μαρτίου 2017, 12.00-18.30

Σάββατο 1 Απριλίου 2017, 11.30 – 17.00

Χώροι: Goethe-Institut Thessaloniki Βασιλίσσης Όλγας 66, 546 42, Θεσσαλονίκη, Ελλάδα

Γλώσσα: Αγγλικά και Ελληνικά με ταυτόχρονη μετάφραση Museum der Kulturen Münsterplatz 20, 4051, Βασιλεία, Σουηδία Γλώσσα: Αγγλικά και Γερμανικά Φιλοξενία Live-Stream: Βαλέττα, Fondazzjoni Kreattività – Spazju Kreattiv & ΜΕΤΑ Foundation Βαρσοβία, Public Space Research Institute Βελιγάδι, European Centre for Culture & Debate – GRAD Βερολίνο, ZK/U – KUNSTrePUBLIK Ζάγκρεμπ, HDLU (Croation Association of Fine Artists) & Miroslav Kraljević Gallery Μαδρίτη, Slow Track Society και Atelier Solar Μόναχο, European Business School Μόσχα, Stella Art Foundation Μουσκάτ, Stal Gallery Μυτιλήνη, Πανε/μιο Αιγαίου, Τμήμα Πολιτιστικής Τεχνολογίας & Επικοινωνίας Λευκωσία, Frederick University Στρασβούργο, Apollonia European Art Exchanges Είσοδος σε όλες τις εκδηλώσεις ελεύθερη

Περισσότερες πληροφορίες:

Άρης Καλόγηρος, Goethe-Institut Thessaloniki Τ: +30 2310 889611, E: aris.kalogiros@thessaloniki.goethe.org

Λυδία Χατζηιακώβου, ArtBOX Creative Arts Management T. +30 2310 224626, E. info@artbox.gr

Δέσποινα Καβύρη, Υπεύθυνη Επικοινωνίας Συνεδρίου Creative Studios T. +30 2310 907356, E. artecityaconf@gmail.com

ARTECITYA.

Οραματιζόμενοι την πόλη του αύριο. (2014-2018)

Παραγωγή, διοργάνωση: Goethe-Institut Thessaloniki Γενικός Διευθυντής: Peter Panes (Διευθυντής του Goethe-Institut Thessaloniki)

Καλλιτεχνικός Διευθυντής: Χρήστος Σαββίδης (ArtBOX)

Επιμέλεια του προγράμματος residency: Λυδία Χατζηιακώβου (ArtBOX) Επιστημονικός Σύμβουλος: Σωτήρης Μπαχτσετζής (θεωρητικός τέχνης, επιμελητής) (ArtBOX) Concept: Goethe-Institut Thessaloniki & ArtBOX

Πληροφορίες:

www.artecitya.gr

www.artecitya.eu

http://www.facebook.com/artecityathessaloniki

Ώρα

Μάρτιος 31 (Παρασκευή) 12:00 pm - Απρίλιος 1 (Σάββατο) 5:00 pm(GMT+00:00)